Är de inte kungar?!

Shadow

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Detta kom just in på youtube från gårdagens Grammis-gala! Det är nog något av det bästa jag har sätt av svenska artister någonsin!:yoparty

De spelar låten Alias med Timo Räisänen, Enjoy!

[YOUTUBE-ID]YcHaeOVdPrI[/YOUTUBE-ID]

"In Flames we trust!"

Vad tycker folk, kan detta klassas som ett av de grymmaste svenska framförande i live-tv under de senaste fem åren?

Det här var mycket bättre än vad jag kunde hoppas på. Gillar samarbetet samtidigt som In Flames bara blir större och större enligt mig. Bra att tv4 vågar spela riktig musik i televisionen, trodde inte det...

In flames är så sjukt jävla pissdåliga så det är helt makalöst. Fast å andra sidan så är nästan (Hardcore Superstar är ett undantag) alla svenska hårdrocksband det. :gnissla

Klarade inte att lyssna på början, men in flames har en del bra låtar.
Men lyssna på det in flames spelar då:tungan

Det här var mycket bättre än vad jag kunde hoppas på. Gillar samarbetet samtidigt som In Flames bara blir större och större enligt mig. Bra att tv4 vågar spela riktig musik i televisionen, trodde inte det...

Jo men jag tror också dom bara blir större, dom är till och med nu headliners på sweden rock festival med Heaven 'n hell och ZZ Top! Pretty fucking amazing!

Och ja tv4 gjorde sig nog vän med största delen av svenska metalfolket efter det här.. iaf tills resten av fjant-artisterna började öppna munnarna på galan

Credz till fyran! :yoparty

Men den där skitpubliken :mad: är inte värdiga att se In Flames live!

Folk som till synes gick därifrån när dom spelade och inte ett enda :yoparty kunde skådas.

Ut med packet :mad:

Även om jag mest är såld på In Flames pre Clayman så kan man inte annat är häpnas av deras utveckling. Live blir'om bättre & bättre dessutom (även om detta klipp såg rätt B ut).

:lol Tänkte det samma. Mer ös! :yoparty

Folk som till synes gick därifrån när dom spelade och inte ett enda :yoparty kunde skådas.

Ut med packet :mad:

Ja det sög faktiskt! hade vart coolare om matplatserna hade vart längre bak och upphöjda jäms med scenen och så kunde de haft en catwalk mellan borden och scenen, då skulle de kunna ha fans som vill stå framme och headbanga på sidorna av catwalken.. får väll skicka in min idé till tv4 till nästa år:rolleyes:

Även om jag mest är såld på In Flames pre Clayman så kan man inte annat är häpnas av deras utveckling. Live blir'om bättre & bättre dessutom (även om detta klipp såg rätt B ut).

:lol Tänkte det samma. Mer ös! :yoparty

Ok men såg du hela klippet? det är ju ett jävligt bra framförande, ljudet är bra som fan och trotts att vissa visar sin avsky mot Timo så tycker jag ändå det gav en snygg kontrast, med ett simpelt akustiskt intro, till fett metal av in flames och sluta med simpel akustisk gitarr igen:)

Juste för er som är taggade på att få kolla på det med bättre kvalle:
http://www.youtube.com/watch?v=YcHaeOVdPrI där kan ni välja "titta i hög kvalite"

Eller om ni till och med vill ladda ner den:
http://thepiratebay.org/torrent/463...mp__In_Flames_-_Alias_(Live_Grammisgalan_2009)

de måste ha mixtrat med ljudet sen tv-spelningen. där sjöng de ganska mycket falskt tycker jag men här lät det ju kanoners, studioinspelat nästan.

de måste ha mixtrat med ljudet sen tv-spelningen. där sjöng de ganska mycket falskt tycker jag men här lät det ju kanoners, studioinspelat nästan.

man kanske inte hör alla detaljer på youtube vidoen?.. äh jag vet inte... men jag har svårt att tro att de skulle fixa med skiten i efterhand, tror iaf inte när galan var slut att det första Anders och de säger är "det har var ju kul, nu går vi hem och spelar in det ordentligt och ger ut till folk att lägga upp på youtube och piratebay":va Sen tror också det är svårt att hinna med det på en natt, men det är bara vad jag tror:)

Det var väl ganska bra, men nog har jag sett bättre. Gillar Colony och Clayman bäst med In Flames.

Har sett In Flames kanske 5 gånger live och går alltid från konserten lite halvbesviken för att jag aldrig får höra hela December Flower inklusive solot (som jag klassar som ett av världens bästa. Spelas tyvärr av en studiomusiker på The Jester Race plattan).

Skön spelning på Grammis

:yoparty

var det inte bara ett år sen anders (han heter väll så sångaren) gjorde bort sig nått fruktansvärt på grammisgalan? tyckte jag i alla fall ^^ har lyssnat mycket på dom senaste året och gillar fortfarande rerout to remain skivan bäst!

Finns ju även en film där anders tappar micken men dom gånger han "growlar" hör man att det låter endå så de kördes inspelat :P kan tänka mig att de e lite svårare att få till det än själva sången men endå :)

Har sett In Flames kanske 5 gånger live och går alltid från konserten lite halvbesviken för att jag aldrig får höra hela December Flower inklusive solot (som jag klassar som ett av världens bästa. Spelas tyvärr av en studiomusiker på The Jester Race plattan).

Skön spelning på Grammis

:yoparty

Fast trummorna i den låten är såååå dåliga :mad: Hade det inte varit för dem så hade låten varit grymt bra.

Edit/ Räjsönen är ju skitdålig men det här blev ju riktigt bra. Började fundera på om det var hans låt när han började spela, sen gick det upp ett ljus och jag förstod att det var Alias, men det tog en stund :D

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!