Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
frågan är ju om du borde ha körkort om du inte lärde dig så fundamantala prylar som hur prövotid funkar när du tog ditt kk.![]()
Man blir inte av med kk lättare under prövotid.
nej dom drar ej in ditt A kort.
d.
Jo, det gör dom. ALLA behörigheter dras in om man åker på en fortkörning. Någon ny prövotid ska det inte vara.

Det beror ju på när du tar A1 respektive B.
Tar du A1 när du är exakt 16 år och 5 månader, och B när du är exakt 18 år, så har du fortfarande 5 månader kvar av prövotiden![]()

Nu menade han ju att dem inte kommer att dra in trådskaparens körkort för den fortkörningen han gjorde sig skyldig till igår![]()
![]()
Detta med att förklara hur prövotid fungerar är ett elände. Speciellt när inte ens trafikpolisen eller körskollärare vet hur det fungerar![]()
Men det kan ju inte blir värre än när man skall förklara hur A-begränsat körkort fungerar![]()
Nej, du har 7 månader kvar då![]()
Ehh, nej?!
![]()
haha shit limez va hade du för betyg i matte?
eller vet du inte att det går 12 månader på ett år?
Vad hade du för betyg i matte?

![]()
haha shit limez va hade du för betyg i matte?
eller vet du inte att det går 12 månader på ett år?

Klart som fan jag vet det, men.
16 år och 5 månader + 2 års prövotid = 18 år och 5 månader. Tar du då B när du är exakt 18 år, så har du fortfarande 5 månader kvar.
Vad hade du för betyg i matte?
Edit: jag hade G- i Matte A![]()
![]()
lol så rätt.. pinsamt 

Själv torskade jag på 76 på 50-väg för några år sedan. Betalade boten och var glad att jag hade kortet kvar. Ett par veckor senare fick jag brev från länsstyrelsen som meddelade att jag skulle klara mig med en varning och inte få kortet återkallat.![]()
Nu körde han ju 74 km/h. Om man ska lita på trafikjuristen är det vid 75 km/h på 50-väg som körkortet börjar sitta löst.
http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse1.htm
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller