Spamtråd M+S

Jag har inte ens börjat än :gnissla

Jag skulle meka nu under julledigheten när jag var ledig och hade hela dagarna på mig :gnissla

Min plan som var att pilla lite hoj under julledigheten har också gått helt åt helvete. Men det är väl snart sommarsemester och så kanske man får tid.:gnissla
 
Haha, naa sånt kan jag inte. Bara enklare mek. :)
Men har sett att de finns en mek-skola i bild & film-forumet... Kolla om de kan göra en film-guide om hur man justerar ventiler och synkar förgasare :tungan

Jag kan kontrollera ventilspel, kan väl det mesta om jag får en Haynesbok och några kalla starka, men just ventilspel är väl kanske inget jag gör "just for fun":gnissla :)
Och som Blomman nämnde nån gång "öl och skruvmejslar går ihop" eller var det "inte ihop":va
 
Last edited:
Jag kan kontrollera ventilspel, kan väl det mesta om jag får en Haynesbok och några kalla starka, men just ventilspel är väl kanske inget jag gör "just for fun":gnissla :)
Och som Blomman nämnde nån gång "öl och skruvmejslar går ihop" eller var det "inte ihop":va

Jo kontrollera ventilspel ær inget større problem men som de kænns så måste de justeras å har inget lager med brickor direkt.:) Tacka vet jag lastbilar med skruvjustering.:tummenupp
 
ja vart tog dagarna vägen egentligen :gråta
själv har jag "förlängt" ledigheten med ett par dagar med redig förkylning... :gnissla

Nu har jag fan vart kass i en vecka, och igår kände jag mig lite bättre, men idag mår jag lika skit igen, hur är det möjligt? jag åt till och med en grönsak igår :confused:
Idag blir det nog till läkaren för att se om det är nån medusin som behövs, youch :zpy:
 
Nu har jag dessutom hittat Nero, och det funkar inte heller, måste säga att det är nog ännu sämmre faktiskt. Den tar ju inga av formaten alls :va
 
Tacka vet jag lastbilar med skruvjustering.:tummenupp

Du får skaffa en VFR istället, så kan du skruvjustera ventilspelet någon gång vart femte år :)

När ska samma teknik med hydrauliska ventiltryckare införas som används inom bilindustrin idag, och som funntis på saabarnas 16V-motorer sedan 80-talet införas på mc egentligen?
Behöver ju aldrig justeras, det enda som kan vara är ju att det smattrar lite innan oljan fått temperatur och fyllt på tryckarna.

Eller vad säger hydraulik-gurun Jojoman?
 
Du får skaffa en VFR istället, så kan du skruvjustera ventilspelet någon gång vart femte år :)

När ska samma teknik med hydrauliska ventiltryckare införas som används inom bilindustrin idag, och som funntis på saabarnas 16V-motorer sedan 80-talet införas på mc egentligen?
Behöver ju aldrig justeras, det enda som kan vara är ju att det smattrar lite innan oljan fått temperatur och fyllt på tryckarna.

Eller vad säger hydraulik-gurun Jojoman?

Tror inte dom varvade en stackars SAAB över 6000rpm....vad händer om man lägger till 10000rpm till? :va
 
När ska samma teknik med hydrauliska ventiltryckare införas som används inom bilindustrin idag, och som funntis på saabarnas 16V-motorer sedan 80-talet införas på mc egentligen?

Jag tror det finns på några lite äldre hojmodeller, men dessa var om jag minns rätt inte av den sportiga sorten. Gissningsvis finns det en bra andledning att inte ha sådant på en prestandamotor.
 
Jag tror det finns på några lite äldre hojmodeller, men dessa var om jag minns rätt inte av den sportiga sorten. Gissningsvis finns det en bra andledning att inte ha sådant på en prestandamotor.

VAd ær de før "luft" dom anvænder till pneumatiska ventillyftare i moto gp? :va
 
Nu har jag dessutom hittat Nero, och det funkar inte heller, måste säga att det är nog ännu sämmre faktiskt. Den tar ju inga av formaten alls :va
Ska du bränna? Mitt nero bränner allt iaf.. Se till att du fixar en version som har alla roliga plugins..
 
jag har vart på sachsenring :tummenupp

125:ornas kurvhastighet var helt horribel :näsblod

Motogp hojarna lät gött men de var mycket större och otypligare märkte man.

Ja dom stog på bra dom små me ja...:)

Har Farfar kvar R1an som var till salu tro??:va
 
Last edited:
Tror inte dom varvade en stackars SAAB över 6000rpm....vad händer om man lägger till 10000rpm till? :va

Jo, jag antog att det var just så att det kan bli problem med varvtalen på en sporthoj.
Men va skönt det skulle vara!
 
Jobb-dag imorgon. Man kan undra om det blir hetsigt eller det blir en lugn start. Jag hade uppskattat en lugn start.

Vart fan har all ledighet tagit vägen?:confused:
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top