Ram till KTM 530 exc -08

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Tjena!

Någon som vet vart man kan köpa en begagnad ram till en KTM 530 exc -08? :tummenupp

Mvh / Klas
 
Har du köpt en hoj utan ram eller? Antagligen finns inga som köpte sina hojjar nya förra säsongen som vill sälja bara sin ram. Det är med största sannolikhet nytt som gäller.

Jag har en felfri 00a husabergram ligger i skrotcontainern här hemma om någon är intresserad.
 
Du vet inte vad en ny Ram kan kosta ca?

Har du köpt en hoj utan ram eller? Antagligen finns inga som köpte sina hojjar nya förra säsongen som vill sälja bara sin ram. Det är med största sannolikhet nytt som gäller.

Jag har en felfri 00a husabergram ligger i skrotcontainern här hemma om någon är intresserad.
 
Du vet inte vad en ny Ram kan kosta ca?


En husaram kostar drygt trettontusen. Så det borde vara snarlikt pris för en KTM ram. Men det är inga nummer instansat, man får flytta över dom man redan har. Så det är inte gratis.

Är den du har trasig eller? Allt går att laga.
 
Köpt en skitbillig hoj av Jürgen som du tänkte flytta grejer från och regga in?
 
vet inte ens vem Jurgen är haha
 
Om ni inte vet någon ram eller har nått tips så behöver ni inte kladda i tråden.

Mvh
 
Om ni inte vet någon ram eller har nått tips så behöver ni inte kladda i tråden.

Mvh

Folk blir misstänksamma när någon frågar om ny ram och tror du köpt den stulen av "jürgen"= tjuv, och undrar vart du fått tag i den.

Om du skulle berätta vad som hänt med den gamla ramen och att du har papper på hojen så skulle de nog bli mer hjälpsamma.
 
Folk blir misstänksamma när någon frågar om ny ram och tror du köpt den stulen av "jürgen"= tjuv, och undrar vart du fått tag i den.

Om du skulle berätta vad som hänt med den gamla ramen och att du har papper på hojen så skulle de nog bli mer hjälpsamma.

Hojen är norsk och för att slippa moms mm så tänkte jag plocka in hojen och sen byta ram för att kunna regga in den.

Mvh
 
Hojen är norsk och för att slippa moms mm så tänkte jag plocka in hojen och sen byta ram för att kunna regga in den.

Mvh

Ja då lär du ju behöva en ram som redan är reggad här i Sverige annars blir det nog svårt att få till det, köper du en sprillans ny ram så får du ju inte ett nytt ramnummer utan får flytta över ditt gamla, men det visste du ju säkert redan.

Känner tyvärr ingen som säljer en ram, sorry.
 
Ja då lär du ju behöva en ram som redan är reggad här i Sverige annars blir det nog svårt att få till det, köper du en sprillans ny ram så får du ju inte ett nytt ramnummer utan får flytta över ditt gamla, men det visste du ju säkert redan.

Känner tyvärr ingen som säljer en ram, sorry.

Måste inte va reggad i Sverige, Tyskland te x funkar, Norge blir det inte fördelaktigt ifrån för att dom inte är med i EU.
 
Hojen är norsk och för att slippa moms mm så tänkte jag plocka in hojen och sen byta ram för att kunna regga in den.

Mvh


Köp en hel hoj/ram som redan är reggad. Annars kommer du nog inte att ro detta i land.

Enklast och billigast är väl att köpa en reggad svensk hoj. Och låta norska hojjar vara kvar i norge. Rätta mig om jag har fel.
 
Måste inte va reggad i Sverige, Tyskland te x funkar, Norge blir det inte fördelaktigt ifrån för att dom inte är med i EU.

Betala momsen och se glad ut för att köpa en ram av papper av någon som inte behöver den lär bli för dyrt. Brukar finnas på mobile.de för en ca 1500€.....

Eller köp en svenskreggad EXC och sno ramen och sälj resterna....
 
Köp en hel hoj/ram som redan är reggad. Annars kommer du nog inte att ro detta i land.

Enklast och billigast är väl att köpa en reggad svensk hoj. Och låta norska hojjar vara kvar i norge. Rätta mig om jag har fel.

Stämmer til fullo, men hojen som jag nu har köpt är en väldigt speciell hoj som det endast finns 15 st av ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top