Ktm 660

Ni får tänka på att många inte har råd att ha kvar eller köpa hoj nu pga den ekonomiska krisen, Det är köparens marknad nu, och det lär det vara ett tag framöver.
 
Last edited:
Ni får tänka på att många inte har råd att ha kvar eller köpa hoj nu pga den ekonomiska krisen, Det är köparens marknad nu, och det lär det vara ett tag framöver.

Den hoj som crazy rider tipsade om går nog att pruta ner till 45k, jag skickade ett mail till killen och ha sa att jag kunde få den för 47k iaf. Men jag har problem med plats i garaget, jag rymmer inte en hoj till så jag måste sälja min DT först.:huvet

Nu till frågan, går det inte heller att köra KTM 625 (-04 och neråt) med Abeg. kort eller är dom också för lätta?
 
Den hoj som crazy rider tipsade om går nog att pruta ner till 45k, jag skickade ett mail till killen och ha sa att jag kunde få den för 47k iaf. Men jag har problem med plats i garaget, jag rymmer inte en hoj till så jag måste sälja min DT först.:huvet

Nu till frågan, går det inte heller att köra KTM 625 (-04 och neråt) med Abeg. kort eller är dom också för lätta?

nej dom är också för lätta tyvär tror jag
 
640 då?

(tänker inte köpa en 640, de ryktas om att man blir trött på effekten.)

den vet jag inte den är lite tyngre tror jag (rätta mig om jag har fel) men den måste man strypa ner om nån inte redan har gjort det för den är inte strypt från fabrik iaf inte så den klarar mellan klassen

45?!:skrämd

//Hannes som gav 55 för sin och körde 120 mil för att hämta.

shit va långt var det enkel resà?:O hur långt hade den gått?
 
Last edited:
Den hoj som crazy rider tipsade om går nog att pruta ner till 45k, jag skickade ett mail till killen och ha sa att jag kunde få den för 47k iaf. Men jag har problem med plats i garaget, jag rymmer inte en hoj till så jag måste sälja min DT först.:huvet

Nu till frågan, går det inte heller att köra KTM 625 (-04 och neråt) med Abeg. kort eller är dom också för lätta?
Det är väl bara till att strypa till lägre hästar tills matematiken går ihop. Min är reggad till 29hk, så den får du säkert köra med a-begränsat...
 
okej då var det ju ett ganska bra pris:) jag har också dubbla upsättningar plast och akra men inga puckar:( ska göra egna snart:)
Japp, och man ska tänka på att detta var för 1½ år sedan, och den billigaste förutom denna hade gått dubbla och kostade 7 papp mer..:)
 
Det är väl bara till att strypa till lägre hästar tills matematiken går ihop. Min är reggad till 29hk, så den får du säkert köra med a-begränsat...

Varför har jag inte tänkt på de?:confused:
Om man köper en 04/03 å sen stryper den med en lätt strypning som man tar bort dagen efter man reggar om den. Vad kostar en omreggning?

ps. Vet att de blir olagligt att köra den osvosv då.
 
Hörni grabbar. En sak slog mig nyss:
När man bytt till Rallykam, ska man köra samma ventilspel som med originalkam?

Min intuition säger mig att det borde vara samma, men sen är jag ju inte kvinna så min intuition kan vara helt åt skogen.

Kollar man vad det står i mekboken för 660 Rallye så ska det ju vara 0.10mm spel, istället för 0.15 som det är på 660n original.

För övrigt tycker jag fortfarande att min 660 är mera svårstartad sen jag bytte till Rallykammen, samt att det någon gång sedan dess verkar som att autodekompen skulle "haka upp" sig. Då går det att kicka runt den som en moped varv efter varv, vilket känns otrevligt. Den går ju igång utan problem, och den går ju som den ska, men det känns ändå dåligt. Bara hänt typ 2 eller 3 gånger, men innan kambyte hade det aldrig inträffat...

Själv ska jag och besikta hojen på fredag. Wish me luck! :näsblod
 
Det verkar som att jag har fått lite vatten i oljan. Nån som har råkat ut för samma problem? Läcker det in någonstans eller kan det vara kondens som har gjort så att oljan ser ut som choklad?
 
Synen från mitt köksfönster just nu, aningen deprimerande... :(
Besiktning imorgon, jag håller tummarna!
 

Bifogat

  • DSC_3006.jpg
    DSC_3006.jpg
    160.4 KB · Visningar: 178
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top