Tjena jag suger lite på turbo bygge (nästa vinter nu byggs d fighter).
Tänkta suga upp lite info om ämnet har läst så mycket jag kan här på SH men alla verkar sattsa på över 200 häst på slangen o d e inget för mig ialf nu i första skedet.
Jag skulle vilja bara öka på lite o ladda max 0,5bar vill få typ 30-40hk el nått sånt.
Har byggt några skojiga turbo bilar tidigare så jag har en del erf ang turbo osv men inte på hoj/förgasarturbo.
Jag har tittat lite på några snurror nu och det står mellan 3st små rackare...
Garret T25 200sx org pallar typ200-210hk
Mitsu 12T S/V40 2,0t org
S80 T6 org detta är då en av dubbelturbo denna är utan tvekan mist i klassen o klara nog inte mer än typ 170hk men lär ju få en grym spoolup.
O jag vill ha så lite turbo lagg som möjligt då jag inte e kung bakom styret (ännu)
Jag tänkte då försöka utan att sänka kompet org komp 11,5:1.
Tänkte även köra utan IC ev på E85....
Vad jag fattat så är en pump på olje returen ett måste om man inte lyckas få upp turbon högt...då undrar jag hur högt?? räcker det om allt kommer ovan oljan i tråget el måste d ännu högre?
Skulle även vilja ha mer ingående tipps på hur man moddar förgasarna för turbo gärna med bilder...
Och om någon byggt på denna motor tidigare så kanske dom kan säga vad dom körde för bestyckning/ladd.
Tacksam för svar Mvh Danne
Tänkta suga upp lite info om ämnet har läst så mycket jag kan här på SH men alla verkar sattsa på över 200 häst på slangen o d e inget för mig ialf nu i första skedet.
Jag skulle vilja bara öka på lite o ladda max 0,5bar vill få typ 30-40hk el nått sånt.
Har byggt några skojiga turbo bilar tidigare så jag har en del erf ang turbo osv men inte på hoj/förgasarturbo.
Jag har tittat lite på några snurror nu och det står mellan 3st små rackare...
Garret T25 200sx org pallar typ200-210hk
Mitsu 12T S/V40 2,0t org
S80 T6 org detta är då en av dubbelturbo denna är utan tvekan mist i klassen o klara nog inte mer än typ 170hk men lär ju få en grym spoolup.
O jag vill ha så lite turbo lagg som möjligt då jag inte e kung bakom styret (ännu)

Jag tänkte då försöka utan att sänka kompet org komp 11,5:1.
Tänkte även köra utan IC ev på E85....
Vad jag fattat så är en pump på olje returen ett måste om man inte lyckas få upp turbon högt...då undrar jag hur högt?? räcker det om allt kommer ovan oljan i tråget el måste d ännu högre?
Skulle även vilja ha mer ingående tipps på hur man moddar förgasarna för turbo gärna med bilder...
Och om någon byggt på denna motor tidigare så kanske dom kan säga vad dom körde för bestyckning/ladd.
Tacksam för svar Mvh Danne