Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
race kuts el passagerarkuts ??

Rcaekuts brukar finnas en del av på ebay..samma sak med passagerarkutsen men även här på sh..


Letar efter racekuts men verkar vara svårt att hitta, bikersneed säljer ju men 2000 känns lite väl:rolleyes: Ingen annan som har bra förslag?
 
k5-k6 porr..

mumma mumma kolfiber..mumma..


ska sååå skaffa till hojen..
 

Bifogat

  • kolfiber.jpg
    kolfiber.jpg
    228.2 KB · Visningar: 109
Kul att någon skriver här:)

Något som ska mekka dit nått kul på k5-6an i vinter ?
Ska mecka bort ett oljeläckage och eventuellt mecka dit en ny styrdämpare...

Nån som är i behov av ett par orginalkåpor? Jag har kanske tänkt sälja mina kåpor, allt är i nyskick.

Färgsättning:
2005_GSX-R1000_blk-side_500.jpg
 
Last edited:
Ska mecka bort ett oljeläckage och eventuellt mecka dit en ny styrdämpare...

Nån som är i behov av ett par orginalkåpor? Jag har kanske tänkt sälja mina kåpor, allt är i nyskick.

Färgsättning:
2005_GSX-R1000_blk-side_500.jpg

tjaa.. jag köpte just ovanstående kofiber kåpor men vad vill du ha för dina ?
Kan ju vara bra att ha ngr set kåpor till nästa sommar..:D
 
Ska mecka bort ett oljeläckage och eventuellt mecka dit en ny styrdämpare...
Var läcker den olja? Jag tror min droppar runt oljepluggen. Ska kollas i vinter. Dessutom måste jag lacka en sidokåpa som blivit repad :( Nån som vet nån bra lackerare specialiserad på mc-kåpor?

Jag har en Öhlinsstyrdämpare på min. Helnöjd! :)
 
Var läcker den olja? Jag tror min droppar runt oljepluggen. Ska kollas i vinter. Dessutom måste jag lacka en sidokåpa som blivit repad :( Nån som vet nån bra lackerare specialiserad på mc-kåpor?

Jag har en Öhlinsstyrdämpare på min. Helnöjd! :)
Efter en krash förra året (annan ägare) så svetsades en motorkåpa, läcker numera pyttelite olja där vilket gör att dojorna blir smutsiga. Så förhoppningsvis ska det räcka med att ta bort kåpan, byta packning och kleta dit lite packningsmassa eller nått...

Blir nog en WP eller Öhlinare.
 
Styrdämpare och PCIII

Efter en krash förra året (annan ägare) så svetsades en motorkåpa, läcker numera pyttelite olja där vilket gör att dojorna blir smutsiga. Så förhoppningsvis ska det räcka med att ta bort kåpan, byta packning och kleta dit lite packningsmassa eller nått...

Blir nog en WP eller Öhlinare.

Tänkte också köpa på mig en styrdämpare, tycker den fladdrar lite i höga farter. Var köper ni ifrån?

Funderat en aning på PCIII:a också, någon som har en liggandes eller tips på var jag ska köpa?
 
Tänkte också köpa på mig en styrdämpare, tycker den fladdrar lite i höga farter. Var köper ni ifrån?

Funderat en aning på PCIII:a också, någon som har en liggandes eller tips på var jag ska köpa?

konstigt min ligger som ett strykjärn i höga farter och jag har org dämpare..

inte så att du har obalans någonstans ?
 
precis...kolla oljemängden i framgaffeln och kolla även om du tappat ngn vikt i framdäcket för balanseringen.
 
Har en fråga åt en kompis angående mätarhuset. Han har köpt en 1000cc K5 från tyskland. Men mätaren var trasig på denna. Nu undrar han vad som händer om han byter mätare. Är det de som står på den nya mätaren de som gäller? Tänker alltså på km mätaren. Om han köper en mätare med typ 2000mil och hans har gått 800mil vad kommer det att så på mätaren? Finns det något minne som det sparas på som är externt från mätarhuset? och är det väldigt bökigt att byta denna?

MVH Hamid
 
Har en fråga åt en kompis angående mätarhuset. Han har köpt en 1000cc K5 från tyskland. Men mätaren var trasig på denna. Nu undrar han vad som händer om han byter mätare. Är det de som står på den nya mätaren de som gäller? Tänker alltså på km mätaren. Om han köper en mätare med typ 2000mil och hans har gått 800mil vad kommer det att så på mätaren? Finns det något minne som det sparas på som är externt från mätarhuset? och är det väldigt bökigt att byta denna?

MVH Hamid


allt lagras i mätarhuset..

dvs om han får tag i en mätare som rullat 2000 mil och hans hoj bara rullat 800 så ligger han 1800 mil fel..
 
Har en fråga åt en kompis angående mätarhuset. Han har köpt en 1000cc K5 från tyskland. Men mätaren var trasig på denna. Nu undrar han vad som händer om han byter mätare. Är det de som står på den nya mätaren de som gäller? Tänker alltså på km mätaren. Om han köper en mätare med typ 2000mil och hans har gått 800mil vad kommer det att så på mätaren? Finns det något minne som det sparas på som är externt från mätarhuset? och är det väldigt bökigt att byta denna?

MVH Hamid

fint sagt för att fiffla med milen. det som står på mätaren kommer också att stå på besiktningen å vv sen. bara låna en som har gått mer än 600 mil å regga, byt sen tillbaka. det går ibland även att få ett annat miltal inskrivet hos vv. men då krävs intyg på att motorcyklen har varit krockad eller skrotad.. och att detta kan styrkas, samt miltalen. men det brukar vara mer aktuellt om hojen har gått säg 1200mil och blivit skrotad och man sätter in en ny mätare med tex. 0 mil.
 
Ingen som ska fifla med något. Varför skulle man vilja göra det när man importerar den? Vad skulle man vinna på det? Hojjen är inte klotad så att man har bytt den, eller?!?!... Shit kan man kolla upp detta så han inte har blivit "fistad" nu. Men hur är det att byta denna mätare då, är det svårt eller är det bara en "sockerbit" som skall in och allt lirar? Eller tror ni man kan få liv i den som är? Hmm kanske är värt att lämna in för att kolla vad det är som spökar. Inga lampor går igång på mätaren förutom när man sätter på helljuset, då sätts den lampan på...
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top