Kamphund -Raubtier

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Kamphund är populär på Bandit

så vad säger ni är det ett nytt svenskt band att räkna med?

[YOUTUBE-ID]Zvqw6d_KS8Q[/YOUTUBE-ID]

Industrimetall från Haparanda

Efter 40.000 lyssningar av "Kamphund" på Internet är Raubtier från Haparanda ett band att räkna med.

- Det låter för bra för att vara sant, säger Pär Hulkoff om succén.

För två år sedan bildade Pär Hulkoff bandet Raubiter tillsammans med Mattias "Buffeln" och Peter "Waylon" Kantomaa. Förra veckan blev de framröstade av radiostationen Bandits lyssnare som etta på deras most wanted lista. Men efter succén med Kamphund står det klart att "Waylon" lämnar Raubtier.

http://www.nsd.se/noje/artikel.aspx?ArticleId=4319796

heter en låt kamphund, eller en energi dricka pitbull, eller nå whitetrash eller gettowanabe liknande så säljer det just till såna också.

har själv en kamphund så jag har märkt av fenomenet. Så när folk undrar vad det är för ras så säger jag kinesisk korthårig pudel. det får tyst på vilken tuffing som helst.

heter en låt kamphund, eller en energi dricka pitbull, eller nå whitetrash eller gettowanabe liknande så säljer det just till såna också.

har själv en kamphund så jag har märkt av fenomenet. Så när folk undrar vad det är för ras så säger jag kinesisk korthårig pudel. det får tyst på vilken tuffing som helst.

"bullysmile" "streetfighter" "kamphund" Gillar du teater?
Var och hur är du tatuerad/piercad?:)

Lite lustigt med just den här låten.

För ca 2-3 månader sedan satt jag som vanligt och glodde på burken vid en si sådär ett på natten en onsdag tror jag det va.

Där var det någon Norsk tv hallåa som går på nätterna och dom presenterade ett tjejband från djupaste norr i Norge. Dessa små söta 17-25åringar framförde låten kamphund. Tyvärr så sov sambon brevid så jag kunde inte cranka upp volymen och höra exakta texten men refrängen och melodin var den samma.

Dessa söta tjejer sa att det var deras låt som var den första dom skrivit ihop som band för typ massa år sedan, om jag fatta rätt dvs.

Undra vem som var först och vem som skrivit den.

Jag tycker Raubtier är riktigt bra. Lyssnar ofta och gärna på deras album...

Sen så är jag en av dom som håller Rammstein som bästa livekonsert någonsin... :fakta

/ Jens

Kamphund är väl inte mycket att hänga i granen. Men deras andra singel var ju helt ok för att vara en radio-dänga, dock är Finntroll många resor bättre på den typen av musik :yoparty

[YOUTUBE-ID]l2d_52mE8QA[/YOUTUBE-ID]

Raubtier suger fet getpenis. Musik för döva.

Moving on..

Kan den inte bära pudelperuk?

I övrigt är det Jobbigt dålig och dåligt framförd Nazimusik. som många skrivit innan så typiskt förekommande på Bandit och antagligen i hemmabioanläggningen i Haninge eller Jacobsberg. Det finns riktig musik som är grymt mycket tyngre.

Kan iof inte jämföra skiten med Rammstein heller tycker jag bara för att båda har dist och man inte hajar ett ord.

Rammstein är grymt bra. De har skapat en egen ljudbild som många kopierar nu. Dock inte dessa.

Kamphund är väl inte mycket att hänga i granen. Men deras andra singel var ju helt ok för att vara en radio-dänga, dock är Finntroll många resor bättre på den typen av musik :yoparty

[YOUTUBE-ID]l2d_52mE8QA[/YOUTUBE-ID]

De har kopierad ett av få väldigt utstickande band och döpt sig till något liknande. Smidigt.

Last edited:
*/ ?>
Back