Skillnad på laddregulatorer?

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag planerar att stoppa i en radfyra från en sporttourer i min lille XT och kom att tänka på om jag kan använda originalets laddregulator eller vad som kan skilja dom åt? Är det att man har olika stora generatorer eller liknande som spelar in?

Laddregulatorn är antagligen anpassad efter effekten.
Det minimala elsystemet på en XT hanterar antagligen inte så många ampere.
Har du redan skaffat radfyran?
Enklast borde vara att få med så mycket elsysytem som möjligt på köpet.
Vad för motor funderar du på?

Misstänkte att det var så.

Motorn är redan inköpt med kabelhärva, dock tror jag inte att regulatorn satt kvar, men skall kolla.

Det hela handlar om ett generalras på originalmotorn och nu är en motor från en GSX600F inköpt komplett med förgasare, spolar, oljekyl, luftburk, avgassystem och elhärva.

Misstänkte att det var så.

Motorn är redan inköpt med kabelhärva, dock tror jag inte att regulatorn satt kvar, men skall kolla.

Det hela handlar om ett generalras på originalmotorn och nu är en motor från en GSX600F inköpt komplett med förgasare, spolar, oljekyl, luftburk, avgassystem och elhärva.

Hej du.
Friska takter att slänga en 85 hk motor i ett klent :D XT-chassi.
Men det blir ju din huvudvärk.:tungan
Om du inte har nån regulator så kan du köpa en av mig, om du bara skall ha en från en större/kraftigare generator,,,,MEN sitter inte den i generatorn på en sån motor???
CDI finns också om du inte fick med en sån.
Skicka PM så löser det sig.
Hälsar Frostie.

Last edited:
Ahh så den sitter dääär, förutsatte bara att den satt externt placerad.

Nån CDI verkar inte finnas, i alla fall så har jag inte fått med någon och jag har ingen kontakt på kabelhärvan som känns trolig. Hittar heller ingen på www.bikebandit.com utan verkar vara någon annan variant, typ magnettändning.

Byggtråd blir det säkert, dock kan jag inte svara för när det blir aktuellt, håller på att brotta ner en Volvo T4 motor i en Fiat X1/9 också...

Nån CDI verkar inte finnas, i alla fall så har jag inte fått med någon och jag har ingen kontakt på kabelhärvan som känns trolig. Hittar heller ingen på www.bikebandit.com utan verkar vara någon annan variant, typ magnettändning.

Byggtråd blir det säkert, dock kan jag inte svara för när det blir aktuellt, håller på att brotta ner en Volvo T4 motor i en Fiat X1/9 också...
Duger det inte med supermirafiorispis?
Körde en sådan på Anderstorpsbanan.
Djävligt rolig bil.

Hej igen.
Det är 2 stk kontakter till CDI:en på en sån.
Både fungerande härva samt CDI-box finns här.
PM:a mig, så fixar det sig.
Frostie.

*/ ?>
Back