Hårdrock fuckup shit!!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ja se och avgör själva!!!

[YOUTUBE-ID]SzHS0QP7bro[/YOUTUBE-ID]

Markus skriv nå vettigt om detta så det blir mer seriöst och folk tar detta på allvar!!

Det är tur att dom inte lyckades stoppa musiken.

Footlose känsla över det där tycker jag.

Det är tur att dom inte lyckades stoppa musiken.

Footlose känsla över det där tycker jag.

Lika glad att de inte lyckades stoppa discomusiken som de ville göra,

[YOUTUBE-ID]PdjcSGo1hJg[/YOUTUBE-ID]

annars hade man väl inte få se klipp som denna

[YOUTUBE-ID]wMAaBlcNy74[/YOUTUBE-ID]

och höra scotch och annat bra

[YOUTUBE-ID]FNjjOI8tG1k[/YOUTUBE-ID]

Mästerligt ihopklippt och fantastiskt festligt. :)
Siewert har väl gått opublic med någon typ av sekteri sedan det där.
Men på begäran så kan jag väl säga att det finns ett visst allvar, att Fuck Like A Beast med W.A.S.P är väl inte så farligt men visst finns det massor av propaganda och budskap i musiken som är skadlig. :mattias
Det är sjukt kul att han Tengner med världshistoriens mest defensiva kroppshållning i början av klippet, de borde haj-lajtat det mer.

Men på begäran så kan jag väl säga att det finns ett visst allvar, att Fuck Like A Beast med W.A.S.P är väl inte så farligt men visst finns det massor av propaganda och budskap i musiken som är skadlig. :mattias

Jo, men det finns det ju i allt. Film, spel etc. Jag tror nog dom flesta inser att det faktiskt bara handlar om image och underhållning. Dom som inte gör det har nog större problem än "farlig" musiksmak.

För alla som gillar hårdrock så skulle jag vilja rekommendera dokumentären "
The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years".

[YOUTUBE-ID]VqSPYcYnHs0[/YOUTUBE-ID]

Jo, men det finns det ju i allt. Film, spel etc. Jag tror nog dom flesta inser att det faktiskt bara handlar om image och underhållning. Dom som inte gör det har nog större problem än "farlig" musiksmak.

Så trodde jag också länge men inte längre.
Är övertygad om att människor, speciellt yngre, påverkas kraftigt av att idogt lyssna på musik. Att råka höra en rap-låt lär inte leda någon i fördärv men tror du inte det är vanligare att hip hopare röker gräs än att hårdrockare gör det, att rejv-folk käkar syra än att hip-hopare gör det, att vit-makt lyssnare är rasister än att Britney-lyssnare är det? Osv.
Spel och film är så uppenbart fiktivt att jag tror det har mindre påverkan men jag vet egentligen inte.

Är övertygad om att människor, speciellt yngre, påverkas kraftigt av att idogt lyssna på musik. Att råka höra en rap-låt lär inte leda någon i fördärv men tror du inte det är vanligare att hip hopare röker gräs än att hårdrockare gör det, att rejv-folk käkar syra än att hip-hopare gör det, att vit-makt lyssnare är rasister än att Britney-lyssnare är det? Osv.
Spel och film är så uppenbart fiktivt att jag tror det har mindre påverkan men jag vet egentligen inte.

Nja snarare så att gräsrökare lysstnar på hiphop, syrabrukare går på rejv, rasister lysstnar på vit maktmusik.

Markus for president i hem och skola!

Hej!
Tillhör du dem som tror att sångtexter och annat i olika subkulturer omöjligen kan påverka ungdomar?
Och för att sätta det i ett perspektiv du kanske gillar bättre:
Är det rimligt att multinationella(tm) kapitalister(tm) likt skivbolagsjättarna(tm) ska tjäna pengar på drogromantik riktad till minoritetsgruppers världen över medan de som tjänar pengarna knappast får skörda frukten av att bo i ett socialt utsatt område?

[VÄNSTERPARTIMODE OFF]

Mvh,
Markus

:rofl
jag har svårt att tro att det är musiken som får de folken som gör "dåliga, sjuka och fel grejjer" med sitt liv, att göra det... om musiken har något koppling med deras sinnestillvaro så har det nog mer med att de väljer att lyssna på musiken för att de är som de är...
inte att de är som de är pga att de lyssnar på musiken!:fakta

Men denna kille har nog lösningen!!:D
[YOUTUBE-ID]O1LG_R9j2sw[/YOUTUBE-ID]

...

[VÄNSTERPARTIMODE OFF]

Mvh,
Markus

Efter att jag igår slutgiltligt gett upp SH som diskussionsplattform mot bakgrund av vad som hände med kulturtråden och dess deltagare så känns det iallafall bra att vi har fått Markus att gå från en i konservativ, bakåtsträvande tråkmåns som quotar suspekta högersidor med fundamentalistiskt innehåll till att ta den lilla människans parti och till och med gå så långt att han mer eller mindre gör myteri mot kapitalet och marknaden.

Vår insats har inte varit förgäves! Hade vi skött oss bättre hade han kanske kunnat bli en frihetsälkande liberal, men man kan inte vinna allt. I det stora hela är jag nöjd!

Edit; För att vara lite allvarlig dådå, det är möjligt att musik påverkar ungdomar. Jag hoppas att musik påverkar ungdomar!

Det är möjligt att musik påverkar subkulturer. So? Om du ställer 'möjlig påverkan' mot 'censur', tja.... välj du censur om du vill, jag gör det inte.

Edit II;
http://www.hemochskola.se/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=18

Vassego!

Last edited:
Är det rimligt att multinationella(tm) kapitalister(tm) likt skivbolagsjättarna(tm) ska tjäna pengar på drogromantik riktad till minoritetsgruppers världen över medan de som tjänar pengarna knappast får skörda frukten av att bo i ett socialt utsatt område?

USA love it, Tupac!!!11111

tupac.jpeg

Tupac Shakurs vaxdocka ståendes på Madame Tussauds vaxmuseum i Las Vegas

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tupac_Shakur

Det är möjligt att musik påverkar subkulturer. So? Om du ställer 'möjlig påverkan' mot 'censur', tja.... välj du censur om du vill, jag gör det inte.

So? So, det är inte bra. So we borde inte censurera - men heller inte uppmuntra.

Eller vill du ha s.k. Vit Makt musik, förlåt patriotisk rock, i radio? Jag vill inte det men jag vill absolut inte att någon ska förbjuda den heller.

Ah...denna eviga diskussion om hur populär kultur (i detta fall hårdrock i synnerhet) kan påverka människor. Jag kan inte göra annat än att ge min åsikt om det hela. Som musik och hårdrocks älskare så använder jag oftast musiken till att få ut mina aggressioner, så att jag slipper ta ut dem på mina med människor. En låt som handlar om en viss sak (våld, självmord, droger) kan ha positiv effekt på personer, eftersom att det bevisar att man inte är ensam om sina problem. Nu låter jag säkert som en besservisser, men jag har länge fått förklara för folk att hårdrock och metal inte är skälet till att "pojke 14 sköt ihjäl 10 kamrater". Det kan vara EN faktor, men jag tycker inte att det är rimligt att tro att en kille på 14 bast skulle ta en pistol och skjuta sina polare för att "marlyn manson sa att det var ok".

För er som undrar var jag har fått allt ifrån kolla Metal: A Headbangers Journey. Jävligt grym film :D

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back