livsprognos.se, Bluff!

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Student?
Hej.

Hoppas ingen annan råkat ut för detta...
Fick en faktura häromdan av en hemsida, livsprognos, där jag är skyldig att betala dem 199kr för ett test som jag inte gjort.
Verkar som att jag är tämligen ensam om att få en räkning från detta företag utan att ens varit inne på hemsidan. Men däremot finns det många andra som har råkat komma in på sidan och gjort testet och därefter fått hem en räkning.
Man måste skriva i personnumret för att göra testet. Sidan skickar sedan en räkning till personen genom folkbokföringen.

Vill bara varna folk från dessa bluffmakare. Polisanmäl och betala inte räkningen.
Läs mer här: http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=90927

MVH Jonas

Last edited:
Jag känner en som blev lurad på samma sätt, men är det säkert att du inte gjort testet? isåfall hur kunde dom skicka en faktura till dig? (har för mig att man skriver in sina personuppgifter innan testet börjar) :gnissla

Du säger att folk har fått räkningar som bara varit inne på sidan, och omtänksam som du är lägger du upp sidan så vi andra kan få räkningar också! :) Strålande.

Jag känner en som blev lurad på samma sätt, men är det säkert att du inte gjort testet? isåfall hur kunde dom skicka en faktura till dig? (har för mig att man skriver in sina personuppgifter innan testet börjar) :gnissla

Precis, det gör man. Jag sökte på IP:adressen som gjort testet och den är ju såklart inte min, utan den kommer från sthlm. Jag läste någonstans att någon råkat ut för samma sak. Och då var den något Mustafa 40+ som gjort testet i hans namn. Så jag tror att företaget har börjat anställa folk som letar upp folks personnummer och gör testet i blindo.

Du säger att folk har fått räkningar som bara varit inne på sidan, och omtänksam som du är lägger du upp sidan så vi andra kan få räkningar också! :) Strålande.

Det visste jag varken hört eller läst. Men jag åtgärdar gärna detta såklart. Och läs gärna hela inlägget nästa gång. Men har gjort det extra tydligt nu.

Last edited:
Jahapp, då blir det till att sitta och knappa in personnumret till alla jag ogillar här i natt då. Jag som hade tänkt sova ut men jaja, det är väl bara att gilla läget.

Precis, det gör man. Jag sökte på IP:adressen som gjort testet och den är ju såklart inte min, utan den kommer från sthlm. Jag läste någonstans att någon råkat ut för samma sak. Och då var den något Mustafa 40+ som gjort testet i hans namn. Så jag tror att företaget har börjat anställa folk som letar upp folks personnummer och gör testet i blindo.

Oki då förstår jag, riktigt läskigt om vem som helst kan skriva in vilket personnummer som helst så får den person en faktura, riktigt fult alltså.

Det jävliga är att det finns en direkt länk till sidan på Bilddagboken. Många unga folk där som säkert också gjort det :mad:

Nu står det iaf på hemsidan om villkoren för att använda tjänsten och man behöver inte skriva in sitt personnummer utan sin e-postadress.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025