söker litteratur om mekning

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Är fruktansvärt intresserad av att meka lös på ett objekt, och det suget blir inte mindre när man sitter och läser om alla som bygger om sina hojar. Hjälp mej (och alla andra byggintresserade) hitta böcker/sidor, vad som helst som kan få oss "icke-byggare" att komma igång.

:yoparty :yoparty :arsele

Skruva isär skiten!!!

Men va fan, det är väl bara att gå ut och skruva isär det skit du har, och sen ställer du alla dumma frågor här på SH, som alla vi andra gör:D :tummenupp :näsblod :huvet:yoparty

:D
Men va fan, det är väl bara att gå ut och skruva isär det skit du har, och sen ställer du alla dumma frågor här på SH, som alla vi andra gör:D :tummenupp :näsblod :huvet:yoparty

Tror tamejfan det är enda sättet, man har ju hittat lite böcker och annat skit, men det är väl precis som allt annat, man lär sej inte förrän man tar isär det och försöker få det att fungera igen.:D

Googla runt på oliak hojtyper och olika byggen.

Bestäm dig vilken hojtyp du vill bygga. Sen får du en egen mental bild i huvet hur ditt bygge ska bli.

Försök att photoshopa till en sån bild hur du vill ha det.

Välj lämpligt objekt, köp och börja riv!

Sen ställer du dumma frågor här :P

"Learn by doing" och "Trial and error" är bättre än den litteratur du kan hitta i ämnet. Tycker iaf jag. Lycka till. :tummenupp

"Learn by doing" och "Trial and error" är bättre än den litteratur du kan hitta i ämnet. Tycker iaf jag. Lycka till. :tummenupp

Jo så är det ju givetvis, men det har nog ordnat sej. Satt å bläddrade på internet igår och tankade hem "repair manuals" och annat götta från diverse teknikfreaks. Alltid kul att läsa sej till vissa saker när man är helt färsk på mc-skruvning. Och det kan ju vara bra att ha när man plockat ner nåt och är aningen osäker på hur det skulle sitta.

Så är det nån som behöver manualer till sin hoj så har jag 504 olika att välja på. Skriv i GB:n isåfall......................

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage