Radiostyrt!

Inget vidare förare kanske, men ändå, man ser ju att elbilen inte är långsammare i alla fall. Snarare tvärtom, skulle jag vilja säga.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/T0a9Ssc1fnY&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/T0a9Ssc1fnY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Jag köpte en Traxxas Stampede på Hobbex till grabben för tre år den. Han har kört oerhört mycket med den på alla möjliga underlag. Det enda som hänt är att motorn brann upp första sommaren. Köpte en annan motor (borstad) och med den går den upp på bakhjulen om det är lite grepp. Jag har 4 batteripaket, så han kan i princip köra oavbrutet om han vill.

Annars har absolut inget gått sönder, helt ofattbart som han kör, fattar inte hur den kan vara så hållbar. Han kan stå och göra donuts en hel laddning bara för att det är kul.
Sen har jag en kompis som gått in för det här med racing med metanolbilar, skala 1/8 buggys. Han och hans grabb har ett helt gäng värstingbiler, såna där i prisklassen runt 7000:- bara för bilarna. Oftast är allihop trasiga samtidigt.

fan va kul att höra att dem inte är helt kassa :tungan det finns ju iallafall reservdelar till dem och dem är inte allt för dyra. hur är det med med kulhetsfaktorn orginal då? man vill ju ha lite sprutt i dem endå. har kikat på stampede och motsvarande stadiumtruck som heter rustler eller vad det var. ser riktig roliga ut på bild hehe :yoparty

Precis. Metanol är gårdagens teknologi. Ett jäkla mekande och kladdigt och eländigt. Låter illa vibrerar och går sönder hela tiden.

Det har hänt en del inom eldrivet dom senaste åren, bara som tips till er i metanolträsket och inte hängt med i utvecklingen.

Ja precis, man kan ta sig en hel kilometer utan att ladda nuförtiden!
Dom där hemska metanolbilarna dricker ju som törstiga kameler, säkert bortemot en dl milen.

Du är ganska löjlig som tar din elbilsargument hit, det som fungerar på radiostyrda fordon fungerar inte på fullstora.

På radiostyrda fordon är min uppfattning klar, där är LiPo batterier och borstlösa motorer framtiden, det har jag argumenterat för ända sedan dom första 1C Kokam-cellerna såg dagens ljus.

Till skillnad från dig så inser jag dock begränsningarna/svårigheterna.

Jag äger både metanoldrivna och elektriska flygplan och en LiPo-laddare, vad har du för erfarenhet?

Dom där hemska metanolbilarna dricker ju som törstiga kameler, säkert bortemot en dl milen.

Du är ganska löjlig som tar din elbilsargument hit, det som fungerar på radiostyrda fordon fungerar inte på fullstora.

På radiostyrda fordon är min uppfattning klar, där är LiPo batterier och borstlösa motorer framtiden, det har jag argumenterat för ända sedan dom första 1C Kokam-cellerna såg dagens ljus.

Jag äger både metanoldrivna och elektriska flygplan och en LiPo-laddare, vad har du för erfarenhet?

Öhh?? Är det där ett svar på mitt inlägg? :va

Är du lite kinkig idag:D :D

Öhh?? Är det där ett svar på mitt inlägg? :va

Tycker du GuW överreagerade :va :gnissla Han har nog inte fått något på länge...

Den där Stampede har jag funderat på länge, gjorde en tråd om den för något år sedan men det blev aldrig av att köpa den vilket jag ångrar nu. Får beställa en från Ebay efter nyår, det ser så jävla skoj ut! Med värstingbatterier/motor och laddare gick det dock på 6000:- :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg