Jordskalv!!

Personligen tror jag det var någon PRO-avdelning i skåne som hade vita bönor och fläsk på årsmötet igår.

Synd bara att skånde inte lossnade och gled isär från riktiga Sverige :blah

Edit: Försent, mycket försent. :tomten

Last edited:
Själv började man först fundera på vad fan folk höll på med utanför. Glasen i baren skallrade och sängen skakade lite.

Trög som man är så fattade jag nada förrän jag satte mig vid dumburken...

Hittade en kommentar på smp.se

"Kände skalvet på Hovshaga, men trodde att det var maken som fått kramp."

HELVETE!! Mitt älskade Skåne fick inte bli fri från ockupationen av äckelsverige idag heller! :mad:

Earthcake is the shit! :D

:rofl

[YOUTUBE-ID]sLEWx_UJsCA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
@Mark: I´m calling from Sweden in Stockholm! :rofl
Can you tell me about the earthcake? :D

hoppas ni bränner ihjäl er i hetvattenkällorna!! :D :D

1904 gick det hett till i kyrkan :rofl :hihi

Skalvet inträffade klockan 11.30, mitt under pågående högmässor, och kyrkorna var på många håll fyllda av människor. När marken började skaka utbröt panik på flera platser och det finns till och med samtida beskrivningar av hur människor hoppat ut genom kyrkfönstren.

I Steneby kyrka i Dalsland skakade marken så våldsamt att kyrkobesökarna oroligt började överväga att lämna kyrkan. I en artikel i Svenska Dagbladet för några år sedan beskrev docenten i historisk geologi Sven Laufeld det som sedan hände:

"Kyrkvaktmästaren, van att hålla ordning på döda och levande, insåg faran och ropade: 'För helvete, sitt i kyrkan människer, te e bare ett vanligt åskevär.' Efter högmässan steg kyrkoherden fram på gången och tackade för det rådiga ingripandet: 'Du svor styggt i Guds hus, men Gud har redan förlåtit Dig, för han ser till avsikten'."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=864591

Lyssnade på Mix megapol när en brud från sthlm ringde in och påstod att hon hade känt jordskalvet, det hade skakat så hårt så klockradion gick i backen ..

Yea right ..

Lyssnade på Mix megapol när en brud från sthlm ringde in och påstod att hon hade känt jordskalvet, det hade skakat så hårt så klockradion gick i backen ..

Yea right ..

Jag hörde på radion att hos någon hade sido-plåtarna på badkaret skakat loss, en sån hyresrätt har jag också bott i...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg