Bilbyte?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu när soppan är billisch kanske man skulle byta in gaybilen mot en:
[YOUTUBE-ID]zUsaYRyuGNY[/YOUTUBE-ID]

Jay Leno har väl en liknande, men då byggd på en RR-merlin?

Sen finns det väl en här i Sverige också?

Det är svårt att vara unik, det mesta är redan gjort.

Det är svårt att vara unik, det mesta är redan gjort.

Varför ska man vara un k till vilket pris som helst? Sitta i lädermössa med hånleéndet fyllt av hästbromsar i en 1800-talsbil för en galaktisk summa pengar när man kan åka gubbmerca med skinnfotölj och lystna på operette.

Varför ska man vara un k till vilket pris som helst? Sitta i lädermössa med hånleéndet fyllt av hästbromsar i en 1800-talsbil för en galaktisk summa pengar när man kan åka gubbmerca med skinnfotölj och lystna på operette.

Prexist. Dieseleldad gubbmerca är den optimala lösningen. Stockkonservativt urtidsbröl men ändå med bättre bränsleekonomi och komfort än en flong ny Vavlov.

Sikte får man med också. Är man för packad när man ska hem kan man ligga och sova ruset av sig därbak, likbilsstyle.

Jag har haft min i 13 år. Om två år blir hon skattebefriad. Det går helt enkelt inte att sälja ett sånt här kruppstål. En evighetsmaskin.

Bifogat

• IMG_0314.JPG
    IMG_0314.JPG
    79.5 KB · Visningar: 223
Last edited:
Okej, den här filmen får mina bra affärer att se ut som nitlotter!
[YOUTUBE-ID]2zSpefqtJrs&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Okej, den här filmen får mina bra affärer att se ut som nitlotter!
[YOUTUBE-ID]2zSpefqtJrs&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Satan du! Fasen vilken grym story också, må tro karln var nyfiken. Varför skulle dörrarna vara svetsade...

Hade Jag köpt ladan så hade den garanterat varit full med bajs.

Satan du! Fasen vilken grym story också, må tro karln var nyfiken. Varför skulle dörrarna vara svetsade...

Hade Jag köpt ladan så hade den garanterat varit full med bajs.

Hade jag köpt den så hade det varit miljögifter, asbest och radioaktivt avfall... :huvet

Prexist. Dieseleldad gubbmerca är den optimala lösningen. Stockkonservativt urtidsbröl men ändå med bättre bränsleekonomi och komfort än en flong ny Vavlov.

Sikte får man med också. Är man för packad när man ska hem kan man ligga och sova ruset av sig därbak, likbilsstyle.

Jag har haft min i 13 år. Om två år blir hon skattebefriad. Det går helt enkelt inte att sälja ett sånt här kruppstål. En evighetsmaskin.
Ursäkta, men vad är vitsen med att dölja nummerplåten?

Ursäkta, men vad är vitsen med att dölja nummerplåten?

Ursäkten godtas.

Ptja... Till skillnad från dig och de flesta andra är jag ju föga anonym här iom mitt namn isf nick och därtill med bilder på mig själv på min sida, korrekt ålder, korrekt stad, därtill även utkommen. Så jag kan ju likagärna även basunera ut min bostadsadress och hemtfnr också kan man tycka.

Men någonstans kan man ju dra gränsen. Det är så många här jag inte känner eller ens har träffat som återkommande frågar mig efter mitt tfnnr och msn. Så jag vet inte om jag skulle vara helt bekväm med att flagga upp adress och hemtfnr.

Men min hoj finns förvisso avbildad med regnr på några ställen här på SH om du är nyfiken, fast de inläggen ligger inte jag bakom :D

Last edited:

Men sådana har jag redan haft.
En 220D, en 240D och en 300D Lang.
En roadster med BMW flygplansmotor på 43liter har ännu inte tagit plats i mitt garage.
Själva tanken är att elda en djävla massa bensin.
Vill jag ha ekonomi, så bygger jag en liknande.
Men med "Drott" tändkulemotor.
Lite mummigt att köra runt med tändkuletoppen uppstickande ur huven och en avgaslukt orsakad av fiskolja.

Ursäkten godtas.

Ptja... Till skillnad från dig och de flesta andra är jag ju föga anonym här iom mitt namn isf nick och därtill med bilder på mig själv på min sida, korrekt ålder, korrekt stad, därtill även utkommen. Så jag kan ju likagärna även basunera ut min bostadsadress och hemtfnr också kan man tycka.

Men någonstans kan man ju dra gränsen. Det är så många här jag inte känner eller ens har träffat som återkommande frågar mig efter mitt tfnnr och msn. Så jag vet inte om jag skulle vara helt bekväm med att flagga upp adress och hemtfnr.

Men min hoj finns förvisso avbildad med regnr på några ställen här på SH om du är nyfiken, fast de inläggen ligger inte jag bakom :D
Tror inte att jag är speciellt anonym härinne. :hihi

Dessutom tror jag inte att det är speciellt svårt att leta reda på din Merc, om man verkligen vill sno den eller olla den eller vad det nu kan tänkas vara.
Fast valet är givetvis ditt, din förbannade fjolla. :tummenupp

Tror inte att jag är speciellt anonym härinne. :hihi

Dessutom tror jag inte att det är speciellt svårt att leta reda på din Merc, om man verkligen vill sno den eller olla den eller vad det nu kan tänkas vara.
Fast valet är givetvis ditt, din förbannade fjolla. :tummenupp

Ok, vad är ditt för- och efternamn, i vilken stad bor du, var är nya ansikstbilder samt dito på din hoj och vad är din korrekta ålder? :D
Det kan väl inte vara du som är på bild på din sida, (Blonda gessle-wannabeen i 80-talsskjorta med guldkedja) som står och ser försmådd ut, med rosettknutna gardiner i bakgrunden? :tungan

Jag tror faktiskt att många "profiler" i racingforumet anser sig vara väldigt irl, eftersom de på sekterisk maneér kan identifiera varandras nick i den fåhövdade flock av likar som gärna depåcamperar ihop. :D

Som du säkert förstått är det inte för att skydda bilen primärt. Men den står miltals från mitt hem, så även med den enkla uppgiften får du slita lite. :tungan

Men skulle ngn mot förmodan stjäla eller vanda tyskan så skulle jag bli rätt sur. Ty jag har lagt ned rätt mycket tid och pengar på den bilen. Hellre blir jag av med en ny Porsche, såna tillverkas ju alltjämt, då är det bara att ringa försäkningsbolaget.

Din jävla argbigga :tummenupp :D

Men sådana har jag redan haft.
En 220D, en 240D och en 300D Lang.
En roadster med BMW flygplansmotor på 43liter har ännu inte tagit plats i mitt garage.
Själva tanken är att elda en djävla massa bensin.
Vill jag ha ekonomi, så bygger jag en liknande.
Men med "Drott" tändkulemotor.
Lite mummigt att köra runt med tändkuletoppen uppstickande ur huven och en avgaslukt orsakad av fiskolja.

Jo den är cool den där roadstern, jag har lagt in länkar till den förra vintern. Den filmen jag länkade var den där de torrvarvar så att de öppna motorluckorna flappade! :D http://www.youtube.com/watch?v=32hQ8mtSNGc

Samma här, jag har haft 220 samt 240 W115. Evighetsmaskiner de med. Synd att den påkostade dubbelelastiska framvagnsupphängningen på W115 inte fick vara kvar till W123-karossen. Fast det kanske berodde på att W115 ägarna inte vaknade när de på motorvägen körde ut på den tandade kanten på sidolinjen. :va

Jag tror att det är mycket svårt att undvika att framhjulen på bilen hoppar jämfotahopp om man installerar iaf en encylindrig kula i en bil. :D Jag har efter renoveringar provkört olika encylindriga kulor i div provisoriska motorstativ. Det är helt sjukt vad de fodrar stumt montage. :kryckor

Last edited:
nja, jag trivs ganska bra med min cheva van och 5,7 L v8 :hej

Ok, vad är ditt för- och efternamn, i vilken stad bor du, var är nya ansikstbilder samt dito på din hoj och vad är din korrekta ålder? :D
Det kan väl inte vara du som är på bild på din sida, ( Gessle-wannabeen i 80-talsskjorta med guldkedja) som står och ser försmådd ut, med rosettknutna gardiner i bakgrunden? :D

Som du säkert förstått är det inte för att skydda bilen primärt. Men den står miltals från mitt hem, så även med den enkla uppgiften får du slita lite. :tungan

Men skulle ngn mot förmodan stjäla eller vanda tyskan så skulle jag bli rätt sur. Ty jag har lagt ned rätt mycket tid och pengar på den bilen. Hellre blir jag av med en ny Porsche, såna tillverkas ju alltjämt, då är det bara att ringa försäkningsbolaget.

Din jävla argbigga :tummenupp :D
Haha, den där bilden är från gamla sunktvåan precis innan jag rev ut hela skiten och totalrevoverade!
Nyare bilder på mig finns överallt i racingforumet, din gamle fluktare. :D
Hojen är ingen vacker historia, och dessutom väntar den på kärlek.

Vad är det som är så hemligt?
Magnus Eriksson
Karlstad
36 år

Om någon snor Dan blir jag riktigt arj!!!!!!1111

Haha, den där bilden är från gamla sunktvåan precis innan jag rev ut hela skiten och totalrevoverade!
Nyare bilder på mig finns överallt i racingforumet, din gamle fluktare. :D
Hojen är ingen vacker historia, och dessutom väntar den på kärlek.

Vad är det som är så hemligt?
Magnus Eriksson
Karlstad
36 år

Om någon snor Dan blir jag riktigt arj!!!!!!1111

Pjunis! :D

Usch då måste jag ju beöka racingforumet :gnissla
Vem är Dan? Är det din rejserjonne? :va

Dan är min tyske homokärlek.

[YOUTUBE-ID]lC4AhoyoDig[/YOUTUBE-ID]

Audi är för mig fortfarande de framhjulsdrivna fattigmansoplar i form av Audi 80 som rök blått efter 5000 mil. Den där oljeröken från dylika, som innan omkörning trängde in i föräldravolvons kupé under min uppväxt på 70-talet, har gjort att jag alltjämt ser med misstro på Audi, Ford och SAAB. Men det var ett fint ljud! :D :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...