Koma i väntan på våren

jimzzz

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
03 Suzuki gsxr
Om man ändå kunde hamna i koma och vänta ut dessa helvetesmånader i ett sömn-liknande tillstånd (ironisk) :gnissla. Tiden går för långsamt! Det går inte en timme utan att jag tänker och drömmer om kommande säsong. Fan, allt var ju så mycket enklare när man inte körde hoj! :tungan

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt i denna tråd. Ville väl bara skriva av mig såhär på kvällskvisten.

Behöver inte vara så svårt och allvarligt att man ska behöva ligga i koma för att man inte får åka mc. Bara att flytta till ett land där man kan åka åretom så kan man åka dubbelt så mycket under sin livstid :)

Behöver inte vara så svårt och allvarligt att man ska behöva ligga i koma för att man inte får åka mc. Bara att flytta till ett land där man kan åka åretom så kan man åka dubbelt så mycket under sin livstid :)

Läste i en tråd för längesen om en del i Australien där en kille varit och lägsta uppmätta temp var +10 och dom hade bra vägar :tummenupp

Köp dig en cross så är en stor del av problemet borta, så sluta gnäll.

Ps köp dig sbk-08 och motogp -08 sen är det bara köra.

Någon som vet av ett jobb i Afrika?

Jag kan ta betalt i bensin, snus och bananer, eget tält tar jag med mig!

Är det verkligen så svårt?

Hehe, verkar som om en stor del av hojförarna har inget liv! :pannkyss

Vintern är helt underbar! Då har man 3-4 månader på sig att plasta kraschkåpor, bygga om saker, göra rent, serva och underhålla hojarna! Dessutom hinner man handla på sig allt man behöver, smörja in ställ, skruva racebuss mm :tummenupp Så tack å lov för vintern! :)

Jag har provat ett varmt år. Alltså utan vinter men det blev inte samma sak, man saknade faktiskt att ställa undan bågen och finputsa och längta efter sommaren.

Jag har provat ett varmt år. Alltså utan vinter men det blev inte samma sak, man saknade faktiskt att ställa undan bågen och finputsa och längta efter sommaren.

Du gav mig ett nytt synsätt, tack! Om hojsäsongen hade varit året om är ju chansen att tröttna på hojåkning större. Det kanske är bra med ett break trots allt :yoparty

Är det verkligen så svårt?

Hehe, verkar som om en stor del av hojförarna har inget liv! :pannkyss

Japp, det är verkligen svårt/jobbigt :) Och ett liv efter hojsäsongen har man ju inte heller :crash

Last edited:
Vinterkoma? Det är ju nu det roliga börjar!:tungan

Bifogat

• MXZ-RE~1.JPG
    MXZ-RE~1.JPG
    47.2 KB · Visningar: 48
  • PAJALA~1.JPG
    PAJALA~1.JPG
    33.6 KB · Visningar: 62
  • KORV_1~1.JPG
    KORV_1~1.JPG
    92.3 KB · Visningar: 43
Så länge det är barmark (eller åtm inte is på vägen) kan man köra. :)
Sen får man byta däck.
Tänk vad mycket frisk, högt syrsatt luft hojen får i sig och inte en chans att den överhettar :)

Sen får den en så vacker brun skorpa också, åtminstone här i tjockhult...

Skaffa ett hus så kan jag lova att du har saker o göra året om, va ledig från jobbet idag. Min lediga dag bestod i att färdigställa taket i det nyrustade badrummet, gjuta igen en försänkning i källargolvet där oljetanken har stått (precis installerat bergvärme). Sist men inte minst bytte jag hel och halvljus lampor på en Fiesta från -96, den idioten som kom på att sätta batteri, luftburk och luftintag så man inte kommer åt vänstra framljuset skulle ha ett kok stryk....

Hållit igång utan uppehåll i 12h, har en CRF 450 som står o väntar i garaget men den har man inte ens hunnit snegla på :(

Last edited:
Skaffa ett hus så kan jag lova att du har saker o göra året om, va ledig från jobbet idag. Min lediga dag bestod i att färdigställa taket i det nyrustade badrummet, gjuta igen en försänkning i källargolvet där oljetanken har stått (precis installerat bergvärme). Sist men inte minst bytte jag hel och halvljus lampor på en Fiesta från -96, den idioten som kom på att sätta batteri, luftburk och luftintag så man inte kommer åt vänstra framljuset skulle ha ett kok stryk....

Hållit igång utan uppehåll i 12h, har en CRF 450 som står o väntar i garaget men den har man inte ens hunnit snegla på :(

Jag har också ett byggprojekt igång just nu. Bygger en sommarstuga utanför Norberg. Så det finns saker att göra!:rolleyes: Blir skönt när våren kommer och man kan komma på en ursäkt för att inte jobba den dagen (hojåkning):gnissla

tja

Du har ju kraschat din hoj på grund av rådjur har du inte mycket att göra ?:confused: E hojen så pass de inte går ? hoppas det e inte så illa.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage