Sommartråden, förväntningar, planer m.m

Tvätta den efteråt istället ,är väl ändå bättre :va
(salt,grus och fukta på marken nu)

får nog göra det osså, men tar en lite nogrannare tvätt innan o sen skölja av den efteråt. sen kan ja stå o putsa den hemma resten av vintern. :D :tummenupp

Grattis till första hojen och välkommen till dårhuset sporthoj.com !! :tummenupp :yoparty

Tackar tackar :)
Förhoppningsvis har jag pengar till en riktig sporthöj när jag
får tungt kort på riktigt, men kommer även då vara tvungen
att köra på något gammalt, kommer fortfarande sitta
i skolbänken (men så är det när man ska ha fiiin utbildning) :gnissla
Förhoppningsvis så är lågkonjukturen över för längesedan vid
det laget iallafall...

Under vintern är det stenhård torrkörning som gäller :yoparty

Själv ska jag försöka tjata på så många kompisar som möjligt om att dom ska skaffa mc-kort. Kan ju bli svårt då dom flesta e säkert för dumma för att klara det :huvet Å om detta under nu skulle gå vägen så blir det minst 1 körning till gotland.

Last edited:
köpa ny hoj och lära mig slanga :) eventuellt en mc semester med polaren till någon till tyskland och en Fyllesemester för att fira att man fyllt 18 till ayia napa är väll självklart?! :D :yoparty :tuttar :tuttar

Själv ska jag försöka tjata på så många kompisar som möjligt om att dom ska skaffa mc-kort. Kan ju bli svårt då dom flesta e säkert för dumma för att klara det :huvet Å om detta under nu skulle gå vägen så blir det minst 1 körning till gotland.

Eller så får du hoppas på att dom läser det och väljer att försöka bevisa motsatsen :tummenupp

Försöker också få polarna att ta hojkort, men de är väl för fattiga och inte tillräckligt taggade, så jag får ha kul på egen hand sålänge :wiggle

Last edited:
Tackar tackar :)
Förhoppningsvis har jag pengar till en riktig sporthöj när jag
får tungt kort på riktigt, men kommer även då vara tvungen
att köra på något gammalt, kommer fortfarande sitta
i skolbänken (men så är det när man ska ha fiiin utbildning) :gnissla
Förhoppningsvis så är lågkonjukturen över för längesedan vid
det laget iallafall...

Under vintern är det stenhård torrkörning som gäller :yoparty

Haha ja precis! Rock on!! :hihi
Vad läser du till?

Eller så får du hoppas på att dom läser det och väljer att försöka bevisa motsatsen :tummenupp

HEHE kul att temat dök upp för min morsa blev sugen på MC kort eftersom fler o fler i kompiskretsen har börjat köra! Sen har hon alltid tyckt att det är sten tufft o köra hoj! Så nu har hon lånat mina böcker. :yoparty :Bugar

Last edited:
I sommar är det Europa som gäller på touringbajken. Förhoppningsvis blir det lite bus i närkrokarna på R1:an, med lite tur en bankörning eller två.

Ska göra stora servicen på hojen sedan ska jag lära mig stoppies
och lite smått o roligt.Sen e det väl strippen som gäller :) sedan tar jag det som det kommer.

Mina förväntningar och planer är att efter två hojlösa säsonger med hyrhoj :gnissla
äntligen kunna få råd att köpa mig en egen hoj och åka hur mycker jag vill!
:2cool
Dessutom att åka på mc-semester ner till södra Frankrike/norra Italien!! :hojcbr

Haha ja precis! Rock on!! :hihi
Vad läser du till?

HEHE kul att temat dök upp för min morsa blev sugen på MC kort eftersom fler o fler i kompiskretsen har börjat köra! Sen har hon alltid tyckt att det är sten tufft o köra hoj! Så nu har hon lånat mina böcker. :yoparty :Bugar

Nu är det tekniskt basår i Uppsala (hemstad), men efter sommaren blir det nog KTH eller Chalmers, civilingenjör med antingen design eller farkostteknik som inriktning, sj?

Hehe, mina böcker är också utlånade till en av morsan å farsan kompisars :D

Klart som fan att det är tufft å köra hoj, skön morsa :rock
(min e mest orolig)

Last edited:
Satte på mig överkroppsskyddet och hjälmen idag bara för att känna känslan från somras igen :D

Planer i sommar:
-Köpa skinn!!! Fucking överkroppsskydd skyddar tydligen inte. Hoppas slippa operera (som sist) om jag kraschar igen.
-Köpa R1a.
-Dra en första runda på bana.

Mina förväntningar och planer är att efter två hojlösa säsonger med hyrhoj :gnissla
Dessutom att åka på mc-semester ner till södra Frankrike/norra Italien!! :hojcbr

Hej!
Sitter just nu o planerar för sommarens resa till Italien cirka 14 dagar med start v30 :yoparty
Kommer att köra härifrån Blekinge Ner till Hamburg tar sen tåget till Munchen För att sen köra ner till Österrike o Innsbruk ,vidare uppför grossglockner ner till dolmiterna därefter landa utanför Venedig. vidare till bolonga några dagar sen upp till Verona o gardasjön.
Därefter sakta hemåt:yoparty .
.Snackade med några Italienare i dag som var på jobb här. Två av dom var själv bikers från norra Italien, F*n när en av dom visade sina bilder från i somras som han tagit på passo dello stelvio 2760m.ö.h ,tror jag åker i morgon om det inte var vinter där oxå:D

häng på till italien då!!:D

Ska ni till italien så måste ni ta en sväng förbi Galleria Ferrari!
Får absolut inte missas!!!

Det ligger i Maranello, nära Modena, en bit från Milano.

Och Lamborghini ska också finnas i närheten men det missade vi :(

Ska ni till italien så måste ni ta en sväng förbi Galleria Ferrari!
Får absolut inte missas!!!

Det ligger i Maranello, nära Modena, en bit från Milano.

Och Lamborghini ska också finnas i närheten men det missade vi :(

Jepp det ligger i planeringen oxå motortokig som man är:D
Tack för länken :tummenupp

/Maveric

Hej!
Sitter just nu o planerar för sommarens resa till Italien cirka 14 dagar med start v30 :yoparty
Kommer att köra härifrån Blekinge Ner till Hamburg tar sen tåget till Munchen För att sen köra ner till Österrike o Innsbruk ,vidare uppför grossglockner ner till dolmiterna därefter landa utanför Venedig. vidare till bolonga några dagar sen upp till Verona o gardasjön.
Därefter sakta hemåt:yoparty .
.Snackade med några Italienare i dag som var på jobb här. Två av dom var själv bikers från norra Italien, F*n när en av dom visade sina bilder från i somras som han tagit på passo dello stelvio 2760m.ö.h ,tror jag åker i morgon om det inte var vinter där oxå:D

Då åker vi samtidigt ungefär !..:) . Men vi börjar med Holland , Belgien , Frankrike o tar Schweiz , Italien o Österrike på "hemvägen"..:). Stelvio...Mmm....smakar som hallontårta i munnen ! För att inte tala om alla de andra passen vi besökte i somras.. Gavia , Umbrail , Splügen , Timmelsjoch , Oberalp , etc... Kolla denna tråden om ni vill se vackra bilder på sjuka vägar !:tummenupp http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=6138&highlight=stelvio

Då åker vi samtidigt ungefär !..:) . Men vi börjar med Holland , Belgien , Frankrike o tar Schweiz , Italien o Österrike på "hemvägen"..:). Stelvio...Mmm....smakar som hallontårta i munnen ! För att inte tala om alla de andra passen vi besökte i somras.. Gavia , Umbrail , Splügen , Timmelsjoch , Oberalp , etc... Kolla denna tråden om ni vill se vackra bilder på sjuka vägar !:tummenupp http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=6138&highlight=stelvio

Kul!
I år körde du om mig(körde firmabil) i Karlshamn när ni stack iväg men nästa år har jag oxå sen semester längtar redan :yoparty.
Ska hålla koll om jag ser en superduke därnere :D Du kan ju alltid kolla efter en gsx1400:tuttar

/Maveric

Kul!
I år körde du om mig(körde firmabil) i Karlshamn när ni stack iväg men nästa år har jag oxå sen semester längtar redan :yoparty.
Ska hålla koll om jag ser en superduke därnere :D Du kan ju alltid kolla efter en gsx1400:tuttar

/Maveric

Just det ja..Det skrev du i en annan tråd :D . Ska hålla ögon o öron öppna efter en gsx1400...eller PM'ar jag mobilnumret framåt sommaren , så kanske vi kan mötas upp nånstans o ta en öl ...eller kanske köra favvovägen ?:tummenupp

Planerar du rutten på karta eller åker du med gps ? Jag har en hel del klara rutter i gpx-format till garmin om du är intresserad.... Kanske går att byta lite ?:)

Motard slajda
Redig slanghjuls körning
Bättre stoppies
Mc semester
Sälja allt förutom ttr:en

:)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage