Arg , ledsen , Besviken

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
irriterad

Var ute på krogen igår och söp bort min plånbok , eller så blev den stulen
eller så tappade jag den i kebabtaxin jag åkte hem med , är så jäkla arg nu.
och har ringt o spärrat bankkorten och fixat allt med körkortet osv , dock
så får jag ju inte hämta ut mitt nya kort nu när det kommer i veckan
för jag har inget giltigt id , som jag kan visa upp , För det enda jag har
var körkortet så hur fan gör man då...
kan man ta med en person som vittnar om att jag är jag ?

Last edited:
Kan du inte beställa ett nytt kk från vägverket som skickas hem till dig??
Ansöka om ett pass? Kan man inte begära ut ett personbevis från skattemyndigheten och sen söka om ett nytt pass?
Jaja, hur som hellst så kommer det ju att ta tid. Ett tillfälligt pass (1000:-) tar väl en vecka att få ut.

Har du internet bank så kan du väl beställa ett nytt kort där utan större bekymmer.

Du känner inte att din rubrik är lite överdriven?

Nu är ju alla olika som människor iofs. Men det där jämnställer jag med att bryta en nagel.

Ta med någon som kan legitimera dig så ska du se att det löser sig....

Har du inget pass så tror jag det är ganska kört för dig. Du kommer sakta men säkert bli utraderad ur systemet och förlora din identitet pga av inaktivitet. Ett tips är att bli bankrånare eller lönnmördare, för din exkludering ur systemet är bara positivt i de yrkessammanhangen. :tummenupp

Hade en kompis som blev bestulen på både pass och körkort och beställde nytt, men var då tvungen att legitimera sig vilket var lite problematiskt..
Men icke!
Räker att man har med sig en kompis som kan intyga att du är du, och denna måste ha giltig legitimation med sig.
Sen är saken biff!
Lycka till! :tummenupp

Inte många kalmariter man ser här på sidan så passar på att säga :hej
Kalmar FF :yoparty

Last edited:
Hade en kompis som blev bestulen på både pass och körkort och beställde nytt, men var då tvungen att legitimera sig vilket var lite problematiskt..
Men icke!
Räker att man har med sig en kompis som kan intyga att du är du, och denna måste ha giltig legitimation med sig.
Sen är saken biff!
Lycka till! :tummenupp

Inte många kalmariter man ser här på sidan så passar på att säga :hej
Kalmar FF :yoparty

hej hej :tummenupp

Själv var mina föräldrar på semester och jag hade blivit av med kk, skulle hämta ut passet tog med en kompis det tog 45min innan jag hade tjatat hål i skallen att jag skulle utomlands och hade ingen släkting i närheten, Tar du dock med nära släkting är det inga problem.

När jag skulle hämta ut ett körkort så hade jag ingen legitimation,.
GuW: "Jamen öppna kuvertet, mitt körkort ligger däri"
Kassakärring: "Det kan vi inte göra"
GuW: "om du öppnar och kikar kan du väl klistra igen det om det inte är jag på bilden"
Kassakärring: "så kan vi inte göra"
GuW: "Men för helvete jag blev av med KK vid vägkanten och nu har jag fått ett nytt, hade jag haft kvar mitt gamla KK så skulle jag inte ha behövt hämta ett nytt, öppna och kolla nu"

Varpå kassa-tanten i luckan brevid säger "Ge brevet till mig Asta så sköter jag det här"
Varpå hon river upp kuvertet och säger "det var ingen smickrande bild, den ska du ha i tio år, kör nu försiktigt så du får behålla det, trevlig helg!"

Varpå kassa-tanten i luckan brevid säger "Ge brevet till mig Asta så sköter jag det här"
Varpå hon river upp kuvertet och säger "det var ingen smickrande bild, den ska du ha i tio år, kör nu försiktigt så du får behålla det, trevlig helg!"

:D Kan bara hända i Norrland!

GuW: "om du öppnar och kikar kan du väl klistra igen det om det inte är jag på bilden"
GuW: "Men för helvete jag blev av med KK vid vägkanten och nu har jag fått ett nytt, hade jag haft kvar mitt gamla KK så skulle jag inte ha behövt hämta ett nytt, öppna och kolla nu"

:D :D :D :D så jävla skön kassörska !!

:rofl :hihi :D :yoparty

Det trodde jag var praxis..? :va

När jag skulle hämta ut mitt öppnade hon kuvertet som den naturligaste saken i världen och kollade att det var jag. Inget snack om att jag behövde legitimera mig eller att hon inte fick öppna kuvertet.

Ja, se 80-talister. Lös problemet, för helvete.

"Ameh, gick juh typ inte att ba mejla staten å fråga hur man ska göra juh. Inte messa heller, typ ba." :rolleyes:

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!