Svenska julklappar

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Jahopp.
Brioleksaker till barnen samt en ny Volvo till frugan, då ifall man ska vara politisk korrekt

Last edited:
Jahopp.
Brioleksaker till barnen samt en ny Volvo till frugan, då ifall man ska vara politisk korrekt

Hrmm, hämtat från Brios hemsida:

* Tillverkas produkterna i Sverige?
Alla produkter designas och tas fram i Sverige. Därefter gör vi massproduktionen i Kina på fabriker som vi själva valt ut och har höga krav på samt ständigt kontrollerar.

Svenskt? :va

bara för det ska jag önska mig en boforskanon till jul! :yoparty

.... håll käften Reinfeldt din lille bög. Grossisten och återförsäljaren tjänar ju pengar och betalar skatt.

...hmm medans konsumenterna postordrar hem skit direkt ifrån u-länderna...
(oavsett vad Freddan har för sex läggning)

Vad är det nu för eftertraktade julklappar man kan beställa från U-länder? :)

Tjejen ska få en ny Laptop, å styvdottern ska få en fyrhjuling. Inget är tillverkat i Sverige. Det vikiga är väl att man konsumerar och gynnar det svenska näringslivet?

Resten av familjen tycker ja inte om så dom får inget! :D

Hrmm, hämtat från Brios hemsida:

* Tillverkas produkterna i Sverige?
Alla produkter designas och tas fram i Sverige. Därefter gör vi massproduktionen i Kina på fabriker som vi själva valt ut och har höga krav på samt ständigt kontrollerar.

Svenskt? :va

Är svenskt, ja, Dock har komponenter o övrig produktion kommit till t ex kina. Jmf lite med Volvo som Hostic skriver om.

Ska det bli helylle 100% svenskt innehåll i klapparna, så blir det nog att tälja till några smörknivar av en. För att lägga under granen:D

Last edited:
Vad är det nu för eftertraktade julklappar man kan beställa från U-länder? :)

Tjejen ska få en ny Laptop, å styvdottern ska få en fyrhjuling. Inget är tillverkat i Sverige. Det vikiga är väl att man konsumerar och gynnar det svenska näringslivet?

Resten av familjen tycker ja inte om så dom får inget! :D

Eftertraktat å eftertraktat... mycket av det mesta e la kinajunk oavsett vart företagets ägare/grundare bor/kommer ifrån.
Nu vet jag inte om Kina e ett u-land per definition (inte enl. fetto-Guran P) men det verkar inte va 'hipp hipp hurra' att leva där...

Hursomhelst lär inte grossister å återförsäljare jubla över direktimport!

Eftertraktat å eftertraktat... mycket av det mesta e la kinajunk oavsett vart företagets ägare/grundare bor/kommer ifrån.
Nu vet jag inte om Kina e ett u-land per definition (inte enl. fetto-Guran P) men det verkar inte va 'hipp hipp hurra' att leva där...

Hursomhelst lär inte grossister å återförsäljare jubla över direktimport!

Jag föredrar Reinfeldt mot Persson. Å Jag kan i
nte komma på mycket annat i ditt inlägg att invända mot heller...

I NyTeknik härom dagen stog det att endast 25% av en ny Volvo tillverkas i Sverige! :( Fast en näve SKF-lager, några Hultafors-yxor eller lite Mackmyra-whisky är ju helt ok! :tummenupp

Jo den whiskyn är ju skit lätt att få tag i om man inte hänger på låset när dom släpper den:huvet

Jo den whiskyn är ju skit lätt att få tag i om man inte hänger på låset när dom släpper den:huvet

Den var väl inte ens god?

Dom jag har pratar med som kan det där säger att det är en ytters medioker produkt till för högt pris.

Den var väl inte ens god?

Dom jag har pratar med som kan det där säger att det är en ytters medioker produkt till för högt pris.

Nej dom säger det. jag själv dricker inte whisky alls. men den är udda och är en "bra att ha" sak i barskåpet:)

Vad ni krånglar. Man kan knappt tro att ni är uppväxta i barrskogsbältet. Som svensk har man ju ett sjukt stort urval på patriotsprit, även om man inte kokar själv: Absolut, Explorer, Aquavit, Bäsk, OP, Karlhamns punsch, Grönstedts osv osv :D

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!