Vad skulle du rösta på idag?

Vad skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tycker det är ett superbra förslag att göra det dyrare att köra bil i storstäder, bland det bästa de kan göra. :tummenupp

MP är för sköna, tror dom att dom vinner röster på sånt här?

Kalla mig gärna bonde, men jag tycker det är ett utmärkt förslag att försöka dra ner på utsläppen där det faktiskt finns fungerande kollektivtrafik. Men då ska den fungera också.

:tummenupp

Jag tycker det är ett superbra förslag att göra det dyrare att köra bil i storstäder, bland det bästa de kan göra. :tummenupp

Eftersom du verkar ha ett så brinnande bra argument för detta så lämnar jag öppet mål en stund.. Varför är det bra?

Eftersom du verkar ha ett så brinnande bra argument för detta så lämnar jag öppet mål en stund.. Varför är det bra?
Trängselavgift, tullar och så vidare är otroligt mycket bättre än att höja bensinpriserna eftersom att då kommer vi åt människor som inte ens behöver köra bil istället för människor som inte har något annat val än att köra bil.
Det är mitt argument.

Last edited:
Trängselavgift, tullar och så vidare är otroligt mycket bättre än att höja bensinpriserna eftersom att då kommer vi åt människor som inte ens behöver köra bil istället för människor som inte har något annat val än att köra bil.
Det är mitt argument.

Men problemet i sig är ju att att det inte minskar bilkörningen/köerna tillräckligt mycket, knappt märkbart. Skillnaden vi fått i Sthlm är ju att vi numera sätter igen den enda genomfarten som finns utan tullar, stup i kvarten. Minns du Lodbrok? Vägnätet är ju ett skämt!
Innanför tullarna ser det inte spec. mycket bättre ut nu än mot innan. Varför? Jo för att dom som kör bil inne i stan har tillräckligt med pengar för att inte behöva bry sig, eller som så många andra får de betalt via jobbet. Kom nu inte dragandes med nån utredning från VV som visar hur mycket det minskar, kolla deras livekameror över köerna istället :tummenupp

Hade dom gjort som de sa från början, att satsa pengarna på att bygga nya vägar så hade jag varit för hela projektet. Men nu "satsar" dom på kollektivtrafiken.. Vad har vi fått? En pendeltågsstation till i Årsta men fortf. knökfulla tåg och stopp på grund av löv på spåren, det är tisdag, det kom snö i år igen osv. Ne, det faktum att Sthlm är enda huvudstad i Europa, bortsett från nån stad i ett land man inte ens minns namnet på, som saknar både en ringled samt en alt. genomfart säger väl det mesta. Det är vägnätet det är fel på, inte bilisternas vanor. Men nu spelar vi ju efter gällande läge/vägar, men skatten har ju bevisligen knappt gjort nånting utöver att den fått den lilla procent människor som knappt hade råd med bil innan att åka lite mindre. Ne, se till att bygga riktiga vägar istället för att tvinga folk att gå upp en timme tidigare varje morgon, för att sen mötas av en kollektivtrafik med stora problem.

Så slutsatsen blir... Jag kommer fortf. rösta på mig själv i nästa val :2cool

Men problemet i sig är ju att att det inte minskar bilkörningen/köerna tillräckligt mycket, knappt märkbart. Skillnaden vi fått i Sthlm är ju att vi numera sätter igen den enda genomfarten som finns utan tullar, stup i kvarten. Minns du Lodbrok? Vägnätet är ju ett skämt!
Innanför tullarna ser det inte spec. mycket bättre ut nu än mot innan. Varför? Jo för att dom som kör bil inne i stan har tillräckligt med pengar för att inte behöva bry sig, eller som så många andra får de betalt via jobbet. Kom nu inte dragandes med nån utredning från VV som visar hur mycket det minskar, kolla deras livekameror över köerna istället :tummenupp

Hade dom gjort som de sa från början, att satsa pengarna på att bygga nya vägar så hade jag varit för hela projektet. Men nu "satsar" dom på kollektivtrafiken.. Vad har vi fått? En pendeltågsstation till i Årsta men fortf. knökfulla tåg och stopp på grund av löv på spåren, det är tisdag, det kom snö i år igen osv. Ne, det faktum att Sthlm är enda huvudstad i Europa, bortsett från nån stad i ett land man inte ens minns namnet på, som saknar både en ringled samt en alt. genomfart säger väl det mesta. Det är vägnätet det är fel på, inte bilisternas vanor. Men nu spelar vi ju efter gällande läge/vägar, men skatten har ju bevisligen knappt gjort nånting utöver att den fått den lilla procent människor som knappt hade råd med bil innan att åka lite mindre. Ne, se till att bygga riktiga vägar istället för att tvinga folk att gå upp en timme tidigare varje morgon, för att sen mötas av en kollektivtrafik med stora problem.

Så slutsatsen blir... Jag kommer fortf. rösta på mig själv i nästa val :2cool

Jag också, kommer du stå med på någon valsedel?

Jag också, kommer du stå med på någon valsedel?

Jag funderar f-n på det! Har sjukt bra ståndpunkter som skulle kunna locka många väljare :rolleyes:

• Pengarna från trängselskatten ska ENBART gå till nya vägar.
  • Snö söder om dalälven kommer förbjudas.
  • Viking Motor Park SKA byggas, direCkt!
  • Bolaget ska vara öppet till 20:00, oavsett veckodag.
  • Fallskärmar, orimliga pensionsavtal osv. inom statliga bolag ska inte tillåtas.
  • Det kommer bli olagligt att känna sig kränkt för att ens religion hindrar en från vissa arbeten.
  • 140km/h på motorvägarna & betydligt fler alkokontroller.
  • Försvaret ska skrotas helt, blir'e Sharia-krig så hyr vi in en riktig armé istället.
  • 3 strikes, then you're in for life- alt. out principen kommer införas.

Har lite fler och bättre men dom spar jag tills jag snickrat klart min valstuga..

Henrik 4 chef i Svea :2cool

Jag funderar f-n på det! Har sjukt bra ståndpunkter som skulle kunna locka många väljare :rolleyes:

• Fallskärmar, orimliga pensionsavtal osv. inom statliga bolag ska inte tillåtas.
  • Det kommer bli olagligt att känna sig kränkt för att ens religion hindrar en från vissa arbeten.
  • Försvaret ska skrotas helt, blir'e Sharia-krig så hyr vi in en riktig armé istället.

Har lite fler och bättre men dom spar jag tills jag snickrat klart min valstuga..

Jag röstar på dig DiReCkT !

Ställ upp i nästa val och du får min röst :tummenupp (Och jag är commie egentligen)

[*]Bolaget ska vara öppet till 20:00, oavsett veckodag.

Jag röstar på dig om du skrotar systembolaget helt och hållet,
och privatiserar det istället.
Jag vill kunna handla vin och sprit på ICA eller i vilken butik som helst.
Fattar inte hur länge till Sverige ska ha kvar monopolet på spriten,
löjligt att hindra den "fria" handeln :confused:
Dessutom fattar jag inte varför man inte har kommit på det där med kylskåp på systemet..
:rolleyes:

För att undvika konsumtion på allmän plats.

Seriöst? Är det därför?
De flesta som köper sprit/vin/öl dricker ju det ändå hemma på nån förfest eller liknande, hur kul är det att stå ute i kylan?
De finns ju människor som konsumerar på allmän plats nu ju, så de som verkligen är SÅ desperata efter sprit hindras inte av att drycken är pissljummen.. :näsblod
Varför straffa resten av befolkningen för det? :va

Välkommen till Sovjet! Eller Sverige menar jag..:näsblod

I sovjet bränner alla hemma ändå.. :näsblod Så sprit får man alltid tag i!
Jag kommer ihåg när jag skulle handla sprit inne i centrala sthlm, precis vid korsningen karlavägen/birger jarlsgatan och där hade de tidigare en sånt där bolag där man handlar över disk (!) :mad:
Det var 87 nr !!! :gnissla före mig i kön och folket fick inte ens plats inne i butiken utan stod utanför och jag väntade i 45 jävla minuter för att få köpa en sketen flaska vin! :huvet
Då kändes det som forna Sovjet..
Man blir förbannad! :mad:

Edit: Nu har de sedan några månader tillbaka byggt om butiken till ett "normalt" systembolag.
:)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...