Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MP är för sköna, tror dom att dom vinner röster på sånt här?
MP är för sköna, tror dom att dom vinner röster på sånt här?
Bra förslag. När jag sålde bilen och började åka kollektivt blev jag lycklig och snäll.MP är för sköna, tror dom att dom vinner röster på sånt här?
Jag tycker det är ett superbra förslag att göra det dyrare att köra bil i storstäder, bland det bästa de kan göra.![]()
Trängselavgift, tullar och så vidare är otroligt mycket bättre än att höja bensinpriserna eftersom att då kommer vi åt människor som inte ens behöver köra bil istället för människor som inte har något annat val än att köra bil.Eftersom du verkar ha ett så brinnande bra argument för detta så lämnar jag öppet mål en stund.. Varför är det bra?
Åker du kollektivt i lule?Bra förslag. När jag sålde bilen och började åka kollektivt blev jag lycklig och snäll.
En sko int stress..Åker du kollektivt i lule?
Missar man en buss får man jue vänta en halvrimme på nästa.
Eftersom du verkar ha ett så brinnande bra argument för detta så lämnar jag öppet mål en stund.. Varför är det bra?
Trängselavgift, tullar och så vidare är otroligt mycket bättre än att höja bensinpriserna eftersom att då kommer vi åt människor som inte ens behöver köra bil istället för människor som inte har något annat val än att köra bil.
Det är mitt argument.
Ne, det faktum att Sthlm är enda huvudstad i Europa, bortsett från nån stad i ett land man inte ens minns namnet på, som saknar både en ringled samt en alt. genomfart säger väl det mesta.
Men problemet i sig är ju att att det inte minskar bilkörningen/köerna tillräckligt mycket, knappt märkbart. Skillnaden vi fått i Sthlm är ju att vi numera sätter igen den enda genomfarten som finns utan tullar, stup i kvarten. Minns du Lodbrok? Vägnätet är ju ett skämt!
Innanför tullarna ser det inte spec. mycket bättre ut nu än mot innan. Varför? Jo för att dom som kör bil inne i stan har tillräckligt med pengar för att inte behöva bry sig, eller som så många andra får de betalt via jobbet. Kom nu inte dragandes med nån utredning från VV som visar hur mycket det minskar, kolla deras livekameror över köerna istället![]()
Hade dom gjort som de sa från början, att satsa pengarna på att bygga nya vägar så hade jag varit för hela projektet. Men nu "satsar" dom på kollektivtrafiken.. Vad har vi fått? En pendeltågsstation till i Årsta men fortf. knökfulla tåg och stopp på grund av löv på spåren, det är tisdag, det kom snö i år igen osv. Ne, det faktum att Sthlm är enda huvudstad i Europa, bortsett från nån stad i ett land man inte ens minns namnet på, som saknar både en ringled samt en alt. genomfart säger väl det mesta. Det är vägnätet det är fel på, inte bilisternas vanor. Men nu spelar vi ju efter gällande läge/vägar, men skatten har ju bevisligen knappt gjort nånting utöver att den fått den lilla procent människor som knappt hade råd med bil innan att åka lite mindre. Ne, se till att bygga riktiga vägar istället för att tvinga folk att gå upp en timme tidigare varje morgon, för att sen mötas av en kollektivtrafik med stora problem.
Så slutsatsen blir... Jag kommer fortf. rösta på mig själv i nästa val![]()
Jag också, kommer du stå med på någon valsedel?
Jag funderar f-n på det! Har sjukt bra ståndpunkter som skulle kunna locka många väljare![]()
- Pengarna från trängselskatten ska ENBART gå till nya vägar.
- Snö söder om dalälven kommer förbjudas.
- Viking Motor Park SKA byggas, direCkt!
- Bolaget ska vara öppet till 20:00, oavsett veckodag.
- Fallskärmar, orimliga pensionsavtal osv. inom statliga bolag ska inte tillåtas.
- Det kommer bli olagligt att känna sig kränkt för att ens religion hindrar en från vissa arbeten.
- 140km/h på motorvägarna & betydligt fler alkokontroller.
- Försvaret ska skrotas helt, blir'e Sharia-krig så hyr vi in en riktig armé istället.
- 3 strikes, then you're in for life- alt. out principen kommer införas.
Har lite fler och bättre men dom spar jag tills jag snickrat klart min valstuga..
Henrik 4 chef i Svea![]()
Jag funderar f-n på det! Har sjukt bra ståndpunkter som skulle kunna locka många väljare![]()
- Pengarna från trängselskatten ska ENBART gå till nya vägar.
- Snö söder om dalälven kommer förbjudas.
- Viking Motor Park SKA byggas, direCkt!
- Bolaget ska vara öppet till 20:00, oavsett veckodag.
- Fallskärmar, orimliga pensionsavtal osv. inom statliga bolag ska inte tillåtas.
- Det kommer bli olagligt att känna sig kränkt för att ens religion hindrar en från vissa arbeten.
- 140km/h på motorvägarna & betydligt fler alkokontroller.
- Försvaret ska skrotas helt, blir'e Sharia-krig så hyr vi in en riktig armé istället.
- 3 strikes, then you're in for life- alt. out principen kommer införas.
Har lite fler och bättre men dom spar jag tills jag snickrat klart min valstuga..
Henrik 4 chef i Svea![]()
[*]Bolaget ska vara öppet till 20:00, oavsett veckodag.
För att undvika konsumtion på allmän plats.Dessutom fattar jag inte varför man inte har kommit på det där med kylskåp på systemet..
![]()
För att undvika konsumtion på allmän plats.
Varför straffa resten av befolkningen för det?![]()
Välkommen till Sovjet! Eller Sverige menar jag..![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |