Letar motogp drift film

Har inte tidningen här men vill minnas att de stog i ett nr av Bombermagazine att dom vurpade vid en provkörning med bilder osv, i sista klippet i filmen du länkar till så får man ju inte se om han klarar ut det el ej :)


Ok, ja de var ju lite klippt där så det är ju möjligt :)

Följdfråga: Går det att ta sig snabbare genom en kurva om man åker på sladd även med sporthoj, i teorin? Vet ju att det är populärt att sladda in i kurvor med motarder. Gäller samma princip för sporthojar?
 
Nicky Haydens sladd 1:26 in i denna film är jäkligt cool också

[YOUTUBE-ID]duhOIQVXHeY[/YOUTUBE-ID]
 
Någon som har länk till filmen som låg ute på fastbikes.se förut med en föredetta flattrack (tror jag det var) förare som sladdar runt på bana med sporthoj? Vit båge om jag inte minns fel :tungan , har för mig att det var en R1/R6
 
Någon som har klippet på han som stegrar över strax innan målgång?

Jag tror det var en grön hoj, en sån där vahettere... Ninja?
:D
Fast det är på första varvet och inte precis innan målgång.
[YOUTUBE-ID]pmyaB2fkqa8[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
[YOUTUBE-ID]PiLQ7Vf1t5k&feature[/YOUTUBE-ID]


Enjoy! :yoparty

är väl en gsxr 750 om jag inte missminner mig helt


[YOUTUBE-ID]l8dMRtxjoN0&feature[/YOUTUBE-ID]

mera
 
Last edited:
[YOUTUBE-ID]l6bXqFZCzeU&feature=related[/YOUTUBE-ID]

enu en brutal powerslide
Det där filmklippet ska ses i orginal utförande, alltså utan den där skit musiken, man ska höra musiken som kommer ut i form av avgaser. Det är den du ska se
 
hur gör man?

hur lär man sig?

Man kör omkull och man slår sig.

Man lagar hojen

Repetera

Tillslut tar man den där böjen med slide, då kan man ge sig fan på att ingen filmar, till skillnad från alla gånger innan som ligger ute på Youtube...

För att vara lite seriös så börjar man nog med att åka grus och/eller is och/eller motard.
Sen så tränar man på bana även om det regnar och är kallt.

..och tejpar kåpor och riktar fotpinnar emellanåt...
 
Last edited:
Chris Vermulen :rock

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oemeurLbvTo&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oemeurLbvTo&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Någon som har klippet på han som stegrar över strax innan målgång?

Jag tror det var en grön hoj, en sån där vahettere... Ninja?

Kan det vara denna, precis att han inte kommer över mållinjen :D
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Dq_-42OxZEY&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Dq_-42OxZEY&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Man kör omkull och man slår sig.

Man lagar hojen

Repetera

Tillslut tar man den där böjen med slide, då kan man ge sig fan på att ingen filmar, till skillnad från alla gånger innan som ligger ute på Youtube...

För att vara lite seriös så börjar man nog med att åka grus och/eller is och/eller motard.
Sen så tränar man på bana även om det regnar och är kallt.

..och tejpar kåpor och riktar fotpinnar emellanåt...


Jag tror han menar HUR gör man, bakbroms eller inte etc, mer teknikutförandet han tänker på skulle jag tro.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top