Tips på affärside!!

Hänger för lite på östermalm kanske :näsblod eller en gång är kanske en gång för myckeet ;) Men södermalm var ju inne ett tag eller nått.. hänger aldrig med.

Jag vet inte jag heller faktiskt! :confused:

...

*Antikbutik?! Några få utvalda möbler som håller hög standard.

*Kanske en simpel godisaffär? Modell finare eller tobak, kanske är svårt att ha som 2 vånings bara?

*Bokaffär?

*Karaokebar!

*Spökhus!11 :yoparty

Ja, det ska va sånnadär oxford fotöljer som är stora som hangarbåtar! skulle nog själv kunna hänga där och bolma lite om det fanns juste utbud av mc lektyr!

Glöm inte toppless-servitriser! :yoparty

Jag köper medlemskap i klubben direkt!!!

Klubb SH.

Eller en lokalavdelning av H00ters :tuttar

Om du startar hattshop måste du ha Foliehattar i sortimentet. :tummenupp
På Östermalm dessutom.:)
Bara för att reta sporthojs flitigaste användare av det uttrycket.:D

du ser herr trådskapare, min idé utvecklas ständigt och snart har du ett hattimperium utan dess like!

hats off, m.a.o!

Last edited:
Hatt konceptet känns ändå inte intressant.

Då är det ju ett cigarr-hooters-pub-ställe du ska öppna.

Jag kommr och klipper bandet.

Ska jag vara allvarlig en stund så är det svårt att säga för en utsocknes, men en lokal i två våningar känns ju inte optimal.
Det skulle vara om du hittar någon verksamhet som behöver dels en yta för "beredning" och en liten front ut mot kunderna.
Knivsliperiet kan vara en idé, men då måste det vara mins en snubbe i butiken och en snubbe på övervåningen som slipar.

Man blir snabbt less på att springa nerför trappen när det plingar i dörren.
Har man dessutom stöldbegärliga varor så lär det hinna försvinna grejor.

Nått seriöst då.

Larmförsäljning, där du även erbjuder installation.

Finns ett rätt häftigt ställe i centrala oslo som tvättar och vårdar supersportbilar som lambo, ferrari osv. :P ligger dock lite mer undangömt, vet inte hur det skulle funka i din lokal..
Annars kan du ta bort fasaden och bygga parkering, det lönar sig säkert på lång sikt i stockholm :tummenupp

Tobaksbutik, med rökrum!

Ett bra utbud av cigarrer, ett rum med lite oxblodsfärgade fotöljer, kaffe och kunde du fixa utskänkningstillstånd på virre och konjak så vore du miljonär innan nästa årsskifte...

Problemet med ett ställe som detta är allt antirökhetsande och tillhörande lagar. Det går inte lagligt att genomföra. :mad:

Äntligen en själsfrände!
Är det dessutom dyra, fina knivar, då har de grundmurat sin ignorans...

Självklart är det alltid dyra knivar som ligger och skramlar, slöa och ledsna, bland vispar och stekspadar i kökslådan. :mad:

En riktigt jäkla bra kebab"kiosk" saknar jag på ö-malm, som det är nu får man ta sig till Fridhemsplan eller söder för att äta god kebab.

Menar 2plan.. kebaberi alt pizzeri nere med nga sittplatser sen sittplatser uppe. Investera i w-lan samt en latte maskin och lite sallader så kommer lattemorsorna stå i kö, självklart med barnvagnsparkering utanför (100kr/h)!! :tummenupp

alt2 till parkeringen är att du lejer ngn som snor vagnarna, sen säljer dem på blocket el dyl. :D

Kan tom tänka mig att investera i stället.

Har en 50årig Serb (pratar helt utan brytning) med tillhörande BMW som kan tänkas jobba, flickan också för den delen.. :tummenupp Morsan är ekonom så hon kan ta hand om den biten.. blir billigt och bra...

Det finns en anledning till att "kebaberior" är ovanliga på Östermalm. Lokalbefolkningen gillar inte den klassiska typen av kebabhak.

Hattbutiker finns det rätt gott om. Ingen given succé. Eftersom de flesta på Östermalm är relativt välbeställda låter pantbank som en dålig idé. Tobaksbutik och knivslipning är bäst hittills. Jag bjuder dock på ett tips från mingamle lärare i marknadsföring.

Antika samurajsvärd från någon lämplig period några hundra år tillbaka i tiden. Extremt nischat. Dina kunder ska vara riktigt täta pensionerade vapenfetischister med intresse för militärhistoria. Absolut inte 23-årige Ronny i Jakan som tycker vapen är jättehäftigt. Sälj inget svärd för mindre än 30000, oavsett vad du köpte in det för.

Last edited:
Hur ska man hitta dessa svärt från början? kan ju inte öppna butiken med ett svärt, eller en massa falska samurajsvärdar.

Hur ska man hitta dessa svärt från början? kan ju inte öppna butiken med ett svärt, eller en massa falska samurajsvärdar.

jag tycker annars det är svårt att få tag på följande i stockholms innerstad:

1. Butterfly knivar
2. Nunchaku
3. knogjärn
4. stiletter

(det var bättre förr)

:va

Du måste fundera ut på vad du tycker är roligast av allt, det du gör på fritiden. Sen måste du komma på ett sätt att tjäna pengar för. Att som egenföretagare starta en verksamhet byggd kring en produkt som man inte brinner för är dödsdömt.

Vilka procentdelar och vilken avkastning på insatt kapital hade du tänkt att ge den som ger dig en framgångsrik affärsidé?

jag tycker annars det är svårt att få tag på följande i stockholms innerstad:

1. Butterfly knivar
2. Nunchaku
3. knogjärn
4. stiletter

(det var bättre förr)

:va

Finns inte Fantasia på Kungsgatan kvar? Där inne var man ju på varenda skolresa till Stockholm.

Dom borde lätt kunna tillhandahålla ovan nämnda varor. :pannkyss

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back