450 SMR vs 525 SMR

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Är det nån större skillnad på dom körmässigt?

Tänkte först försöka få tag på en beggad 450 SMR nästa år, men det verkar lättare att hitta en 525 SMR.
Eftersom jag ska försöka köra någon Open/Rookie-tävling nästa år så spelar väl egentligen inte kubiken jättestor roll.
Men jag har fått för mig i min lilla hjärna att 450 vore lämpligast att börja med.

skulle nog tro att 525an kan ha lite mera botten och därför kunna vara skönare att puttra runt på :)
men som jag säjer man kan aldrig få förmycket efekt de är bara lära sig kontrolera det :P

Det är ganska liten skillnad. Jag kommer bli tvungen att sälja min 450 -05, mycket fräsch och med få timmar. Är du intresserad skicka PM, ska sätta ut annons i dagarna på blocket.

525 har lite mer botten så men toppfarten skulle jag gissa är likvärdig 450. Det är inte alltid fel med mindre botten då det är lättare att kontrollera bakhjulssläpp (nu jämför jag med Husa 650 som har mycket mer vrid) ut ur kurva etc. På tävlingarna (open) så drar inte en 560 ifrån mig på en 450 och då väger jag 85-90kg (märkligt att alla hojar drar så jämt).

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back