Körkort 2009

Då ansluter jag mig till körtkortsracet. Teorin avklarad idag :)
Får se när det går att börja köra på körskola till våren.
Spanar också efter lämplig cykel dagligen, men har inte hittat det där som passar plånbok, körställning och öga ännu ... ...

Tjenar...

Klarade teorin för en vecka sedan!!

Men har en fundering... Gäller det i ett år eller i två månader bara???

Köpte en kawasaki versys-08 som första cykel.. härlig att köra

mvh Tobbe (längtar som fan till våren)

Tjenar...

Klarade teorin för en vecka sedan!!

Men har en fundering... Gäller det i ett år eller i två månader bara???

Köpte en kawasaki versys-08 som första cykel.. härlig att köra

mvh Tobbe (längtar som fan till våren)

Grattis.
Den gäller i ett år. Det är bara för bil som reglerna är ändrade.

Det är samma här. Hade aldrig riktigt tänkt på hoj förut men fick åka med polaren och hans räser för ca 2 mån sen och då vart det inte mycket mer att tänka på. Måndag blev jag biten, köpte hojen (CBR 600 97:a) på fredagen.

klarade teorin förra veckan så nu är det bara o köra upp 09.

U got 2 lööv impulser :tummenupp

gjorde som du när jag tog mitt kort förra året fixade teorin på vinten sen stod jag och hoppa på bilskolan fick mitt kort 2008-05-05 perfekt då kommer du ju ha det tidigt så du kan köra hela sommaren :yoparty

Halloj...

Ja då har jag skrivit upp idag och det var ju inga problem...:) Tack STR för era övningsfrågor..:) Hittils har mitt KK kostat 290Kr och det var proven på STR:s hemsida..:) och uppskrivningsavgiften

Ses till våren!

Putte

Halloj...

Ja då har jag skrivit upp idag och det var ju inga problem...:) Tack STR för era övningsfrågor..:) Hittils har mitt KK kostat 290Kr och det var proven på STR:s hemsida..:) och uppskrivningsavgiften

Ses till våren!

Putte

För mig kostade körkortstillstånd,teori, trafikskola och uppkörning totalt 25tusen.

Jag kommer ta 2 dubbel lektioner för att kunna köra upp med deras hoj sen så blir det uppkörning, Kommer köra otroligt mycket så fort våren är kommen, Kommer "övningsköra" till och från jobbet dagligen (när vädret tillåter) och jag har 11 mil/dag så jag räknar med ca 200mil övningskörning sen så kör jag upp..."Jag menar hur svårt kan det vara"..hehe

Putte

Jag hade aldrig suttit på en hoj innan jag gick till körskolan.
Såhär mycket kostade mitt mitt besök på körskola:

Testlektion: 1st ( 660kr )
Gårdslektion: 12st ( 660kr/st )
Säkerhetskontroll: 1st ( 660kr (
Introduktion trafik: 1st ( 1320kr )
Trafik: 7st ( 1320kr/st )
Landsväg: 1st ( 1320kr )
Utbildningskontroll: 1st ( 660kr )
Uppkörning: 1st ( 1320kr+1500kr )

Gjorde allt på en månad.
Körskolan tjänade bra med pengar på mitt besök, och jag fick en jävligt bra utbildning.. helt klart värt pengarna.

tänkte ta lappen till våren där omkring när man kan börja ta ut hojen, nån som vet nått bra teori övnings prog om man kan tanka hem gratis eller nått?

Kom just hem ifrån att skrivit G på teorin, 57p. Kört 2 program på datorn å 5-6 test på str's sida. Mycket kändes igen på det riktiga provet, men dom hade slängt in ett par frågor som var helt nya också som tog en lite på sängen.

Nu är det vänta på vår och välja trafikskola som gäller!

@richirich, Kolla piratebay.

Kom just hem ifrån att skrivit G på teorin, 57p. Kört 2 program på datorn å 5-6 test på str's sida. Mycket kändes igen på det riktiga provet, men dom hade slängt in ett par frågor som var helt nya också som tog en lite på sängen.

Nu är det vänta på vår och välja trafikskola som gäller!

Grattis mannen! :tummenupp

Hejsan allihopa...helt ny på forumet här, men kände mig tvungen att "joina" nu när jag såg denna tråd. Har själv planer på att ta kortet nu till våren :) Blir så sjukt sugen på MC nu när man kollar runt på denna underbara sajt!

Kom precis hem från mc-handlarn nu. Har köpt en hjälm som ska fungera som julklapp från päronen. Blev en helsvart Arai, dyr som aset men passformen vatt ju gudomlig så den va helt klart värd pengarna (jag pröjjsade för halva :P )

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show