Köpt min första husabergare :)

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Sådär nu står den i garaget :yoparty Som ni ser blev den en Husaberg Fe 450 09a Verkar vara en sjukt fin hoj. Har bara testat den någon min utanför huset på snö o is hhe så jag har inte riktigt hunnit känna på hur den känns, men första intrycket är bra :D Kändes smidig o svarar bra på gasen

husa1fz6.jpg

Jag är sjukt sugen att provköra nya Husorna 450/570, det är ju en egen skola nu med nya motorn:tummenupp

KUL grattis du kommer att bli nöjd!

Det sitter andra dekaler på hojen. Fick de med dessa eller satt de på när du köpte den?

KUL grattis du kommer att bli nöjd!

Det sitter andra dekaler på hojen. Fick de med dessa eller satt de på när du köpte den?

Tänk DPR ;)

EDIT: Ägaren hade visst redan svarat såg jag nu :huvet

Last edited:
Lite fler bilder om någon vill se:D

11204031ne8.jpg

72462632tc4.jpg

33806537ij3.jpg

64392970en2.jpg

59858707gl8.jpg

59865193wx6.jpg

Enkelt filterbyte :D Dock lite dumt med ett hål rakt ner, ska se om man inte kan sätta ett nät där som skyddar lite i alla fall.
37541544sz2.jpg

38186236xr9.jpg

65545965uj3.jpg

Lite fler bilder om någon vill se:D

Enkelt filterbyte :D Dock lite dumt med ett hål rakt ner, ska se om man inte kan sätta ett nät där som skyddar lite i alla fall.
65545965uj3.jpg
Nät som ska skydda för vaddå??

Rädd för att det ska åka ner skit i insuget när man byter luftfilter :P Men fick tips av en att man lyfter på filtret längst ner först o för in handen under o håller för tratten :)

Du får försöka undvika att ha en massa m6-muttrar i handen när du tar bort filtret.
Känns som om ett nät e lite väl överarbetat.

Rädd för att det ska åka ner skit i insuget när man byter luftfilter :P Men fick tips av en att man lyfter på filtret längst ner först o för in handen under o håller för tratten :)

Aha, oki då förstår jag även om jag inte _riktigt_ håller med ;)

Köp annars tvättlocket som finns som force part och lägg dit istället för att hålla handen för så blir det ju toppen att tvätta lite oxå :)

Tvättlock o lite andra prylar redan beställt :D Ligger på posten ska hämta det imörn :P Nä nu när jag tänkt efter lite så är det nog ingen stor risk att det kommer ner så mycket :P

Fick hem prylarna idag till hojen :)

Har monterat ramskyddet :)
ramskyddil0.jpg

Köpte även kopplingsskydd, kan ju vara rätt bra o ha :P
skyddwa5.jpg

Mappswitchen ser verkligen billig ut haha men den funkar nog :P
switchga4.jpg

Tanken är ju lite speciell på denna hoj måste man ju säga :P
47512502hi4.jpg

Hojen just nu hehe håller på o drar fram kablar till hjälmlyset o så
99139359uk3.jpg

Sådär första turen avklarad på hojen :D Blev ca 1 tim lerig enduro! Va väldigt smetigt o sönderkört hehe men hojen kändes fin måste jag säga :D Är ju ett tag sen jag körde 450 men upplevde den som smidig o insprutningen funkar kalas. Testade o gasa lite ute på grusvägaran också o en är riktigt pigg o går som ett skott :D Vet inte om det bara gick bra för mig eller om den är lättare att slanga med för jag drog några klockrena Nu är man helt slut eftersom man inte kört enduro på flera månader Så nu blir det till att hårdträna Måste nog köra lite mer för att riktigt få känna på hojen, nu va det så svårkört också hehe.

Jäkligt najs Hoj! Vad är torrvikten på den? Kanske dom gjorde den nya motorn som ett knäpp på näsan till KTM efter dom grusade HBG med 690 motorn:D HA ha ha

Tackar :)
Torrvikten ligger på ca 114kg

Heheh jo det kan jag nog andreas :P Måste bara fundera på hur jag får in den i cod5 :P haha

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back