BMW 1-serie

Håller med, tyska bilar överlag är överlägsna det mesta. Sitter alltid någon sur lantis med en Saab och inte fattar men det är bara ett sundhetstecken.
Jag har Saab själv och det är som att bo i Rågsved jämfört med Djurgården jämfört med tysk bil.

Om jag någonsin köper ny bil ska den vara tysk. Nu ska jag ine köpa någonting utan dra mitt strå till stacken för lågkonjunkturen, men om.

Är ju skillnad på tysk å tysk.. Har sen sommaren haft en Vw passat och en Audi 6a och skillnaden är milslång vad gäller byggkvalité och kännsla..

Är ju skillnad på tysk å tysk.. Har sen sommaren haft en Vw passat och en Audi 6a och skillnaden är milslång vad gäller byggkvalité och kännsla..

Ja det är klart, jag menade BMW och Mercedes och i något enstaka fall kanske Audi.

Vet jag inget om, men de har trevlig förarmiljö.
Så värst risiga kan de inte vara heller då varannan taxi är en E-klass.

E-klass har väl hämtat sig en del igen, men det är väl generellt fortfarande problem med elfel har jag fått för mig.

Var och torrbröt i en CLS härförleden. Ruggigt läcker bil, som väckte enormt habegär (519kkr för en beg :gråta) men kvaliteten på reglagen kändes definitivt sämre än på A6:an som stod bredvid i bilhallen.

Angående prisvärdheten kan jag ta exx exempel från en bekansts firma. Körde 318, V50 och Focus i firman. Totalkostnaden i kronor när bilarna såldes skillde i stort sett ingenting. BMW har "gratis" service och bättre andrahandsvärde, värt att tänka på.

E-klass har väl hämtat sig en del igen, men det är väl generellt fortfarande problem med elfel har jag fått för mig.

Var och torrbröt i en CLS härförleden. Ruggigt läcker bil, som väckte enormt habegär (519kkr för en beg :gråta) men kvaliteten på reglagen kändes definitivt sämre än på A6:an som stod bredvid i bilhallen.

Sådana där bilar blir väl gratis snart. Eller så är 519 redan "gratis". :gnissla

Har en -08 120d med M-paket och är jävligt nöjd. Den är pigg och relativt snål (0,61 lit/mil i snitt) trots KCR-box i kombination med min körstil.

Dock ångrar jag att jag snikade vad gällde stereon, uppgraderade ingenting, och standardstereon är inte mycket att hänga i julgranen. Dessutom hade det varit schysst med iPod-styrning i stereon, det finns en vanlig line-in kontakt, men det går ju inte att styra iPod:en.

Har 2-dörrarsmodellen och tycker att den är riktigt snygg, 4-dörrarsvarianten tycker jag har sämre flyt i linjerna. Hade gärna haft en coupé, men det var lite för mycket pengar för att få ett mindre tak.

Jag vet inte hur det är på de äldre modellerna, men på min bil är det så'na där däck man kan köra med punktering. De är väl iofs OK, men de är dyra och håller inte så länge. Jag fick byta båda bakdäcken för en vecka se'n (lagom till snön kom) för att de var slitna. Har kört ca 2 000 mil se'n jag hämtade ut bilen i juli så det känns som att Pirelli kan arbeta lite på hållbarheten på sina däck. :huvet

Kan bara hålla med. Lika bil men med fyra dörrar av praktiska skäl om än snyggare med 2. Jag ångrar också att jag inte tog den andra poplådan för IPod/MP3-styrningens skull. Men frugan fick en backsensor då hon har taskiga erfarenheter av attackerande betonggrisar....:crash

Tycker däremot att coupén inte är så fin & cabben liknar farmor ankas bil....

Vet jag inget om, men de har trevlig förarmiljö.
Så värst risiga kan de inte vara heller då varannan taxi är en E-klass.

Problemet som dom har haft/har? är ju att dom rostar som en -80tals japanare.
Men enligt Mercedes har dom inga rost problem.:rolleyes:

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...