Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Balansera framdäcket kan räcka gorde det på min i alf![]()
tack, men det har jag provat redan, verkar vara modellen 07-08 detta fel finns
på, såg mastertestet 2008 och då komenterade en testförare detta.![]()

är det ingen som har samma problem på sina hojar, tacksam för svar![]()
Har du kollat så att bromsskivorna är raka? Annars är ett standardfel på den modellen dåliga hjullager fram. På våra 7 framfälgar har vi bytat samtliga hjullager denna säsongen. Hylsan som sitter mellan lagerna i hjulet har aningen för kort längd, med följd att inre banan i lagret blir för hårt belastad när man drar med korrekt moment. Längden diffade bara 5 hundradelar, men det är nog. Efter bytte med tillhörande modd av lagerläget har lagerna hållt resten av säsongen.
tackså mycket för svaret, känns bra att man inte är själv om detta problem! har lämnat in hojen på två verkstäder, vill ej hänga ut dessa här i forumet, men de ser ut som fågelholkar i ansiktet när man förklarar felet, har du någon verkstad som kan åtgärda detta problem, tacksam för svar!!!
Har inte lämnat på verkstad, vi kör racing och har egen verkstad. Det är inget svårt ingrepp, men det krävde lite mätande innan vi hittade orsaken till lagerhaverierna.
Det är inte att ni dragit för hårt vid stressiga hjulbyten då? Jar har sett flera sådana hylsor som är lite skadade av för hårt dragna axlar.
Dock verkar det va vanligare på bakhjul, lättare att dra för hårt där, men nu ska ja nog kolla upp mina framhjul med.
Vi drar med moment även vid stressiga hjulbyten. Dessutom är det sällan vi bytar framhjul under race, vi klarar 6 timmar på ett framdäck.
Ok, bytte ni ut hylsan eller går det att pressa in lagren lite mer?
Vi har testat båda varianterna. Tror att vi knackade i de flesta lagerna lite djupare efter att ha rengjort lagerläget noga.
Vi har testat båda varianterna. Tror att vi knackade i de flesta lagerna lite djupare efter att ha rengjort lagerläget noga.
försvann vibrationerna när ni bytte, trixade med lagerna???????
ok, försvann vibrationerna efter åtgärderna med lager???
jag ringde yamaha sverige och påpekade vibrationerna, men de hade aldrig hört talas om några vib, konstigt då det verkar vara standad på 07-08.
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |