Vill för en gångs skull lovorda Polisen!

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Idag var jag å några kompisar ute i skogen med våra dirtbikes. Mörkret lurade oss, kedjan gick av å loppet verkade kört. Vi vandrade i skogen ett par timmar, ingen aning riktigt var vi var. Ringer SOS, kopplas till Polisen, som råkar ha helikoptern i närheten. Det tog dom inte lång tid att hitta oss, de hade ju både goggles med ljusförstärkare, samt IR. Efter ytterligare lite mer vandring nådde vi helikoptern som hade landat på en mosse uppe på en höjd. Vi bjöds på en underbar flygtur med ett ärovarv över vår fina lilla stad. Blev sedan mötta av polispatrull som körde hem de som behövde.

De här var första gången jag blev glad att se Polishelikoptern:tummenupp Jag hoppas det inte kommer snålas in på den:tummenupp även om jag känner mig kluven på den punkten :D

Försökte precis kolla om GP hade nån info om lågt flygande helikopeter på hisingen. Var det ni???

Polisen gör mycket nytta.
De lägger även mycket energi på meningslösheter.
Alkotester=+.
Fartkontroller=-.

Sedär, en till som kommit till insikt om att dom inte är så dumma trots allt! :)

Eller ja, det är väl bara när dom gör sitt jobb och det råkar inkräkta på det vi vill göra som dom är dumma i huvudet, borde förbjudas mm osv? :rolleyes:

Jag har råkat ut för en snut som betedde sig underligt, och en gång sket dom i en stenkastande dåre. Men annars har dom jag har stött på alltid varit väldigt trevliga å sjyssta! :tummenupp Jag skickade ett mail till Polisen efter en väldigt bra insats som en patrull hade gjort. Efter en vecka så hade det visst hamnat hos rätt chef (dom hade nog utfört en hel del intern research för att hitta rätt patrull först!) och han blev väldigt glad över att få lite positiv feedback för en enda gångs skull! Jag tycker att ni ska göra samma sak, skicka ett mail snuten, eller en dagens ros till tidningen. Då kanske stadens poliser ger lite rabatt på fortkörningarna för er hojåkare däromkring till sommarn! ;)

Sedär, en till som kommit till insikt om att dom inte är så dumma trots allt! :)

Eller ja, det är väl bara när dom gör sitt jobb och det råkar inkräkta på det vi vill göra som dom är dumma i huvudet, borde förbjudas mm osv? :rolleyes:

Jag har råkat ut för en snut som betedde sig underligt, och en gång sket dom i en stenkastande dåre. Men annars har dom jag har stött på alltid varit väldigt trevliga å sjyssta! :tummenupp Jag skickade ett mail till Polisen efter en väldigt bra insats som en patrull hade gjort. Efter en vecka så hade det visst hamnat hos rätt chef (dom hade nog utfört en hel del intern research för att hitta rätt patrull först!) och han blev väldigt glad över att få lite positiv feedback för en enda gångs skull! Jag tycker att ni ska göra samma sak, skicka ett mail snuten, eller en dagens ros till tidningen. Då kanske stadens poliser ger lite rabatt på fortkörningarna för er hojåkare däromkring till sommarn! ;)

Fattar inte varför man ska skriva mail och insändare och tacka och belöna dem för att de gör vad som förväntas av dem?:va Jag skriver inga mail och tackar bilmeken för att han hittade varför min bil gick dåligt på låga varv.

Ok att man belönar en hundvalp för att han fattar för första gången att han inte ska skita inne. Men poliser för att de gör sitt jobb? Känns lite som när man berömde den sämste atleten i skolan för att en passning gick fram till en medspelare, för en gång skull. - BRA, Jonte!!!:klappar

Positiv förstärkning, belöna när dom gör rätt.

Polisen är väl en sån där klassisk yrkesgrupp som bara hamnar i rampljuset när det är nåt dåligt, kanske vore trevligt som polis att få lite positiva vibbar ibland, lite uppskattning från kollektivet. :)

Sen man flyttade till norrland har man bara träffat på trevliga poliser, dom har låtit en blåsa (samt varit trevliga vid dessa möten) när det varit såna kontroller och inte blivit stoppad ännu när man åkt hoj! :tummenupp

Fattar inte varför man ska skriva mail och insändare och tacka och belöna dem för att de gör vad som förväntas av dem?:va Jag skriver inga mail och tackar bilmeken för att han hittade varför min bil gick dåligt på låga varv.

Ok att man belönar en hundvalp för att han fattar för första gången att han inte ska skita inne. Men poliser för att de gör sitt jobb? Känns lite som när man berömde den sämste atleten i skolan för att en passning gick fram till en medspelare, för en gång skull. - BRA, Jonte!!!:klappar

ingen mår dåligt av positiv feedback ibland, inte ens din bilmek!

jobbar själv som kundmottagare i verkstad och det finns inget som är bättre än när det kommer en nöjd kund med något denne har bakat!

poliser behöver detta om någon då dom ser mycket skit och väldigt sällan är det någon som är positiv till det dom gör.:)

Då ska ingen heller klaga på om han blir tagen för fortkörninge heller då!
:huvet

Du tackade säker inte din mamma för maten heller.....

Mats

Då ska ingen heller klaga på om han blir tagen för fortkörninge heller då!
:huvet

Du tackade säker inte din mamma för maten heller.....

Mats

Gnäller inte när jag blir tagen för fortkörning. Kan bli förbannad när jag blir tagen på E6:an en solig och klar förmiddag, när jag vet hur folk kör inne i städer utanför skolor.

Jag tackar alla som ställer upp för mig, eller hjälper mig på något sätt. Jag är även tacksam för bilmeken som hittade felet, och tackade honom muntligt vid överräckningen av de tusenlappar som det kostade. Men jag skickar inte mail och insändare varje gång någon varit trevlig mot mig. Då hade man inte fått mycket gjort. Varför ska man ha bekräftelse i form av insändare och mail? Är tämligen övertygad att TS visade sin tacksamhet ändå, på något sätt innan de skildes åt.

Polisen är väl en sån där klassisk yrkesgrupp som bara hamnar i rampljuset när det är nåt dåligt

Kanske för att man kan förvänta sig så oerhört mycket mer av dem? Se det som en piska; kritisera tills de börjar göra rätt.

Last edited:
Varför lämnade ni alla hojar och började gå omkring istället?

För det första blev det mörkt väldigt snabbt inne i skogen, för det andra var stigen så svårframkommlig att det gick avsevärt snabbare att gå, för det tredje så hade min kedja gått av vilket påverkade den andra anledningen ännu mer. Men det tog emot att lämna dem :huvet

För det första blev det mörkt väldigt snabbt inne i skogen, för det andra var stigen så svårframkommlig att det gick avsevärt snabbare att gå, för det tredje så hade min kedja gått av vilket påverkade den andra anledningen ännu mer. Men det tog emot att lämna dem :huvet

JOBBA!!!

:arsele
Mvh Produktionsledningen

Eller.. Oops.. Hur såg jag detta när jag själv jobbar så hårt..:gnissla

Vad uppgav ni som anledning till att ni var vilse i skogen?

Sa precis som det var. De skrattade och sa att vi var ju till fots när de hämtade upp oss... :tummenupp Vi stod säkert och pratade med piloterna i 20 minuter innan patrullbilen kom. Mycket trevliga människor som oxå verkade tycka det hela var lite roligt, samtidigt fick de testa sin nya "mörker"utrustning ordentligt :tummenupp

Men det är olagligt att köra cross i skogen, brott mot terrängkörningslagen. Sa dom inget om det?

jo

Men det är olagligt att köra cross i skogen, brott mot terrängkörningslagen. Sa dom inget om det?

Dom sa att det igentligen är dagsböter, som du sa, förbjudet att köra motorfordon i miljöskyddat område,, men dom var sjyssta och dom hade nog rätt kul själva,, testa lite utrustning in real life :D ..

dom kanske ska tacka oss i stället haha ,, " skämt" ifall nån komentar sugen person inte fatta d..

Jätte bra skrivet :klappar

Det är ju super fint gjort av honom...varför ska man göra ngn glad?!?! Varför ska man säga tack när kassörskan ger igen växeln?! säga tack när personen framför håller upp dörren till dig?!
Beröm gör ju ingen skada..mer sånt till folket!:)

Last edited:
Dom sa att det igentligen är dagsböter, som du sa, förbjudet att köra motorfordon i miljöskyddat område,, men dom var sjyssta och dom hade nog rätt kul själva,, testa lite utrustning in real life :D ..

dom kanske ska tacka oss i stället haha ,, " skämt" ifall nån komentar sugen person inte fatta d..

Och han var oxå mycket noga med att påpeka att om det ligger snö eller is på marken, ja då får man köra...snälla poliser dom där :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show