929-tråden

Tjo!
Det var länge sen någon skrev nåt nytt i forumret! Därför gör jag ett försök nu med en desperat fråga! ;)
HUR stillar ni hungret efter (hoj åkande behovet) nu när vädret är som det är!?? :)
Man blir galen känns det som.. sitter som en fånge om man inte sitter på hojen! :)
//Kriss
 
Tjo!
Det var länge sen någon skrev nåt nytt i forumret! Därför gör jag ett försök nu med en desperat fråga! ;)
HUR stillar ni hungret efter (hoj åkande behovet) nu när vädret är som det är!?? :)
Man blir galen känns det som.. sitter som en fånge om man inte sitter på hojen! :)
//Kriss


Hehe, jo det är svårt nu. Men kolla isle of man rullarna- blir man ju aldrig less på. Fast då är ju risken att suget blir olidligt iofs....:confused:
 
Börjar sakna ylande rad 4:a lite...det finns fan INGET negativt att läsa på nätet om 929:an! :yoparty
Känns som ett naturligt steg efter min 919 jag hade två år...
Något man ska kolla extra noga på en 00:a som gått 2300 mil?

Finns inget negativt!!!
Seriöst så fick jag tipset att kolla lite extra på kopplingen, kopplingskorgen ska tydligen vara en liten svaghet på 929:an.
Annars är det väl som i alla andra fall, ser det bra ut, går det bra så är det nog bra! :)
 
Tjo!

Jo, jag har en liten fråga..

Hur upplever ni era 929:or vad det gäller att Wheela och över huvud taget att få upp hojen på slangen?

Let me know everything about this! :)

Tack i förhand för all svar!

"Bensin? Jag kör på adrenalin" :)
 
Hur lätt som helst att få upp med gasen, iaf på ettan :tummenupp
Gäller bara att våga.
Jag får hjärtsnörp bara den lyfter en dm.
 
929:an och 954:an är ju grymt populära stunthojar i staterna mig veterligen.

Tror nog att den är jäkligt lätt att få upp på bakan faktiskt.
 
Har ägt min i ca 2,5 mån och har kört hoj lika länge...
ganska lätt att få upp i ettan men säkert lika lätt i tvåan men vågar inte det ännu :(
 
Nu kör ju inte jag på slangen ÄN men polaren som är betydligt mer erfaren än mig köpte en 929 i slutet av sommarn och han sa att den var förjävla stabil på bakan!!! Mycket bra!
 
Finns inget negativt!!!
Seriöst så fick jag tipset att kolla lite extra på kopplingen, kopplingskorgen ska tydligen vara en liten svaghet på 929:an.
Annars är det väl som i alla andra fall, ser det bra ut, går det bra så är det nog bra! :)

Gick inte Honda ut meden recall på just kopplingskorgen efter att 929án släpptes?:tummenupp
Harför mig det i alla fall så man kan ju alltid kolla ifall alla recall åtgärder e gjorda innan man handlar.
 
Gick inte Honda ut meden recall på just kopplingskorgen efter att 929án släpptes?:tummenupp
Harför mig det i alla fall så man kan ju alltid kolla ifall alla recall åtgärder e gjorda innan man handlar.

ja om jag inte e helt fel på det så ska man ha två st markeringar på typ bak ramen eller vad det heter :va typ instansat.
och har man då det så ska det vara åtgärdat(två markeringar två fel åtgärdade)
 
Gick inte Honda ut meden recall på just kopplingskorgen efter att 929án släpptes?:tummenupp
Harför mig det i alla fall så man kan ju alltid kolla ifall alla recall åtgärder e gjorda innan man handlar.

Jo det kanske dom gjorde, vet inte riktigt. Jag har ju en sådandäringa USA hoj! =)

Men vad jag har hört av andra så ska tydligen kopplingskorgarna överlag var lite sådär om man jämför med resten av kvalitén på hojjen. Men som sagt, jag är inte säker, bara rykten.! :tuttar
 
Japp, så är det nog! Kopplingskorgen (armen) samt hörde någonting om bränsle slangen. ?


Japp även soppa slangen, var visst för kort..

Är detta gjort eller inte kan en auktoriserad Honda handlare knappa sig in i nått system och kolla att detta är åtgärdat.

Köpte min -01, 2006.. Åtgärdena var inte gjorda..
Honda stod fortfarande för detta så allt byttes gratis..:tummenupp
 
Garantin hade gått ut..
De sa att "auktionen" fortfarande var öppen..

Kontakta en Honda handlare/verkstad och kolla om det fortfarande är så...
 
Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig förklara, hur vet man om man ska ha slipon eller bolton på hojen. Jag har läst skillnaden på "slipon" vs "bolton" här i nån tråd men tänkte höra med er också.. Har det med olika dimensioner av rör att göra samt flödet? Eller bör man höra med tillverkaren av hojen?
Jag vet att en bänkning av hojen efter montering av nytt slipon eller bolton är näst intill nödvändigt för att reglera flödet m.m.

Tänkte höra med er så man har koll på sakerna grundligt. :)
 
Last edited:
Om det är Slip-on, är det en liten rörstump på ljuddämparen.
Ett Bolt-on, sitter fast med bultar direkt vid ljuddämparen.
Ljuddämaren är Bolt-on på 929:an (om jag inte har något konstigt ex)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top