olje läckage 525 exc

martysmarty

motardoo
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
-06,KTM 525 exc
Hejs..! vet inte om det diskuterats förut :fakta men min 525:a läcker olja i utgående axel(framdrev):( e det mycke meck eller e det lätt fixat?

jag har en ktm 250 exe med samma fel, fick det inte att funka genom att bytta oring, aleminum distans och pakboxen så jag tog en oring som man får med i en biltema satts och nu läcker den inte :)

men att bytta den är inte jobbigt, bara ta bort framdrevet, sedan så sitter det en aleminum distans där inanför (kanbehöva byttas) inanför den sitter en oring den får man pilla ut med något spettsigt och i motorblocket sitter det en packbox som man kan bända ut med en skruvmejsel, sedan är det bara att sätta dit en ny packbox oxh en ny oring och om det behöves en ny aleminum distans om det behövs, sedan kan du nog resten :)

tänk bara på att det kan rinna olja då du gör detta :P men hoppas det är samma på din nu annars vet jag inte :(

tack tack:).!det läcker ju inte mycke men e ganska så störande. men ska prova med o-ringen.

Låt det vara..centralsmörjning av kedjan är ju kalas!! jag brukar borra hål i packboen för att just få centralsmörjd kedja. Du tjenar flera tusen om året i nya kedjor och drev !!:tummenupp :D

sluta lura honom nu boost 3, de är inte en så smart ide, och så är olja dyrt :P haha och så vet du ju inte om motorn bli tom heller :P haha

Låt det vara..centralsmörjning av kedjan är ju kalas!! jag brukar borra hål i packboen för att just få centralsmörjd kedja. Du tjenar flera tusen om året i nya kedjor och drev !!:tummenupp :D

haha:) har faktist funderat på de..men de blir så satans grisigt:/ en annan sak..finns de nån bra hemsida på internet där man kan köpa grejer till ktm?
typ orange kedja:):) m,m

jag hadde en honda xl 250 som hade automat smörjning av kedjan och bakdäcket, det ran olja ur båda vevhusventilationerna på den och så hadde den inga filter :P man fick fylla på olja varje dag nästan :)
men så en dag så hände något då jag jaggade min kompis i nära 110kmh då han drog på med sin bmw och jag ville hänga med, så jag varva litte mera en va rött visa (mättaren bottna) och helt plötsligt börjar den gå tungt, va gör man då jo man stampar ner en växel och ger mer gas, vi komm presis fram till min kompis flickvän och där blev det 3 baktäninga och sedan kokade all olja i motorn, det var ett fint blått måln runt mej då :P efter det gjick den inte mera hahaha
ta det som en varning, ha oljefilter, ha koll på olje nivion (inte läcka olja) och övervarva inte :P mina enkla råd :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back