Ärlig hastighetsmätare?

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
:rolleyes: Hej alla slumrande hojfans!Jag har äntligen funnit en prisvärd cykeldator,SIGMA 500,som visar max 315 km/h vilket torde räcka m råge till min Bandit.Waterproof enl uppgift,till det facila priset av 98 spänn
Det är ju alltid kul att se hur fort man körde när man ligger o pressar i en flock!Man blir aldrig för gammal,tror jag...

hälsningar holm44:D

Cykeldatorer brukar inte visa speciellt rätt i höga hastigheter, sen att dom kan visa siffran 315 det är en annan sak.

Börja med att skaffa en kraftig nedymium-magnet på tex Clas Olsson eller en hobby-butik.
Montera den gärna på ett ickemagnetiskt material.
Dra kabeln om möjligt i en metallstrumpa, helst så långt från andra kablar som möjligt.
Sätt gärna en ferritpärla på sladden.

Då kan du lita på den i lagliga hastigheter.

Det låter inte dumt :tummenupp Bästa med cykeldatorer är att dom brukar kunna registrera den högsta hastigheten man uppnått :yoparty Inget man direkt ska skryta om för polisen dock :gnissla

Min BB går 262 då mätaren står på 290, jag kanske borde köpa en... :)

GPS för hoj is the shit. Då kan man kolla hojen, hydrokoptern, cykeln, skorna, båten, bilen, ...........................

Cykeldatorer brukar inte visa speciellt rätt i höga hastigheter, sen att dom kan visa siffran 315 det är en annan sak.

Börja med att skaffa en kraftig nedymium-magnet på tex Clas Olsson eller en hobby-butik.
Montera den gärna på ett ickemagnetiskt material.
Dra kabeln om möjligt i en metallstrumpa, helst så långt från andra kablar som möjligt.
Sätt gärna en ferritpärla på sladden.

Då kan du lita på den i lagliga hastigheter.

:va Så du menar att dom är störkänsliga? Räknar ju bara pulser från ett breed-element x omkrets...Ska iaf prova m en skärmstrumpa + en ringkärna

holm44:confused:

:va Så du menar att dom är störkänsliga? Räknar ju bara pulser från ett breed-element x omkrets...Ska iaf prova m en skärmstrumpa + en ringkärna

holm44:confused:

Jag har sålt massor av cykeldatorer just för att monteras på Enduros/Choppers/ Motarder, och många har fått problem med störningar.

Dom brukar gå igenom besiktningen ändå, men hur rätt dom visar sen är en annan sak.

En endurokille ville dock ha sin till att gå rätt då han använde trippen till att mäta sträckor med, så han pysslade lite med skärming/avstörning och fick den till att gå rätt.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage