Poliser vill förbjuda motorcyklar (Storbritannien)

Dom lagstiftade bort alla vapen för privatpersoner...även fast största delen av dessa är ett redskap i tävlingssyfte, jakt. Tror ni att dom möttes av något positivt från skyttarna? Tror ni att brydde sig över vad vapenägarna påvisade?

Det var bara för vapenägarna att lämna in sina vapen för destruktion UTAN ekonomisk ersättning!!!

Nu gäller det iofs motorcyklar...vilket jag tror är betydligt lättare att förbjuda, då samhället troligen har mer acceptans för detta.

Vill dom förbjuda...så gör dom det!

[YOUTUBE-ID]TkS2BRoCd2I[/YOUTUBE-ID]

Detta kommer aldrig gå vägen, inte i majoriteten av världen iallafall.

ojojoj...de har humor. kommer inte å hända i sverige!
Närå, momsen var ju bara tillfällig den också... :rolleyes:

Dom lagstiftade bort alla vapen för privatpersoner...även fast största delen av dessa är ett redskap i tävlingssyfte, jakt. Tror ni att dom möttes av något positivt från skyttarna? Tror ni att brydde sig över vad vapenägarna påvisade?

Det var bara för vapenägarna att lämna in sina vapen för destruktion UTAN ekonomisk ersättning!!!

Nu gäller det iofs motorcyklar...vilket jag tror är betydligt lättare att förbjuda, då samhället troligen har mer acceptans för detta.

Vill dom förbjuda...så gör dom det!
Javisst, det sätter ju reglerna som dom vill, vill dom stifta lagar så gör dom det. Och alla fuck you-burnouter, idiotomkörningar, 250ibussfilen-körningar mm gör att vi närmar oss liknande saker med stormsteg här också!

Detta kommer aldrig gå vägen, inte i majoriteten av världen iallafall.
Precis, så det är lika bra att vi inte gör nått, tills dom har infört det! Då tycker jag att vi gemensamt knyter näven i byxfickan å muttrar väldigt surt om det så ingen hör!

:rolleyes:

Last edited:
Närå, momsen var ju bara tillfällig den också... :rolleyes:

Javisst, det sätter ju reglerna som dom vill, vill dom stifta lagar så gör dom det. Och alla fuck you-burnouter, idiotomkörningar, 250ibussfilen-körningar mm gör att vi närmar oss liknande saker med stormsteg här också!
:rolleyes:

Ett mycket moget inlägg! Vi bäddar själva...
Fy fan, nu känner jag mig verkligen mossig (borde jag göra, har ju passerat 60) men Hoztic har ju rätt:tummenupp

*detta var så idiotiskt att jag saknar ord... *

...

Jag ska anmäla ACPO och de där nötterna för motor rasistiska åsikter!! :mad:

Precis, så det är lika bra att vi inte gör nått, tills dom har infört det! Då tycker jag att vi gemensamt knyter näven i byxfickan å muttrar väldigt surt om det så ingen hör!

Det enda jag har gjort för motorcyklismen är att ta mc kort (somras) och gått med i smc (nyligen).

Vad har du själv gjort?
Några pro-mc aktiviteter planerade för 2009 ?

Det enda jag har gjort för motorcyklismen är att ta mc kort (somras) och gått med i smc (nyligen).

Vad har du själv gjort?
Några pro-mc aktiviteter planerade för 2009 ?
Jag har nog hunnit med en del...
Suttit i styrelsen för Stockholms MCK Rapido i 2 år, där vi bla pratar om såna här saker.
Organiserat möten med polisen där vi har diskuterat trafiksäkerhet mm på ett väldigt bra sätt.
Besöker S&S-kvällarna i Barkarby lite då och då.
Går flera SMC-kurser årligen.
Engagerar mig här.
Mm...

Eftersom alla alltid stälelr sig negativ till alla sånna här nyheter, hela tiden, överallt, har jag börjat undra vem fan det är som röstar fram sånna här beslut/politiker?

Meeen...
Här flödar ironin... eller inte?
Men man kan tro det.

Vapenlagarna skärptes väl ändå för att minska riskerna med att vapnen kom i orätta händer vid t.ex. inbrott. Max antal, förvaring etc. Det finns helt enkelt inte skäl för nån att ha 12 studsare hemma oavsett hur mycket man jagar eller tävlar. Likaså finns inget skäl att ha 100 användbara(!) vapen hängande på väggen.

Vad det gäller mc, å ev. lag mot, så finns det ingen vettig beslutsfattare som inte inser att ett sånt förbud skulle va verkningslöst.
1. Vi har redan trafikregler. Dom får man inte bryta oavsett vad du kör...
2. Tekniken/Utvecklingen går inte att backa. Jämför med mopederna, dom e omgjorda för 30/45, men det gör inte ynglingarna på min gata..
3. En lag varken görs om eller skapas så vidare enkelt i ett demokratisk rättssamhälle. Det tar längre tid än dom flesta politikers karriär, å då lär den lagen röra eller uppröra fler än ett gäng fredagsflanörer på ett sporthojsforum.

Å måste man ändå jämföra med vapenlagarna igen då, så skulle ju det endast betyda att: Man får bara köra fortare än hastigthetsbestämmelserna säger, på bana! Men så e det ju redan idag!
(ja, ev får vi bara äga en asfalt- å en grus- å en ishoj kanske....):D

edit: tappat ord

Last edited:
Eftersom alla alltid stälelr sig negativ till alla sånna här nyheter, hela tiden, överallt, har jag börjat undra vem fan det är som röstar fram sånna här beslut/politiker?
Haken är väl att det sällan är sånt som tas upp i valdebatterna, och alldeles oavsett så har dom ju en tendens att ändra sig, skita i vallöftena å göra precis som dom vill iaf :huvet :mad: :4skrika

Haken är väl att det sällan är sånt som tas upp i valdebatterna, och alldeles oavsett så har dom ju en tendens att ändra sig, skita i vallöftena å göra precis som dom vill iaf :huvet :mad: :4skrika

Hake å hake.... det tas inte upp av den anledningen att det inte berör!

Vad skulle en skåning säg om hans parti gick till val med hjärtefrågan om punktbeskattning på hjortronplockning å ev. vinst på det....

Ändrar sig gör ju alla, det tillhör spelet tror jag. Utom V, för dom stångar sig blodiga alltid.. hehe

Mycket läsvärt.. sedan är det väl detta med jämnställdhetens lagar,pojkar måste visst leka med dockor på dagis numera,o flickor med bilar, hörde jag av e som jobbar med detta, någon form av kvotering, är det sant får blir jag mörkrädd.. eller är det bra?

Det finns alvarligt menade förslag om att hindra barn att leka i sandlådor på fritis och dagis. Med motivet att det inte är jämnlikt. eftersom pojkar oftast leker med bilar och grävmaskiner och flickor bakar sandkakor.

Jag säger bara - Tack gud om du finns för att mina barn redan är vuxna.

Det finns alvarligt menade förslag om att hindra barn att leka i sandlådor på fritis och dagis. Med motivet att det inte är jämnlikt. eftersom pojkar oftast leker med bilar och grävmaskiner och flickor bakar sandkakor.

Jag säger bara - Tack gud om du finns för att mina barn redan är vuxna.

E de kärringen Lindström på 4:an nu igen.... Jag mötte'na i grovsopen härm'dan va, å hon gick på å på som fan, vettu.... men jag bjöd in'na på en stenkare å snacka allvar. då vart hon mjuk sirru....

Det finns allvarligt menade enkla argument att tackla all sån skit. Låt barn göra det dom vill. Brandbil-Barbie-Traktor-barbie-Mc-Barbie.... bara låt ungarna få välja själv.

Heh... Utan hojarna skulle Storbritannien tvingas öka omfattningen på sin infrastruktur. Visst, det är bara runt 1% av alla pendlare som kör hoj, men alla pendlare åker inte fordon på vägbana..

E de kärringen Lindström på 4:an nu igen.... Jag mötte'na i grovsopen härm'dan va, å hon gick på å på som fan, vettu.... men jag bjöd in'na på en stenkare å snacka allvar. då vart hon mjuk sirru....

Det finns allvarligt menade enkla argument att tackla all sån skit. Låt barn göra det dom vill. Brandbil-Barbie-Traktor-barbie-Mc-Barbie.... bara låt ungarna få välja själv.

Nä, förslaget togs upp av fritispersonal vid ett föräldramöte. En kompis har småbarn.

Nä, förslaget togs upp av fritispersonal vid ett föräldramöte. En kompis har småbarn.

Ja, jag har hört skiten åxå.... det e bara så att nålen pekar mot norr hur du (dom) än vänder kompassen. Lyft ungarna till, från, upp, ner, hit å dit, dom kommer alltid tillbaks till det som e intressant.

Ja fy fan man kan ju bli upprörd för mindre :mad: :huvet :mad: :huvet

Rippar vad "Takazumi" skrev:
- "Helrätt, motorcyklar borde vara förbjudna i ett civiliserat samhälle eftersom de orsakar en massa skador och dödsfall varje år. Dessutom bör vi införa totalt rökförbud, alkoholförbud och förbud att vistas hemma. För det vet vi ju att de flesta olyckorna händer i hemmen. Sen måste vi också införa lämplighetsintyg på alla som tänker skaffa barn, då kommer vi att slippa barnmisshandel och incest i stor utsträckning.

F-n vet om inte det borde vara förbjudet att lyssna på radio när man kör bil, det tar ju fokus från körningen. Och mobiler och GPS:er ska vi bara inte tala om.

Nä, jag tror jag stannar hemma och spelar MotoGP på datorn istället. Visst f-n, det kommer ju strålning från skärmen. Måste förbjuda sånt också."

... suck...

ja TROR han är ironisk där...(99% säker) :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage