MC Semester

Exakt, fattar inte vad som är så farligt med Adolfs fartbanor?

Inget som helst farligt med hans fartbanor... Men det känns som ett bra alternativ att kunna vila häcken i 80 mil o sova under tiden du färdas , för att sen vakna utvilad o lägga krutet på de roliga vägarna. Autobahn är ju bara transport o hur kul är det ? O kunna sova bort transporten är för mig ett alldeles utomordentigt alternativ !:)
Men men...det är min åsikt.............

Inget som helst farligt med hans fartbanor... Men det känns som ett bra alternativ att kunna vila häcken i 80 mil o sova under tiden du färdas , för att sen vakna utvilad o lägga krutet på de roliga vägarna. Autobahn är ju bara transport o hur kul är det ? O kunna sova bort transporten är för mig ett alldeles utomordentigt alternativ !:)
Men men...det är min åsikt.............

Precis, sova måste man ju göra ändå, och då kan man lika gärna göra det på tåget så sparar man lite tid. (Förutom alla pengar man sparar). Att ligga och trycka autobagn en hel dag och dessutom betala för det (soppa, däck osv osv) är ingen hit.

:huvet
Tänkte passa på o varna för att bada i havet utanför Geuna i italien , byn heter Arenzano,,Kom dasspapper flytande på vågorna in mot badstranden när vi simma runt i vattnet samt en massa båtar i horisonten,,,är det fritt med utsläppen?

Nu var det ju några år sen men ändå,,

Italienska "rivieran" eller kusten är väldigt skräpig, även städerna. Var i San Remo härom sommaren och fy fan vad äcklig kust det var! Låg massa skräp, tidningar, kläder, plasttunnaor och massa äckligt och flöt i drivor vid kusten. Inte mumma precis. :zpy
Franska rivieran är mycket mer efterhållen och jag skulle rekommendera Menton (som nämts tidigare) som ligger på franska sidan precis vid italienska gränsen.:tummenupp

Precis, sova måste man ju göra ändå, och då kan man lika gärna göra det på tåget så sparar man lite tid. (Förutom alla pengar man sparar). Att ligga och trycka autobagn en hel dag och dessutom betala för det (soppa, däck osv osv) är ingen hit.

Hmm...Kanske missminner mig , men diskuterade inte vi färjeförbindelser till GB i nån annan tråd för några månader sen :) .
Hur som helst , så har jag nu hittat 2 helt ok alternativ.

Gbg-England , hoj + 1 pers , ca 2300 kr : http://www.dfdstorline.com/DfdsTorLine/EN/Presentation/Passengers/PassengerFares/
Bergen-Scrabster,Skottland , hoj + 1 pers , ca 865 kr : http://www.smyril-line.se/sommartider.htm#PRISER SOMMAREN 2009

Autobahn var kul en stund men sen så jääääääla tråkigt. Tror man måste ha testat för att veta.

Hmm...Kanske missminner mig , men diskuterade inte vi färjeförbindelser till GB i nån annan tråd för några månader sen :) .
Hur som helst , så har jag nu hittat 2 helt ok alternativ.

Gbg-England , hoj + 1 pers , ca 2300 kr : http://www.dfdstorline.com/DfdsTorLine/EN/Presentation/Passengers/PassengerFares/
Bergen-Scrabster,Skottland , hoj + 1 pers , ca 865 kr : http://www.smyril-line.se/sommartider.htm#PRISER SOMMAREN 2009

Ahaaa. Det där snackade vi nog om i våras. Ska lägga det där på minnet, kan vara bra att veta.

För nästa år funderar jag på en resa norrut, till Murmansk på Kolahalvön. Inte så himlans långt bort och tillräckligt eländigt för att det skall kännas som ett äventyr :)

Autobahn var kul en stund men sen så jääääääla tråkigt. Tror man måste ha testat för att veta.

Jo, det är skittråkigt men vi åkte av färjan utvilade vid 7 tiden på morgon i Rostock, därifrån är det ca 80 mil till munchen så vid lunchtid hade vi avverkat runt 50 mil sen går det rätt bra.
Skulle oxå ha tagit tåget om vi åkte kvälls/natt tid men nu körde vi i solsken hela dan då funkar det bra, men som sagts tidigare sååå trååkigt.
Hem vägen så körde vi lite vid sidan av autobahn betydligt skönare men tar ju faan så lång tid.

Farsan säger alltid att det är mycket finare på kroatiska sidan och även slovenien för strömmarna tar med sig skiten till italien =) Antar att det är rätt mycket billigare "mat osv" på kroatiska sidan... Slipper man snobbiga italienare oxo =)

Ahaaa. Det där snackade vi nog om i våras. Ska lägga det där på minnet, kan vara bra att veta.

För nästa år funderar jag på en resa norrut, till Murmansk på Kolahalvön. Inte så himlans långt bort och tillräckligt eländigt för att det skall kännas som ett äventyr :)

Det är nog ett äventyr som heter duga,,,
ser fram emot en massa bilder :tummenupp

Det är nog ett äventyr som heter duga,,,
ser fram emot en massa bilder :tummenupp

Ha vet inte om det finns så mycket att titta på däruppe. Leriga vägar, granskog och fattigdom i allmänhet. Har redan sett Ryssland på nära håll. Främst är det dock naturen och geggan som lockar. Det ska vara blött och skitigt :)

Billig vodka har dom också:tummenupp

Billig vodka har dom också:tummenupp

Uttrycket "I'm just in it for the drugs" har fått en ny mening !:D ...........

Har du varit i Normandie o kikat på resterna sen WW2 ? Vad ska man prioritera om man planerar att lägga endast en dag där ?

Tror det blir Skottland o Irland sommaren 2010. Är lite kluven...vill inte missa en sommar med serpentiner , men åker man via Bergen , så kan man ju köra fel med avsikt ?...:D

Murmansk låter...äventyr !:) ... Känns som att man har fel hoj idag för att ens tänka tanken att åka så långt väster/norr ut:rolleyes: . Man får utforska Europa först , innan man vidgar vyerna o drar på sig allvädersstövlarna...:)

Har du varit i Normandie o kikat på resterna sen WW2 ? Vad ska man prioritera om man planerar att lägga endast en dag där ?

CYKLADE runt där i två veckor när jag var typ 15. Var inte speciellt historiskt intresserad på den tiden så jag lade faktiskt inte mycket på minnet....
Men Normandie är säkert finfint att åka hoj i!

CYKLADE runt där i två veckor när jag var typ 15. Var inte speciellt historiskt intresserad på den tiden så jag lade faktiskt inte mycket på minnet....
Men Normandie är säkert finfint att åka hoj i!

Cykel ????....Jesus ! Den o en dammsugare är verkligen djävulens redskap !:D ...

Har vintern på mig att googla sevärdheter där. Man vill ju försöka komprimera tiden för historielektionerna o få in så mkt som möjligt , så man efter det kan vända hojen mot "Route des grandes alpes" o slita däcken annat än i mitten.

Du måste du besöka ön Mont Saint Michele, norra normandie,
det är en medeltida by/kloster -samhälle som ligger ute till havs delvis, tidvattnet drar ju in där över..
Underbart vackert! :) :tummenupp

Bifogat

• mont michel.jpg
    mont michel.jpg
    2.6 KB · Visningar: 443
  • mont michel2.jpg
    mont michel2.jpg
    2.5 KB · Visningar: 442
det är en medeltida by/kloster -samhälle som ligger ute till havs delvis, tidvattnet drar ju in där över..

Yes! Det där stället kommer jag ihåg! Riktigt cool lite stad med branta vindlande gränder! Iofs en riktig turistfälla.......

Tack för påminnelsen !:) Såg den där ön på ett vykort hos mina föräldrar för några år sen. Waypoint inlagd !:tummenupp

Gott Jonny Trajja! Det blir lite Italien för mig med, om allt gårsom tänkt.
Här blir det inget tåg, klart man härdar ut autobahn. Inga genvägar:)
Det blir non-stop Rostock- Berchtesgaden. 94 mil. Peanuts. denna resan ska i alla fall genomföras med riktiga cykelbyxor. I somras hade jag jävlit ont av kallingarna. Sömmarna tar kål på en. Framförallt på marathon-etappen på 165 mil.

:confused:

:pannkyss Åfan,är jag me?:pannkyss

haha klart du får hänga me:tummenupp om du lovar att inte torka dina stövlar med hårtorken:D de blev en mäklig lukt ju:tungan

Gott Jonny Trajja! Det blir lite Italien för mig med, om allt gårsom tänkt.
Här blir det inget tåg, klart man härdar ut autobahn. Inga genvägar:)
Det blir non-stop Rostock- Berchtesgaden. 94 mil. Peanuts. denna resan ska i alla fall genomföras med riktiga cykelbyxor. I somras hade jag jävlit ont av kallingarna. Sömmarna tar kål på en. Framförallt på marathon-etappen på 165 mil.

nice när tänker du dra ner?? ska tänka på dina skavsår när jag sitter på tåget med en kall öl:D

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...