Skriv-vad-du-vill-tråden

Javisst ja!
Inga bilder...
Men jag ville ju bara lätta upp er tillvaro så här i första frostens dagar, då ni glömt plocka fram isskrapor, rattmuff osv, och ni står där efter jobbet och skrapar vindrutan barhänt med ert kreditkort! :lol
*sorry*

Närå - livet härnere är en hel del jobb oxå.
Idag har jag suttit instängd i en "ståltub" mitt i solgasset... HUr varmt som helst, och pysslat med finmekanik och elektronik med mina jättenävar.
Verkar ju inte klokt om du frågar mig. En fullvuxen man.
Jag är stel och öm överallt, och har väl haft kramp omvartannat halva dagen.
SÅ kan miljön oxå vara. Ja emellan drajjorna i smoking på alla jetsetbjudningar i VIP-Loungen då.

:rattmuff??
Nejnej...
:motorvärmare=gosigt

Du är så snäll och omtänksam du... :pannkyss
Vill bara sprida lite värme och kärlek bland dina kylslagna nordmän (och kvinnor för annars får jag väl FI damerna efter mig :hihi)

I en ståltub och pillat finmekanik och elektronik??
Vad i hela friden jobbar du med?? Och varför i Thailand (el. dyl)

:rattmuff??
Nejnej...
:motorvärmare=gosigt

Du är så snäll och omtänksam du... :pannkyss
Vill bara sprida lite värme och kärlek bland dina kylslagna nordmän (och kvinnor för annars får jag väl FI damerna efter mig :hihi)

I en ståltub och pillat finmekanik och elektronik??
Vad i hela friden jobbar du med?? Och varför i Thailand (el. dyl)

Jobbar som raketforskare, kan man säga! :)
Ja iaf faktiskt idag!
Satt inne i ett vapensystem ombord på ett krigsfartyg utan-att-säga-så-mycket-att-jag-måste-döda-dig-hush-hush :hihi

Jag jobbar som sagt med integrering av hård och mjukvara inom den militära sektorn till sjöss.

Jag jobbar som sagt med integrering av hård och mjukvara inom den militära sektorn till sjöss.

Hur bra jobb du än gjort så kommer det alltid grisklövar som jag med en Letherman i högsta hugg och börjar pilla...... har hittills inte hittat något som är löjtnantssäkert ombord....... "det jag inte förstår förstör jag" :D

Hoppas du inte maxat ditt övertidskonto nu i utlandet för eftersom besväringarna är på högvakt håller jag numera till i pjäsen. Förra veckan lyckades vi med konststycket att få en ny felfunktion efter varje salva :yoparty

Hur bra jobb du än gjort så kommer det alltid grisklövar som jag med en Letherman i högsta hugg och börjar pilla...... har hittills inte hittat något som är löjtnantssäkert ombord....... "det jag inte förstår förstör jag" :D

Hoppas du inte maxat ditt övertidskonto nu i utlandet för eftersom besväringarna är på högvakt håller jag numera till i pjäsen. Förra veckan lyckades vi med konststycket att få en ny felfunktion efter varje salva :yoparty

Fan vad bra jobbet hade varit om det inte fanns massa aNVäNdARe! :lol

Boxhandskar på och så bara SLÅ in ALLA tangenter SAMTIDIGT!
jodå, jag har sett det.
Och värre.
I ett land. Säger inte vilket...
Där kom en av testpersonerna in med en spikbräda.
Hundratals spikar islagna!
Snyggt och i raka rader dessutom.

Höh! Vaff... sa vi.

Ja, sa han utan att blinka, samtidigt som han lade brädan över tangentbordet och tröck till: "Vi måste ju se hur systemet beter sig under stress"

Brädans spikmönster var en avbild av alla tangenter och knappar på konsollen! :rofl

Eller killen som kom till mig och sa: Varför.... händer "det här"* när jag trycker denna knappsekvens 1182 gånger i följd?

Höh!! HUUUUR i helvete kommer man bara på att GÖRA det?
Hur många gånger hade han testat? Man baxnar.
Och jodå, det var repeterbart.
Så det vidimerades. (Jo Turbo Jugend det ordet finns visst! :tungan)

Nä som jag alltid sagt: Beväringssäkert GÅR att bygga - men det är dyrt.
Idiotsäkert går oxå, men det är ofantligt dyrt!
Befälssäkert... no way Jose´! :lol

*hemligt :cool:

Last edited:
Vi som har hängt på SH sedan före kraschen (BC) är gamlon allihop, oavsett ålder. :fakta

Micke är ett gamlo av hävd och ohejdad vana, han har förtjänat titeln och bär den stolt. Det är Valmers fel för övrigt. *asg*

I SHs begynnelse så VAR vi 40-taggare gamlon. Det finns mycket snorisar här nu med, men det är inte lika jobbigt. :mattias

Gamlo är lite kärleksfullt faktiskt, eller hur Sweedo. :krama

En dag kommer tom det att finnas en hederstitel här på SH som är förärad Micke. Det finns bara ETT gamlo!

Jag är iofs inte BC här men oldtimer iaf och som en av grundarna till SH-pubarna har jag väl förärat mig den titeln.

Första pubarna fick vi smuggla med oss slynglarna, Bikerbitch mfl, och lära dom festa....
Va det bra?:va

Här kommer ett par till dig. En när jag är på väg ner till poolarna i röv..jag menar rövarna i poolen, och en från ikväll där vi var på en lokal fiskrestaurang vid en fiskeby. MAn fick ett handfat i rostfritt,som man fyllde efter eget behag med tigerräkor, musslor, små fiskar utan namn, stora fiskar med konstiga namn, bläckfisk osv sen lämnade man det till "grillkillen".
Smaskens!
Vore najs om ni var här några av "grabbarna"
(klicka upp bilderna)

Thyg0d, Do Your thing!!!!:mad:

Faan vad avis jag är.

Last edited:
...Så det vidimerades...

Nu använder du ord som en generation som aldrig fått skicka in kopior på betyg vid en anställningsintervju inte känner till.
De känner bara till CV och en massa fjantig titlar som "account manager".
Jag brukar säga att jag är allt i allo och det stämmer till 100 %.:yoparty

Det bekräftar ju bara att du VILL ha smisk!!! :fakta Passa dig pöjk.:D

Han vill ha eller du som vill ge????:näsblod

Last edited:
... 80-talet... *minns och ryser* ... ;)

Haha, den hockeyfrillan jag bar på den tiden och korta kavajer med upprullade ärmar....
Det fanns kameror, tyvärr, men jag duckade så mycket det gick.
Undrar om jag visste hur illa det egentligen såg ut?:va

Last edited:
Haha, den hockeyfrillan jag bar på den tiden och korta kavajer med upprullade ärmar....
Det fanns kameror, tyvärr, men jag duckade så mycket det gick.
Undrar om jag visste hur illa det egentligen såg ut?:va

Visste någon egentligen hur illa det såg ut? :D
Kavajen är tack och lov borta sedan länge, men korten på hockeyfrillan finns kvar... :näsblod

Back