Skriv-vad-du-vill-tråden

Oh jösses... Hur tänkte dom nu?? Sätta Kakan som moddis???
Jösses...

*pooff*
(Thyg0d banned for life)
:hihi

Helt korrekt broder :hihi

Sorry att jag inte hann hjälpa dig innan du drog, skrik till när du är på väg hem så fixar vi en tid åt pärlan.

Nu tror jag ju inte att jag hade kunnat bli snyggare... Men min ödmjukhet förbjuder mig att skryta! :hihi
Ja - hon har ju sin ordinarie tid hos dig den 9.Dec svintidigt på morgonen - men det är samtidigt som jag kommer hem härifrån (sydostasien) så jag har väl Jette-lagg och allt vad det heter, och har väl inte som största önskan att stå och huttra i snöslasket just DEN morgonen iaf! :)

Borde de inte göra dig moderator Pucken?
Det skulle väl bli som RoLLER å Mattias i en person på speed?!

;-)

Nu tror jag ju inte att jag hade kunnat bli snyggare... Men min ödmjukhet förbjuder mig att skryta! :hihi
Ja - hon har ju sin ordinarie tid hos dig den 9.Dec svintidigt på morgonen - men det är samtidigt som jag kommer hem härifrån (sydostasien) så jag har väl Jette-lagg och allt vad det heter, och har väl inte som största önskan att stå och huttra i snöslasket just DEN morgonen iaf! :)

Gubbtjyv, du ska vara tyst så länge du är på varmare breddgrader!:mad:

:va Jävla skatteverk, det var ingen dålig höjning av taxeringsvärdet!

Last edited:
Borde de inte göra dig moderator Pucken?
Det skulle väl bli som RoLLER å Mattias i en person på speed?!

;-)

Gubbtjyv, du ska vara tyst så länge du är på varmare breddgrader!:mad:

:va Jävla skatteverk, det var ingen dålig höjning av taxeringsvärdet!

ÅÅÅÅÅ TACK, men smicker kommer du långt !:D :D :D

Snackar du dynga så kommer du nog ännu längre...:va

Som tur är så är fastighetsskatten avskaffad, för tillfället...

Jo men sossarna har ju lovat att gå till val på återinförd fastighetsskatt och de gröna mupparna med att höja soppaskatten 2 spänn... :va :va
Fast dom gömmer det säkert väl i sitt val manifest så oinsatta/ointresserade Svenssons missar det och röstar som dom alltid har gjort och så sitter vi i skiten snart igen... *suck*

Ibland undrar jag inte om politiker gör allt för att jeflas (rätt så??:hihi) med Svensson... Sen kan jag ju tycka att man måste jobbat 10 år med ett vanligt kneg innan man får bli politiker... För dom har ju nada verklighetsförankring.. :mad:

Haha, mina försök till smicker brukar mest låta som dynga...:arsele

Du kan ju inte vara helt värdelös, fru barn och villa kräver sitt skitsnack !:tummenupp

Jo men sossarna har ju lovat att gå till val på återinförd fastighetsskatt och de gröna mupparna med att höja soppaskatten 2 spänn... :va :va
Fast dom gömmer det säkert väl i sitt val manifest så oinsatta/ointresserade Svenssons missar det och röstar som dom alltid har gjort och så sitter vi i skiten snart igen... *suck*

Ibland undrar jag inte om politiker gör allt för att jeflas (rätt så??:hihi) med Svensson... Sen kan jag ju tycka att man måste jobbat 10 år med ett vanligt kneg innan man får bli politiker... För dom har ju nada verklighetsförankring.. :mad:

Då får vi verkligen hoppas att Reinfeldt och hans lakejer får skutan på rätt kjöl så vi för all framtid slipper Mona, Maskroser och vänsterfeminister med rödtjutet i högsta hugg !

Last edited:
Vem beslutar om fastighetsvärdet då?

Som jag förstår det så är det marknaden.

"Taxeringsvärde är det värde på en fastighet som ligger till grund för fastighetsskatt och förmögenhetsskatt. Taxeringsvärdet fastställs vid fastighetstaxering och ska motsvara 75 % av fastighetens marknadsvärde, med viss eftersläpning. 2009 års taxeringsvärden baseras på försäljningspriser under 2005-2007, omräknat till 2007 års prisnivåer."

"Taxeringsvärde är det värde på en fastighet som ligger till grund för fastighetsskatt och förmögenhetsskatt. Taxeringsvärdet fastställs vid fastighetstaxering och ska motsvara 75 % av fastighetens marknadsvärde, med viss eftersläpning. 2009 års taxeringsvärden baseras på försäljningspriser under 2005-2007, omräknat till 2007 års prisnivåer."

Det där är underlaget som Skatteverkets beslut grundar sig på.
Sedan är det en schablonsiffra och spel för galleriet, framförallt i dessa skakiga tider.

Ja ja, skyll på att du snubblade lite bara !

Skylla ifrån mig?
DET är jag bra på!:tummenupp

Last edited:
Det där är underlaget som Skatteverkets beslut grundar sig på.
Sedan är det en schablonsiffra och spel för galleriet, framförallt i dessa skakiga tider.

Jepp, jag vet, men det är fortfarande fel syndabock när man angriper skatteverket. Jag har inga problem med att man är missnöjd eller anser att man betalar för mycket, men rikta då kritiken åt rätt håll så kanske det kan bli ändring på det hela.
Mig veterligen har skatteverket fått en uppsättning regler att arbeta efter, de gör det efter bästa förmåga och sen kräver pengar av folket. Det är däremot riskdagen (medvetet stavfel) som beslutar om vilka regler som skatteverket skall arbeta efter.

Eller har jag galet fel där?

Sanning med modifikation om man ser till hur marknaden har sett ut, det är få fastigheter i Sthlm som endast har 75% av marknadsvärdet om nu marknadsvärdet skall likställas med försäljningspris.

Sedan skall ju fastighetsägaren fylla i ett formulär som även det ligger till grund för fastighetstaxeringen.

Back