Enduro fälgar till LC4

aleeex

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Ort
märsta
Hoj
Ktm 660-03
Tja.

Hösten är här och vägarna blir bara halare å halare så nu ska man ut i skogen istället är det tänkt.

Jag har läst lite trådar här på Sporthoj angående att dra på enduro sulor, och det verkar jäkligt bökigt och alla svar känns olika.

Jag har en KTM 660 -03:a och vad jag vet så har den årsmodellen 26 mm på hjulaxlarna tillskillnad från dom nyare som har 22-20 mm nått sånt.

Är det då bara köpa dom första bästa fälgarna med 26 mm eller vad mer är det jag måste tänka på, ? nån som kan rekommendera några fälgar som passar?.


Mvh
alleballe
 
Jag bumbar tråden lite bara för jag undrar typ samma sak.
Dock gränslar jag en ktm 640sm -04. Har ingen aning vilken diameter axeln har. Kanske ngn som vet och redan gjort ett inköp/byte.
 
Någon som vet?

26mm fram och 20mm bak - det har ni båda.

Sen behövs det en del fix med ok och skivdistans o.dyl. fram för att få allt å lira. Jag la upp en tråd för typ 2 år sen med bilder och allt då jag gjorde det på min 625'a. Fram är den exakt lika era hojar så ni kommer att dyka på samma problem - 4-kolvsoket tar i ekrarna på 21" om man inte gör något.


Hittade dom två ställen jag snackade om...

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1442414&postcount=2
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1433061&postcount=32

.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top