Lite kyligt ute

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Var ute en vända igår på skånska landsvägarna, riktigt härligt väder med strålande solsken. Enda nackdelen var väl att temperaturen låg strax under 2 grader... det kändes i fingrarna efter ett tag (rättare sagt, all känsel försvann!).
Vart nog sista vändan detta året, snyft...

sista turen för mig blev idag, och då endast för att transportera hojen bort till garaget där den ska få stå över vintern. grå himmel, småblöt väg, massor med löv... jag vill ha sommar!

Skaffa rätt typ av hoj och rätt kläder så är det säsong året om, denna bilden är från i går (lördag 1e) i Göteborgsområdet, det var -3 när vi åkte på morgonen..

Bifogat

• Vinter 6.JPG
    Vinter 6.JPG
    138.1 KB · Visningar: 363
Skaffa rätt typ av hoj och rätt kläder så är det säsong året om, denna bilden är från i går (lördag 1e) i Göteborgsområdet, det var -3 när vi åkte på morgonen..

Det där ser kul ut! Omjag ska köpa en hoj till så blir det nog en liten enduro-moppe!

Det där ser kul ut! Omjag ska köpa en hoj till så blir det nog en liten enduro-moppe!

Det är verkligen görkul, dessutom får man motion på köpet.
Man får även se mycket vacker natur, ser mig själv som en motoriserad skogsmulle..:tungan

Bifogat

• DSC00056-liten.JPG
    DSC00056-liten.JPG
    211.9 KB · Visningar: 196
Det är verkligen görkul, dessutom får man motion på köpet.
Man får även se mycket vacker natur, ser mig själv som en motoriserad skogsmulle..:tungan

Ni ser ut att vara mitt i skogen på nån stig (inte är det en väg iaf)
Får man köra där?

Jovisst! Men den är inget man flyger fram med på såna där stigar. Den är lite klunsig för det. Men visst går den att köra där...

Min är inte många kilo lättare och här är en bild från i somras. Får väl lov att erkänna att "Vad i hela helvete gör jag här?" passerade min skalle ett par gånger. :näsblod

Bifogat

• lingonris.jpg
    lingonris.jpg
    218.3 KB · Visningar: 151
Får väl lov att erkänna att "Vad i hela helvete gör jag här?" passerade min skalle ett par gånger. :näsblod

Men det är en hääärlig känsla:yoparty Själv stog jag i kanten av en regnmättad leråker i somras. Tänkte köra lite längs kanten där tills jag skulle komma till nåt som liknade en väg. (fanns på GPSen). Hoho :D

Dock ej optimalt med torrkoppling i såna lägen.

Detta är en smidig hoj i skogen...
Allt går om man vill.

Bifogat

• 12.JPG
    12.JPG
    97.3 KB · Visningar: 64
  • 13.JPG
    13.JPG
    114.3 KB · Visningar: 106
Jag anar att dom där däcken inte är optimala för skogskörning..

:crash

Och skinnställ, Och integralhjälm, han tog sig runt vi var andra var imponerade, det var hans första "riktiga" skogskörning.
Ca en vecka senare hade han bytt till en 950 SE...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage