Nu börjar det likna något

men lagren bsom bmv hade ,,var inte det vevlager? Inte vevstakslager? Typ samma princip iaf.. Men bilden du visar...Detta där är alltså lagret inne i staken? So jag ser och fattar det är att man som vanligt har oljehål ut ur vevtapp och detta lager sitter i vevstaken? Då är det som jag vill ha!! Men dom extra hålen i lagret ,,,,är det för att ha oljereserv bullivaner ? (har nog fattat fel)
nr2 är ju brottanvisning i ythärdningen (om det nu är ythärdat)??
Borde det inte räcka med org hål ut ur vevtapp och isåfall ett 1mm brett spår i endera bara översidan staken lager eller runtom? Jag tänker såhär att om man endast gör spåret 11-1,5mm brett och endast 1mm djupt då borde även spåret bära staken så att säga. dvs man tappar ej bäryta på lagret någe "misstänker" Gissar"jag iaf.
Mitt oljetryck på tomgång har jag inte mätt än, men jag vet att mcexpress gjorde det när dom försökte turbomata Pg Lundmarks xr hoj, Dom var förvånade över högt tryck ivf,,,Ska mäta... Men det behövs inte mycket ev bara 2-4 bar huvudsak man har bra flöde!! Därför jag fuderar på detta.
Kulan borttagen?? Humm man får mäta upp både och!! vet att mxcomposites rekomenderar det vid montering av deras direktglkidlagrade stake,,på masikner som normalt har rullager. Håller smäggbra för dom på husaberg tillockmed!! (bådar gott)