Jobb inom MC

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Hejsan
Det här är ett riktigt långskott men ändå, tänkte kolla om det är någon som vet om det finns något jobb ledigt inom mc-branschen. Skulle vara kul och jobba med något som är i anknytning till något man tycker om dvs köra mc. Söker främst något inom administration, försäljning el liknande tjänster. Kan engelska mycket bra.
Vill påpeka att jag har jobb men känner att jag vill byta bransch.

PM:a till mig om ni har jobb som passar mig så kan vi ta diskussionen där ifrån.

Ha en bra dag !

Last edited:
Well, MC-försäljningen i Sverige har gått ner det senaste året, så jag har svårt att tro att de stora säljarna/importörerna skulle nyanställa i dagens läge....

Well, MC-försäljningen i Sverige har gått ner det senaste året, så jag har svårt att tro att de stora säljarna/importörerna skulle nyanställa i dagens läge....

Mja, det är ju snarare frågan om hur mycket... Skulle gissa att det skulle vara en bra bit över 10% för att det skulle ha någon större genomslagskraft, sedan så är det ju alltid den vanliga personalomsättningen. Firmor som expanderar, etc etc... Nog tror jag att det finns jobb, men du skulle nog ha bättre tur mot våren. Inte direkt högsäsong nu.

Mja, det är ju snarare frågan om hur mycket... Skulle gissa att det skulle vara en bra bit över 10% för att det skulle ha någon större genomslagskraft, sedan så är det ju alltid den vanliga personalomsättningen. Firmor som expanderar, etc etc... Nog tror jag att det finns jobb, men du skulle nog ha bättre tur mot våren. Inte direkt högsäsong nu.

Well, de har tappat ca 10% enligt vad jag har hört. HD har tappat mer.

Det kommer tyvärr att krocka med ditt intresse, du ska vara på jobbet och sälja hojar den tiden du själv vill vara ute och köra hoj.
Är man intresserad av hojar funkar det men är man intresserad av att köra hoj så är det ingen höjdare.

Fast det va ju bara kartarna mm som va till salu.. Bara ringa dom som äger banan och be att få hyra den istället så slipper man lägga 20k på kartar :tummenupp

Jo... jag insåg det när jag läst annonsen en gång till... Fan jag som just bad chefen fara åt helvete, skiljt mej och tagit ett fett lån för att förverkliga drömmen :näsblod :rolleyes:

:skrattaåt

Men Twosaint har rätt.. att arbeta med sin hobby brukar leda till att man tar död på den! Har själv jobbat i en bransch som va min hobby och det vart aldrig samma sak igen..

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu