Avliva fisk

Förstår inte problemet...håva upp och sedan klubba han ovanför huvudet. Är han så pass stor att du behöver en sån stor håv att den inte får plats i akvariet är det nog lättast att ta upp han med huggkrok. Snabbt kroka honom var som helst...upp, o sedan klubba. Den lilla tid han får lida kanske är värt att slippa jaga runt honom med händerna..ditt val

Last edited:
Fixar du ett bra pris på fisk+akvarie så skall vi nog kunna fixa en deal...

Men roligast vore ju om ngn kunde yttra ngt förbarmande varvid Markus likt förra veckans katthistoria kan ordna en insamling för transport till vederbörande :D

Ja hur slutade det där egentligen?
:confused:

Tycker annars Kakan borde få fisken istället för katterna för jag gissar att hon lrånglade sig ur det där.
Fan på slutet verkade det ju itne ens som om bruden med katterna ville bli av med dem längre. :3freak Plötsligt bodde de så jäääääävla bra hemma hos hennes syrra.

Apropå dagens dilemma, det enda sett jag avlivat djur på är genom att skjuta luftgevär på dem, köra över dem med bil eller lägga dem i frysen.

Frysen är humant, det sägs ju till och med att det är skönt att frysa ihjäl. :)

Fråga markis av magi här på forumet, han kan allt man någonsin behöver veta om mörtmord

Häll ner en flaska propplösare (lut) i akvariet, vänta lagom länge och sen kan du slanga upp fisk-såsen i en hink och hälla ut i toan.

Nej vafan :O varför skall han dö bara för att du vill bli av med honom. Ring Universeum (missade iof var du bodde ngnstans) eller något liknande ställe och erbjud firren dit. Det är ju ingen liten guldfisk det handlar om.
Det är väl synd på ett sånt praktexemplar att bara döda den?

Kolmården? Universeum? Skansen? varsom helst där dom har ett stort akvarium med modell större fiskar. Är nästan säker på att dom mer än gärna kommer och hämtar honom.

Om du verkligen måste döda honom så välj ett sätt som han dör direkt på inte något gift i vattnet. Klubba eller stick något i hjärnan/ hjärtat på honom..då hinner han inte lida. Fast jag måste säga att jag tycker det låter vidrigt!:gnissla

Last edited:
Kampfisk. Tråden kräver en video på bjässen med ett jämförande objekt för att bedöma storleken.

På zoopet.com finns en hel del galna akvarie människor... lägg ut en annons där vetja! Dom kommer säkert o hämtar den oxå.

Last edited:
Om du inte låter han leva skvallrar jag för mina veganpolare som kommer och befriar han. Det vill du inte.

Jag tar emot han + 2lax. så fixar jag honom

Ett akvarium med en sån där miniubåt till fisk skulle du ha i din östermalmsfrisersalong. Kunderna skulle vallfärda. Ljuger du dessutom ihop en story om att fisken är 70 år och har tillhört Greta Garbo en gång i tiden så skulle det bli kö. :D

Har du mammor med jobbiga ungar i salongen så ber du med ett förbindligt leende de ohängda barnen att prova att stoppa ned fingrarna i akvariet och "klappa den snälla fisken" när snorungarnas ömma moder självupptagen sitter och läser skvallertidningar i sina papiljotter.

Last edited:
Ett akvarium med en sån där miniubåt till fisk skulle du ha i din östermalmsfrisersalong. Kunderna skulle vallfärda. Ljuger du dessutom ihop en story om att fisken är 70 år och har tillhört Greta Garbo en gång i tiden så skulle det bli kö. :D

Har du mammor med jobbiga ungar i salongen så ber du bara barnen stoppa ned fingrarna i akvariet och klappa fisken i ett obevakat ögonblick när snorungarnas ömma moder självupptagen sitter och läser skvallertidningar i sina papiljotter.

blir du stammis så låter det som en bra ide :D

fan vad cool fisk!:yoparty döda honom inte, vore ju slöseri. akvariet du har till honom nu ser ju stort och bra ut, varför ska du slå ihjäl honom för?:va bara tröttnat eller vad?:va

Nej fan, låt honom leva! Kewlare kreatur får man ju leta efter!

:hihi

2ldxe93.jpg

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!