Starköl på Lidl

Jag är förvisso en enkel människa, dock inte till den milda grad att jag dricker öl.
Jag har trots min något trångsynta uppfattning om Lidl och öl en intressant erfarenhet från Lidl. En Porsche-pilot och arbetskollega med kärlek till whiskey hade vid ett tillfälle köpt billig whiskey på Lidl, jag har för mig att den kostade runt 75 bagis flarran, som han ville bjuda på vid en förberedande längskidträff inför Vasan 2007.
På flaskan stod det "almost three years old" och det är det hittills vidrigaste jag smakat, inklusive byxvarm Jack Daniels.
Det var trots smaken inget fel på alkoholhalten i drycken, man blev ordentligt full på den.
Men Lidl, nej det får nog vara för mig!

Jag är förvisso en enkel människa, dock inte till den milda grad att jag dricker öl.
Jag har trots min något trångsynta uppfattning om Lidl och öl en intressant erfarenhet från Lidl. En Porsche-pilot och arbetskollega med kärlek till whiskey hade vid ett tillfälle köpt billig whiskey på Lidl, jag har för mig att den kostade runt 75 bagis flarran, som han ville bjuda på vid en förberedande längskidträff inför Vasan 2007.
På flaskan stod det "almost three years old" och det är det hittills vidrigaste jag smakat, inklusive byxvarm Jack Daniels.
Det var trots smaken inget fel på alkoholhalten i drycken, man blev ordentligt full på den.
Men Lidl, nej det får nog vara för mig!

Underskatta inte Lidl!
Deras billiga nudlar har räddat mig från hungern många gånger när löningen gått åt till livsnödvändigheter som bensin till hojen, reservdelar och fräna tillbehör... :tungan
Dessutom är deras "Raider"-kopia, (Twix heter dom nu va?), i flerpack i en röd förpackning gudomligt goda. Minns dock inte vad dom heter nu, men det är något med Mr Choc eller liknande. -En självklarhet i varenda hushåll!

Varför denna hostality mot folkisar? :va

Folköl 3.5or är fan guds gåva till mannen. Du kan dricka hur många du vill, du får bara välbehaget av alkohol men glömmer inte bort vad du gjorde dagen innan. :tungan

Tyvärr har ju staten straffskattat bort folkisen ur ungdommens liv, billigare att få sin fjortisfylla på Carlsberg Sort Guld alla import än att köpa ett sexpack inklusive partyhatt. :näsblod

Folköl 3.5or är fan guds gåva till mannen. Du kan dricka hur många du vill, du får bara välbehaget av alkohol men glömmer inte bort vad du gjorde dagen innan. :tungan

Tyvärr har ju staten straffskattat bort folkisen ur ungdommens liv, billigare att få sin fjortisfylla på Carlsberg Sort Guld alla import än att köpa ett sexpack inklusive partyhatt. :näsblod
Men vissa mornar kan man ju önska att man inte visste vad man gjorde kvällen innan. :öga:

När jag har vägarna förbi köper jag ett sexpack 3,5or i glasflaska, bra smak men vette faan om dom är starkare en vad dom skall, inte vad jag har märkt iaf.

Folköl är jettegott :tungan så jävla dyrt bara, jag dricker ofta folköl istället för stark just för att dom är godare och man slipper att bli full som fan då man dricker många.

Tyvärr så jäser buken i takt..... :mad:

Det blir ingen skillnad på starköl eller folkisar på mig :confused:

Är du från Japan? :confused: Jag har hört att Öl inte "biter" på Japaner.

Last edited:
När jag har vägarna förbi köper jag ett sexpack 3,5or i glasflaska, bra smak men vette faan om dom är starkare en vad dom skall, inte vad jag har märkt iaf.

Folköl är jettegott :tungan så jävla dyrt bara, jag dricker ofta folköl istället för stark just för att dom är godare och man slipper att bli full som fan då man dricker många.

Tyvärr så jäser buken i takt..... :mad:

Är du från Japan? :confused: Jag har hört att Öl inte "biter" på Japaner.

Edit:

Till TS:

Om nu Lidl skulle ha haft Starkölsstyrka i sina folköl så skulle det inte ha tagit lång tid innan dom svenska bryggerierna skickat dit en snubbe som tagit prover...!

Jag skall göra ett test för att motbevisa trådskaparn!

Testet kommer att utföras enligt nedan.

Vid det första tillfället så kommer 2st 3,5or från Lidl Insupas, efter det kommer 1 liter vatten att drickas och 1,5 tim senare kommer jag blåsa i min Alkomätare.

Andra dagen kommer 2 St 3,5or från Ica insupas.....

Alkomätaren är ingen proffspryl men ligger i 1500:- klassen.

Spännande :brynad

Underskatta inte Lidl!
Deras billiga nudlar har räddat mig från hungern många gånger när löningen gått åt till livsnödvändigheter som bensin till hojen, reservdelar och fräna tillbehör... :tungan
Dessutom är deras "Raider"-kopia, (Twix heter dom nu va?), i flerpack i en röd förpackning gudomligt goda. Minns dock inte vad dom heter nu, men det är något med Mr Choc eller liknande. -En självklarhet i varenda hushåll!

Twix är the real deal - the origina s.a.s.! När jag bodde i England i början av 80 talet så fanns Twix där. När vi flyttade hem blev jag förvånad att det hade ett annat namn i Sverige.

Whiskey på lidl ?

I Tyskland!

En sak som mina tyska kollegor påvisade flertalet gr är att dom blir så jävla mycket mer bakfulla när dom är här i Sverige och dricker öl.

Om dom drack mer när dom var här eller inte har jag ingen aning om men det var vad dom sade iaf!

Edit:

Till TS:

Om nu Lidl skulle ha haft Starkölsstyrka i sina folköl så skulle det inte ha tagit lång tid innan dom svenska bryggerierna skickat dit en snubbe som tagit prover...!

Jag skall göra ett test för att motbevisa trådskaparn!

Testet kommer att utföras enligt nedan.

Vid det första tillfället så kommer 2st 3,5or från Lidl Insupas, efter det kommer 1 liter vatten att drickas och 1,5 tim senare kommer jag blåsa i min Alkomätare.

Andra dagen kommer 2 St 3,5or från Ica insupas.....

Alkomätaren är ingen proffspryl men ligger i 1500:- klassen.

Spännande :brynad

Varför inte typ köpa en alkomätare på classe för typ 60 spänn istället och mäta direkt i vätskan?

Ouch! That hurts..

Jo nästa gång jag blir sugen på att köra en mils omväg för att köpa folkis så jag göra det..

Och nästa gång jag känner för att köra en 5 mils enkel resa till Clas Ohlsson för att köpa ett alkotest.... :tummenupp

Och nästa gång jag känner för att köra en 5 mils enkel resa till Clas Ohlsson för att köpa ett alkotest.... :tummenupp

okej då, du vinner :D

Köpte faktiskt ett av clasohlssons testgrunkagrejj efter en dunk var misstänkt dålig (so 90is) .. och ja den var 25procentig.. as till langare..

Fick tillbaka av köpesumman och några månader senare åkte han dit för försäljning till minderåriga :D

Mohahaha... minnen...

okej då, du vinner :D

Köpte faktiskt ett av clasohlssons testgrunkagrejj efter en dunk var misstänkt dålig (so 90is) .. och ja den var 25procentig.. as till langare..

Fick tillbaka av köpesumman och några månader senare åkte han dit för försäljning till minderåriga :D

Mohahaha... minnen...

2008 köper vi Folköl på Lidl :brynad

:lol

En Porsche-pilot och arbetskollega med kärlek till whiskey hade vid ett tillfälle köpt billig whiskey på Lidl, jag har för mig att den kostade runt 75 bagis flarran,

Ahh, det måste vara "Statesman", fy fan det är nog bland det vidrigaste jag någonsin har smakat,lastbilschaffisarna på jobbet sålde alltid sånna för 150kr, Nästan alla köpte första gången, sen gick försäljningen utför ganska snabbt:D

Lidls "tyska granater" (2,8% små glasflaskor) är ju kanon:tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...