BoTT hojar tillsalu??

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Nej, nej, blir det, så blir det ingen halvmesyr :D

Du vet att Twin-fire L4:an inte räknas som twin va?:D
desmosedici-engine.jpg
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Funderar på att sälja hoj för att ge platts åt annat. (Dock efter Anderstorp)
Ducati 999 färdig för race + orginal prylar. 120 fullblod på slangen.
Någon intreserad så tar vi det på mail. Ca 85K beroende på utrustning.

120 ponnies på hjulet är inte dåligt för 999:a? Själv pillade jag lite på min Sp1:a och fick som bäst 136hk/165kg, med endast portning och nytt sprut och
avgassystem

För övrigt såld till någon from Götet som är med och kör i serien..

Kolla efter en hoj med 2-1 system...Jardine:tummenupp
 

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Hönölulu
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Du vet att Twin-fire L4:an inte räknas som twin va?:D
desmosedici-engine.jpg

Ja det är synd.
Men reglementet tillåter en hel del :)
För övrigt så tänker jag. Men sedan om det blir så återstår att se.
a. lätta gubben.
b. hoj med mer vrid.
varje kilo jag kräver i vikt minskning av hojen skall gubben oxså lättas med.
Å då jäklar....
 

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Hönölulu
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Men det är klart en 1198 vore inte helt fel :)
2009_Ducati_1198.jpg
 

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Hönölulu
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Det är lungt inga problem. Har justerat in traction kontrollen i höger näven nu. Lite högt ställd kanske. (skall ev. skruva ner den en aning nästa helg. :) ).

Just hemkommen från SM i Falkenberg, Satan vad dom gasar. Piloter som kör skiten av oss vanliga i BoTT,en får spö så det ryker om det.
Ole Plasen på 1098r,en fick tuggade gräs. så Ducatis TC skall man nog inte använda.
(Talade med Greven han skulle spara sig inför grand finale på A-Torp.)
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Det är lungt inga problem. Har justerat in traction kontrollen i höger näven nu. Lite högt ställd kanske. (skall ev. skruva ner den en aning nästa helg. :) ).

Just hemkommen från SM i Falkenberg, Satan vad dom gasar. Piloter som kör skiten av oss vanliga i BoTT,en får spö så det ryker om det.
Ole Plasen på 1098r,en fick tuggade gräs. så Ducatis TC skall man nog inte använda.
(Talade med Greven han skulle spara sig inför grand finale på A-Torp.)

Jag stod och kollade lite vid utgången på start och mål, Jäklar va Plassen:s 1098 gungande ut på rakan, kändes som det skulle släppa när som helst, medans Mårtensson:s CBR var hur stabil som helst...
Det sköna är ju att hur mycket det än gungade så höll han stumt :yoparty .
Där har man något att lära........
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Jag stod och kollade lite vid utgången på start och mål, Jäklar va Plassen:s 1098 gungande ut på rakan, kändes som det skulle släppa när som helst, medans Mårtensson:s CBR var hur stabil som helst...
Det sköna är ju att hur mycket det än gungade så höll han stumt :yoparty .
Där har man något att lära........

Plassen har en del att justera på hojen. Läxan inte gjord !
 

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Hönölulu
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Ni får sluta ringa, Pärlan är inte till salu. -Basta:tungan
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Nu har jag äntligen köpt min framtida BoTT hoj. Det blev en lätt kraschad Sp1 som har gått på gata innan. Byggtråd kommer snart!:tummenupp

ps. har nån en framfälg till en sp1 tillsalu?
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Nu har jag äntligen köpt min framtida BoTT hoj. Det blev en lätt kraschad Sp1 som har gått på gata innan. Byggtråd kommer snart!:tummenupp

ps. har nån en framfälg till en sp1 tillsalu?

Du hade ju kunnat köpt min, me gott om lulllull på.
Bara plocka av "gatkrafset" o lätta lite till.
Sen klar räser! :D :tummenupp
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Du hade ju kunnat köpt min, me gott om lulllull på.
Bara plocka av "gatkrafset" o lätta lite till.
Sen klar räser! :D :tummenupp

I skrivand stund håller jag på och plockar av "gatkrafset" för konventering till superduper racer. Dessutom antar jag att du vill ha 50-60k för din? min kosta under 20k med en tidigare ägare, svensksåld och reggad.:tummenupp
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
I skrivand stund håller jag på och plockar av "gatkrafset" för konventering till superduper racer. Dessutom antar jag att du vill ha 50-60k för din? min kosta under 20k med en tidigare ägare, svensksåld och reggad.:tummenupp

Jo, lite mer än 20 va nog tänkt iaf.. :D
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
I skrivand stund håller jag på och plockar av "gatkrafset" för konventering till superduper racer. Dessutom antar jag att du vill ha 50-60k för din? min kosta under 20k med en tidigare ägare, svensksåld och reggad.:tummenupp

fy sån billig räjser får man inte bygga :arsele , hemligheten är att det ska vara så dyrt att man inte har råd att krasha. Det gör att det inte går så fort att man blir svettig:tuttar
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
I skrivand stund ....kosta under 20k med en tidigare ägare, svensksåld och reggad.:tummenupp
Låter skumt, lite FÖR billigt :va säkert något vitalt fel på den som spökar o kommer efter 10 minuters fullgaskörning... Brukar det vara.. :rolleyes: :näsblod




nej... de får vi väl inte hoppas... Lycka till m bygget
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
:tuttar
fy sån billig räjser får man inte bygga :arsele , hemligheten är att det ska vara så dyrt att man inte har råd att krasha. Det gör att det inte går så fort att man blir svettig:tuttar

Är det därför jag kör ifrån dig muhahahahaaaa :tungan . Pinky kostade inte mycket mer än så.........raceklar :) .

Just fasen, du tog ju mig på Knutstorp :huvet , men det var en engångsföreteelse........

Längtar redan till 09. Bettan är redan raceklar :) ny olja, väl inkörda slicks, okej kanske ska byta gaffelolja och bromsklossar :D .

Nästa säsong ska jag träna lite också så då kommer det gå ännu fortare :tuttar .
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
:)
Låter skumt, lite FÖR billigt :va säkert något vitalt fel på den som spökar o kommer efter 10 minuters fullgaskörning... Brukar det vara.. :rolleyes: :näsblod




nej... de får vi väl inte hoppas... Lycka till m bygget


Jag tycket också att det lät för bra för att vara sant när jag såg annonsen på blocket i söndags. Men när jag ringde och frågade om hojen stämmde det :banana, han ville bara bli av med hojen verkade det som. Han skulle köpa en 1098 istället så jag antar att denna hoj bara tog plats i garaget brevid hans Ferrari 550 som stod där. Det verkade inte direkt som om han var beroende av att få ut de allra sista tusingarna av hojen, efter en undersökning av hojen och provstart prutade jag ner den från utgångspris på 22 till 19, det känns som den här affären kommer bli en av mina mest prisvärda affärer:) .

ps. jag håller på och flyttar elen och batteriet längere ner i chassit, jag såg i din byggtråd att du hade köpt ett biltema batteri och monterat det vid oljefiltret ca. Hur många amp hade det batteri du köpte? så man vet vad man ska köpa.
 
Last edited:

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Fan där ser man. Äntligen en gotlänning till som vågar.

Lycka till!

/Urban

:)


Jag tycket också att det lät för bra för att vara sant när jag såg annonsen på blocket i söndags. Men när jag ringde och frågade om hojen stämmde det :banana, han ville bara bli av med hojen verkade det som. Han skulle köpa en 1098 istället så jag antar att denna hoj bara tog plats i garaget brevid hans Ferrari 550 som stod där. Det verkade inte direkt som om han var beroende av att få ut de allra sista tusingarna av hojen, efter en undersökning av hojen och provstart prutade jag ner den från utgångspris på 22 till 19, det känns som den här affären kommer bli en av mina mest prisvärda affärer:) .

ps. jag håller på och flyttar elen och batteriet längere ner i chassit, jag såg i din byggtråd att du hade köpt ett biltema batteri och monterat det vid oljefiltret ca. Hur många amp hade det batteri du köpte? så man vet vad man ska köpa.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top