Någon här som har provat på Bioresonans ?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja, pratade med en tjej häromdagen, som hade blivit behandlad med metoden och var väldigt nöjd med resultatet.

Hennes jättejobbiga pollenallergi var nästan helt borta.

Nu har jag och min mor blivit nyfikna på det här, då vi båda två har en rätt så jobbig pollenallergi och pälsdjurallergi mm.

Någon här inne som har provat, hur funkade det på er?

Vad kostade det allt som allt, hur många Bioresonans företag finns det, vilka är dom?

Tjejen jag pratade med hade behandlat sig hos Vitacell.

Söker i första hand företag i Östergötland!

http://www.halsaochrelationer.nu/olle_intervju.html

Tack på förhand.
D/R

Last edited:
Jaha, jag tror vi kan stänga tråden där. Eller vill DR testa något annat hokuspokus istället kanske? Jag föreslår homeopati! :lol

Jaha, jag tror vi kan stänga tråden där. Eller vill DR testa något annat hokuspokus istället kanske? Jag föreslår homeopati! :lol

Jag har svårt att tro att tjejen jag pratade med som hade så svår pollenallergi innan så svår att hon var tvungen att hålla sig inne vissa dagar när pollehalten i luften var hög, skulle blivit frisk med hjälp av placebo.

Jag har svårt att tro att tjejen jag pratade med som hade så svår pollenallergi innan så svår att hon var tvungen att hålla sig inne vissa dagar när pollehalten i luften var hög, skulle blivit frisk med hjälp av placebo.

En före detta polares lillasyster kunde inte gå på hälen för hon hade så fruktansvärt ont, men inte en enda läkare kunde hitta felet på henne :rolleyes:

Jag är iaf nyfiken och skall forska vidare!

Hade det inte varit för den här tjejen som jag känner bra och litar på så hade jag reagerat precis som ni gör!

En behandling kostar 3000-6000k inte jette mycket pengar.

Hade det inte varit för den här tjejen som jag känner bra och litar på så hade jag reagerat precis som ni gör!

3-6k för en maskin som känner av din kropps resonans och "rättar till den"

Ge mig 3000 spänn, jag kör en magnet över pannan på dig och sen klart.

Be att få betala efter dokumenterat positivt resultat. Om de tror själva på sin lära borde det inte vara något problem! :)

Jag är kraftigt skeptisk faktiskt.
Men känner du att det är värt att chansa och kan avvara pengarna så för all del.
Jag har haft fel förut.
Min morsa tvingade mig att ta akupunkturbehandling (traditionell kinesisk akupunktur) för min pollenallergi som var riktigt jobbig. Från att ha gått en sommar med ganska jobbiga symptom trots absolut maxdosering av antihistamintabletter, kortisonnässprej och ögondroppar så var jag följande sommar helt symptomfri utan att ta en endaste tablett. Och det var definitivt inte placebo för jag trodde inte för ett ögonblick att det skulle hjälpa utan gick med på det bara för att jag skulle få en moppe.

Så det finns metoder som fungerar utan att vi egentligen kan förklara varför men just det här fallet är jag nog skeptisk till. Dom har till skillnad från akupunkturen inte kunnat påvisa några studier där dom faktiskt kunnat bevisa att det hjälper patienten.

Klart som fan att pollenalergin är borta nu när det är höst... inte så mycket som blommar nu...

Jag är kraftigt skeptisk faktiskt.
Men känner du att det är värt att chansa och kan avvara pengarna så för all del.
Jag har haft fel förut.
Min morsa tvingade mig att ta akupunkturbehandling (traditionell kinesisk akupunktur) för min pollenallergi som var riktigt jobbig. Från att ha gått en sommar med ganska jobbiga symptom trots absolut maxdosering av antihistamintabletter, kortisonnässprej och ögondroppar så var jag följande sommar helt symptomfri utan att ta en endaste tablett. Och det var definitivt inte placebo för jag trodde inte för ett ögonblick att det skulle hjälpa utan gick med på det bara för att jag skulle få en moppe.

Så det finns metoder som fungerar utan att vi egentligen kan förklara varför men just det här fallet är jag nog skeptisk till. Dom har till skillnad från akupunkturen inte kunnat påvisa några studier där dom faktiskt kunnat bevisa att det hjälper patienten.

Jag kan avvara pengarna men det vore sjukt trist om det inte fungerade, om det på något sätt var garanterat resultat så skulle jag kunna lägga minst det dubbla.

Hur länge var du symptomfri bara den sommaren?

Vad kostar sånna däringa akupunkturbehandlingar?

Klart som fan att pollenalergin är borta nu när det är höst... inte så mycket som blommar nu...

schhsss.

quiet-sign.jpg

Last edited:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/artikel_1922053.svd

Akupunkturens verkan är, enligt Singh och Ernsts genomgång av forskning samt egna kliniska försök, nära noll. Ändå behandlas många med akupunktur inom svenska sjukvård.

Hur kunde akupunkturen segla rakt in i den svenska skolmedicinen?

– Jag har inte mer att tillägga än att svenska smärtforskare väldigt tidigt angav möjliga fysiologiska vägar till varför akupunktur skulle vara bra ur smärtsynpunkt. Nu visar det sig att sannolikt är flera av de antagandena grovt överdrivna eller till och med felaktiga, säger Martin Ingvar.

Hur mycket jag en söker så hittar jag ingen ingen som har genomgått behandlingen som har något negativt att säga om den.

Folk som inte har provat skriker hokus pokus medans dom som genomgått behandlingen lovordar den.

Hur mycket jag en söker så hittar jag ingen ingen som har genomgått behandlingen som har något negativt att säga om den.

Folk som inte har provat skriker hokus pokus medans dom som genomgått behandlingen lovordar den.

Så testa då. Jag tror på kontrollerade, repeterbara resultat och lägger mina pengar på sånt som har bevisad effekt, men nu är det ju inte jag som står för fiolerna. Posta gärna här när du är klar med behandlingen. :tummenupp

Så testa då. Jag tror på kontrollerade, repeterbara resultat och lägger mina pengar på sånt som har bevisad effekt, men nu är det ju inte jag som står för fiolerna. Posta gärna här när du är klar med behandlingen. :tummenupp

Jag har inte sagt att jag skall göra den men jag är bra sugen, det hade varit mycket lättare om det fanns ett behandlingställe inom en 10 mils radie från mig då man måste göra mellan 6-15 besök/behandlingar.

Om jag gör den så lovar jag att posta resultatet här på SH :tummenupp

Jag kan avvara pengarna men det vore sjukt trist om det inte fungerade, om det på något sätt var garanterat resultat så skulle jag kunna lägga minst det dubbla.

Hur länge var du symptomfri bara den sommaren?

Vad kostar sånna däringa akupunkturbehandlingar?

Tja. Det är inget som är gratis. För min del så fick jag akupunktur var tredje dag under några månader. Går man till en akupunktör så tar dom några hundra per behandling. Lite snabb huvudräkning ger vid handen att under dom ca 3-4 månader som min behandling pågick så fick jag i storleksordningen 30 behandlingar. Om man räknar att varje behandling kostar 300-400 kronor så blir det ganska många kronor. ca 10 000 närmare bestämt.

För min del så var jag totalt besvärsfri sommaren efter men det har återkommit en liten aning. Man ska egentligen följa upp med en kompletterande och mycket mindre behandling ett år efter och det gjorde inte jag. För närvarande så är min pollenallergi på nivån att jag numera klarar mig med att en förpackning med 100 tabletter som jag tidigare tog 4 om dagen av numera istället räcker i kanske 3-4 år. Jag tar bara någon enstaka tablett under dom perioder när pollennivåerna av det jag reagerar på är som högst.

Men det är som sagt inte direkt billigt.

Tja. Men det där är två personer som uttalar sig. Och dom uttalar sig specifikt om akupunktur som smärtlindring. I det fallet är jag själv fortfarande starkt skeptisk. Det finns dock studier som visar på positiva effekter på ett många olika sjukdomstillstånd. Dock är det ju så att det finns väl säkerligen studier som visar att effekten är noll också.
Sen är det ju grejen med att det finns många som utövar och dom är säkerligen olika duktiga på det dom håller på med.

Det konkretaste fallet jag har är just jag själv och det är jag 100% säker på att det inte är någon placeboeffekt inblandad. Jag har själv ingen annan förklaring än att det skulle vara akupunkturen. För att en allergi som årligen förvärrades plötsligt skulle totalt försvinna sommaren efter jag fått behandlingen är lite väl mycket sammanträffande för mig. Jag hade själv ohyggligt svårt att svälja det och jag ville hemskt gärna bevisa att morsan hade fel men jag kan inte.

Jag kan tillägga att jag jobbar med kvalitetssäkring av läkemedelstillverkning och har jobbat inom läkemedelsindustrin hela mitt yrkesverksamma liv så jag är väl medveten om att en stor del av dom förklaringar man lagt fram för hur det fungerar låter som fullständig rappakalja men lik förbannat så kan jag inte tro annat än att det tydligen fungerar ibland.

Och skulle det vara placeboeffekt så är inte det heller så illa. Betala en slant för att bli frisk är inte så dumt även om det bara var tron på att behandlingen hjälpte som gjorde att man blev frisk.

Problemet med att förlita sig på vad en eller två bekanta säger om en behandling är att deras resultat inte säger särskilt mycket alls. Kroppen har en förmåga att läka sig själv, ibland gör den det, ibland inte. Den som provat nån hokuspokusbehandling och blivit frisk skulle förmodligen blivit det även utan behandlingen. Naturalförloppet kanske följs utan nån som helst påverkan av behandlingen.

Om man däremot jämför ett stort antal människor som får behandling, med en annan likadant sammansatt grupp människor som inte får det, är resultatet intressant. Ser man då en fördel med behandlingen finns det riktigt stora pengar att tjäna för den som säljer sin hokuspokuspryl!

Varför gör då inte homeopater/magnetarmbandsförsäljare/Bioresonansnasare/andra lurendrejare en sån studie och börjar hala in den riktiga storkovan? De är ju säkra på att det funkar och alla som fått behandling nöjda och glada?

Att det är omöjligt att utläsa någonting om kroppens tillstånd med hjälp av Bioresonansmetoden är nog för alla som kan en gnutta fysiologi ganska självklart. De utnyttjar helt enkelt folks okunskap och desperation efter bot, vilket faktiskt för mig känns jävligt lågt.

Blev "ivägtvingad" till en akupunktör / naturläkare för ett tag sedan.
Var kraftigt skeptisk, men gick ändå. När jag ligger där för min behandling, så hör han att jag snörvlar och frågar om jag har pollenallergi, vilket jag har haft sedan 20 år tillbaka. Får oftast mula piller, och ibland ta kortisonspruta. Akupunkturen kompletteras med nålar för allergin också, och denna sommar var det inte många piller som behövde tas överhuvudtaget. För mig funkade akupunktur-tricket iaf, men det finns säkert lika lmånga ycksökare i den branchen, som det finns lustiga annonser på Blocket.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back