Övervåld från poliser

Det är ett vedertaget faktum att så snart SD ska ha lite mys så vill vänstern, ivrigt påhejad av etablissemanget, avskaffa åsikts- och mötesfrihet..

Men vänta nu?! Lika självklart det är att uttrycka en åsikt måste det väl vara för någon annan att protestera mot den åsikten?!
Självklart försvarar jag inte några kravallungar som bara vill ställa till bråk men om SD har torgmöte måste det vara lika tillåtet för åsiktsmotståndare att propagera sitt ogillande?!
På samma sätt får SD gärna stå och tycka tvärtom när Mona Sahlin eller någon annan torgpredikar...

Tycker detta klassiska citat passar bra...
"Många misstolkar yttrandefriheten som rätten att säga vad man vill utan att bli motsagd. Någon sådan frihet har vi inte!"

SD får självfallet torgmysa bäst de vill men det är lika självfallet övriga människors rätt att visa sitt missnöje så länge de håller sig inom lagens råmärken.
Misshandel, skadegörelse, störande av allmän ordning skall aldrig accepteras.

Misshandel, skadegörelse, störande av allmän ordning skall aldrig accepteras.

Och det är exakt det som är vänsterns taktik.
Om någon annan vill ha torgmöte ska de få ha det, men de kan ha det någon annanstans någon annan gång. Det är uppenbart att det inte handlar om att de vill föra fram en annan åsikt utan de vill sabotera mötet.

Om vi nu håller oss till fenomenet och inte politiken hos SD borde tråden klara sig. :eek:

Men vänta nu?! Lika självklart det är att uttrycka en åsikt måste det väl vara för någon annan att protestera mot den åsikten?!
Självklart försvarar jag inte några kravallungar som bara vill ställa till bråk men om SD har torgmöte måste det vara lika tillåtet för åsiktsmotståndare att propagera sitt ogillande?!
På samma sätt får SD gärna stå och tycka tvärtom när Mona Sahlin eller någon annan torgpredikar...
Då får de som vill protestera ansöka om ett lika fint tillstånd hos polisen som SD gjorde. Det är så enkelt faktiskt, men tydligen så svårt.

Många håller sig till ämnet och ser det hela rätt objektivt, vettigt och likartat. Dvs. att polisen gör sitt jobb på ett korrekt och acceptebelt sätt i denna situation (utifrån det lilla vi får se).
Andra halkar genast in på politiska åsikter. Visst handlar det i förlängningen om politik och då de politiska rättigheter vi har i vårt demokratiska land och polisens roll i situationer likt denna...som i grunden handlar om politik, men urartar i något annat:näsblod

Politiska åsikter spelar ingen roll för ordningmakten. Ordningen ska hållas och polisen har uppgiften att göra det. Sedan om det är extremvänsterns eller extremhögerns demokratiska rättighet som ska skyddas spelar ingen roll. Har man tillstånd att demonstrera/ha torgmöte så ska den demokratiska rättigheten skyddas. Åter igen, det är polisens uppgift att hålla ordning. Kommer sedan antagonister som inte har tillstånd (vet inte hur det var i det här fallet) och stör ordningen och vill motdemonstrera/sabbotera så är det cheriffernas jobb att se till att ordningen upprätthålls vilket i förlängningen innefattar att bruka det våld som situationen kräver oavsett. Inget konstigt med det. Precis som under fotbollskravaller där ordningen behöver upprätthållas och vissa jävla idioter behöver packas ihop för att de av någon anledning ska ge sig på polisen när de inte får tag i en motsupporter. I alla olika våldsamheter mot polisen är de så oförstående till polisens agerande, MEN jävlar vad de är glada och tacksamma när polisen finns till hands när de själv behöver dem.
"Är huvudet dumt får kroppen lida..." Oavsett höger, vänster eller allmän idiot som behöver tas om hand...

Som motfråga till trådskapare:
Utifrån det jag såg och vad jag sett från tidigare konfrontationer mellan demonstranter och polis.
-Vad tänker man med när man ger sig på polisen?!

För att slira ut lite...

Det märkliga är att det hos de partier/grupper som är åt extremhållet ofta tenderar att vilja ta till våld mot sina motparter på ett eller annat sätt. Jag kan tolka det som att de vill kväva motpartens åsikter och hävda att "det är min rättighet att få oponera mig, jag har rätt, andra har fel".
Det märkliga ligger i just att de själva strider för sin rätt till att nyttja yttrycks-/åsiktsfrihet som vi har i vårt demokratiska land SAMTIDIGT som de vill ta död på/tysta ner oliktänkandes åsikter och då mer eller mindre verkar vilja kväva den demonkrati och de rättigheter de själv nyttjat och stridit för...:va :huvet

Nåja, jag står på polisens sida så länge de inte tar mig...:näsblod ;)

Last edited:
haha! Var var övervåldet??? Jag säger som flertalet: Står du kvar och tjafsar får du ta konsekvenserna!
Säger polisen åt dig att backa, då backar man, Jag har varit inblandad i många kravall-liknande situationer och när man inte lyssnar gör det ont!

Det är på tok för lite respekt för polis och myndigheter nu, små beväpnade skitungar attakerar poliser och vakter då de är för kriminella för att släppas in och lyftas bort från krogen och det ses som coolt att inte ge sig och fatta!

Det ska svida om man jävlas! PuNgt!

Jag har sett och hört för mycket om hur den svenska polisen missbrukar sin makt för att inte vara väldigt kritisk mot nästan allt de gör.

Han är dokumentärfilmare och var där för att dokumentera händelsen, i fall något skulle hända, vilket det gjorde.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article3581052.ab

Saker och ting är inte svart och vitt. Det man kan säga är att det finns rötägg överallt. Men common sense säger att det finns mer rötägg bland demonstranterna än bland polisen, eftersom att du behöver både bli uttagen och genomgå en utbildning för att bli polis. För att bli en våldsam demonstrant behöver du bara lite extrema åsikter och en uppviglare...

haha! Var var övervåldet??? Jag säger som flertalet: Står du kvar och tjafsar får du ta konsekvenserna!
Säger polisen åt dig att backa, då backar man, Jag har varit inblandad i många kravall-liknande situationer och när man inte lyssnar gör det ont!

Det är på tok för lite respekt för polis och myndigheter nu, små beväpnade skitungar attakerar poliser och vakter då de är för kriminella för att släppas in och lyftas bort från krogen och det ses som coolt att inte ge sig och fatta!

Det ska svida om man jävlas! PuNgt!

:fakta

Har aldrig tidigare sett en tråd som misslyckats så fatalt av en TS. Någon som sympatiserade med TS? Har noterat en person. Riktigt, riktigt pinsam tråd, kanske dax för en "Borttagen på trådskaparens begäran"?

Vad heter förresten den där filmen som är så omtalad....
Är den nåt att se?

Tror du tänker på Tropa de Elite (Elite Squad). Japp, den var sevärd (enligt mig), handlar om just BOPE. Får den här trådens film om "övervåld" att framstå som en syjunta med gamla pensionärskärringar.

Det är väl inte det det handlar om? Diskutera ämnen på tal istället.

"Jag ogillar dina åsikter, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att uttala dem"

Från: Voltaire

Med det ovan citat är min ståndpunkt, vilket jag även lever för!!!

SD(U) med sina upplivningsrekrytering (SD-moderpartiet har betydligt tjusigare retorik), genom brandfackeltal med hjälp av Erik Almqist i spetsen, som får brunsjortor från trettitalet att förblekna. Klart det gör dess motpol förbannad.

Polisen gjorde en god insats mot lika goda kålsupare, vilket båda använder sig av gemensamnt demokratiska ideal såsom åsiktsfrihet, för att föra fram sin politiska övertygelse, men där båda lägren vill avskaffa dem.

Så ni fanbärare, som försvarar SD(U) idealen, och samtidigt vill avskaffa åsiktsfrihet, liksom era AFA motpoler och övriga extremister som har som enda politiska övertygelse att politisk diktatur genom kommunism är enda lösningen. Vilken demokratisk utveckling ger det..........

Det min ovan. Är svaret till er stormogul.

Så, fy-fan ifall det lyckas med politiskt utveckling med ang. åsiktsfrihet.

Så till bidrag till tråden: Inget hade inträffat, ifall det inte hade funnits samhällsproblem, därav "födan" till extremister och populalister:)

Last edited:
eftersom att du behöver både bli uttagen och genomgå en utbildning för att bli polis.

Dessutom måste man ju vilja bli polis. Kan tänka mig att rekryteringsgrunden är god på detta forum. Många som verkar vilja "Spöa skiten ur dom små jävla kommunistasen". Det finns problem med rekryteringen till yrken som på något sätt utövar makt. Dessa yrken appellerar till en viss typ av individer.

Dessutom måste man ju vilja bli polis. Kan tänka mig att rekryteringsgrunden är god på detta forum. Många som verkar vilja "Spöa skiten ur dom små jävla kommunistasen". Det finns problem med rekryteringen till yrken som på något sätt utövar makt. Dessa yrken appellerar till en viss typ av individer.
Dessa personer är i minoritet. Men no need to worry. Får kvoteringsivrarna som de vill kommer snart alla fysiska krav och även det kunskapsmätande svenskaprovet att avskaffas. Då blir det stor baluns i bergakungens sal.

Ska man vara med i leken, får man leken tåla, eller vad brukar man säga !?!?!

"Jag ogillar dina åsikter, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att uttala dem"

Från: Voltaire

Med det ovan citat är min ståndpunkt, vilket jag även lever för!!!

SD(U) med sina upplivningsrekrytering (SD-moderpartiet har betydligt tjusigare retorik), genom brandfackeltal med hjälp av Erik Almqist i spetsen, som får brunsjortor från trettitalet att förblekna. Klart det gör dess motpol förbannad.

Polisen gjorde en god insats mot lika goda kålsupare, vilket båda använder sig av gemensamnt demokratiska ideal såsom åsiktsfrihet, för att föra fram sin politiska övertygelse, men där båda lägren vill avskaffa dem.

Så ni fanbärare, som försvarar SD(U) idealen, och samtidigt vill avskaffa åsiktsfrihet, liksom era AFA motpoler och övriga extremister som har som enda politiska övertygelse att politisk diktatur genom kommunism är enda lösningen. Vilken demokratisk utveckling ger det..........

Det min ovan. Är svaret till er stormogul.

Så, fy-fan ifall det lyckas med politiskt utveckling med ang. åsiktsfrihet.

Så till bidrag till tråden: Inget hade inträffat, ifall det inte hade funnits samhällsproblem, därav "födan" till extremister och populalister:)

Fattar nada av den här texten. Vad fan vill du? :va

så var det dags att kasta sten igen

Nyköping: Stort bråk vid demonstration

Ett stort bråk bröt ut mellan höger- och vänsterextrema vid en demonstration mot rasism i centrala Nyköping vid 13-tiden under lördagen.

- Det har varit en hel del stenkastning, mest mot polisen, säger Göran Risberg, vakthavande befäl vid Sörmlandspolisen, till TT.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1944421.svd

Här snackar vi övervåld! :fakta

Killarna i bilen måste ju ha mördat en polis eller liknande.

Man skulle ju kunna tro att det är något Södertäljegäng som sparkar och slår.

[YOUTUBE-ID]0_c2ihRA84M&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Jag klandrar inte polisen.
De gör sitt jobb så gott de kan och jag är glad att jag inte är polis när jag ser såna där situationer...
AFA och Nazister är samma skit men med olika polaritet och man borde låta båda kollidera med varandra i nån accelerator...

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h