Punka

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har punka på min minimoto. Det är en sån där "klassisk" minimoto som jag köpte genom det stooora gruppköpet vi hade för några år sedan.

Är det slang eller inte i den?
Har den inte i närheten just nu så det är svårt att kontrollera själv.

Hur brukar det lagas/åtgärdas?
 
Om det är en kina moppe skulle jag tipsa dig om att köpa ny slang och nytt däck (som är bättre dvs) jag lagade, lagade och lagade, fick punka 711 gånger känns det som, köpte ny kina slang och samma sak, sen åkte jag och köpte riktiga grejjer och det höll tills den blev stulen :(
 
Hej Mark!

Det är slanglöst. Jag kör ju en likadan (måhända något år nyare) men det är inte slang i min.

Det ser du dessutom på ventilen. (den som gick av på min)
Är det slanglöst är det en tjock gummipackning mellan ventil och fälg.

Jag köpte slang på motorhandel.se, eftersom det är svårt att få ett slanglöst däck tätt efter att man krängt av med däckjärn. Så numera kommer jag inte köra slanglöst.

14E mopparna har slang i däcken.....

bara kvalitetshojar som kör utan.....(riktiga minis...

Woohoo! Min 14E från kina är kvalité!
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top