Cagiva 125 WMX, total make over

blir kul att se Före och Efter bilden sida vid sida snart då! :) Bra att vara noggrann, kul att se lite step-by-step bilder

Knäckande bra bilder och pedagogiskt som få..

Hojvalet är ju dock förbryllande och jag hoppas verkligen du vet vad du gör och varför....bara i delar måste du ju ligga på 5.000-8.000,- nu va?

Hade du gjort samma sak med en skitskabbig Honda CR 125 -98 så hade du förmodligen fått igen lite pengar, eller alla.

Nu har du snart Sveriges snyggaste gamla Cagiva. För ny för classic racing och för gammal för allt annat. Och inte värd hälften av utläggen.

Men FET dokumentation..:tummenupp

Bra jobbat, en helrenovering ser så lätt ut när man sitter och kollar på dina bilder :D

Väldigt fint blir det.

Bland de bästa projekttrådarna enligt min sida, bilder efter varje steg och det är bra bilder också. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kul!

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Cylindern är hos Racing konsult i bromma:
Skrev att jag ville ha en smidd kolv till men det verkar vara svårt att få tag i då det är en udda modell.

Däremot vill han sälja en vanlig gjuten kolv för 1300kr, är inte det jäkligt dyrt?

Om cylindern är Nikasilbehandlad så ska det vara en speciell kolv i den. Modellen är rätt ovanlig med så det kanske är därför det kostar på, men Ja, det är rätt saftigt. Egentligen behöver du bara hitta en likvärdig kolv med samma mått, portar och sånt går att fixa i efterhand. Tycker det borde gå att hitta en Wisecokolv till den.

Gillar ditt renoveringsjobb iallafall. har själv funderat på att ge mig på ett liknande fast med lägre budget.

Sköj

Riktigt roligt med lite respons ju! :tummenupp
Här är fler bilder såhär i väntans tider. Cylindern beräknas komma från konsult racing om 10 dagar.

Mail från Per Racing skvallrar om en nyrenoverad bakdämpare med ny fjäder, redo att skickas hem till mig på måndag. Sweet.

101.JPG

Före

102.JPG

Efter

103.JPG

Har börjat pyssla med dekoren litegrann.. Nu ser ni baktanken med kulörvalet..

104.JPG

Tanken under utprovning av dekaler.

Ahhhh... det blir ingen KTM, det blir en Triumph :D
Allvarligt, jäkligt snyggt jobbat :tummenupp

En fråga.
Vad har du använt för färg? Tänkte på att plasten är ju rätt mjuk och kommer att röra på sig vid användning. Risk att färgen släpper/spricker :va

/R

Tack för alla kommentarer hehe

En fråga.
Vad har du använt för färg? Tänkte på att plasten är ju rätt mjuk och kommer att röra på sig vid användning. Risk att färgen släpper/spricker :va
/R

Tja!
Färgen är vanlig billack fast med 30% mjukgörare inblandad. Plastdelarna är lackade med plastgrund som gör att färgen sitter fast på plasten.
Det är samma typ av blandning som billackerare använder på nya bilars plastdetaljer. Det ska inte spricka även vid ganska kraftig böjning.

Idag har jag inte haft så mycket tid men har hårdlött framgaffeln på ett ställe nere vid hjulbulten där en liten liten spricka fanns. Efter lite efterforskning visade det sig att sprickan förmodligen var osvetsbar (kan vara en magnesiumlegering, vilket inte blir så lyckat att sätta svetsen i (!).

Hittade ett aluminiumlod på Clas Ohlson som jag efter runt 20min med gaslågan lyckades smälta ut fint i sprickan. Blev jättebra, kan varmt rekomendera att göra såhär till alla som har småsprickor i aluminium.
Var inte rädd att värma bara, det måste vara svinhett för att lodet ska flyta ut fint.

Bilder kommer, men projektet är lite avstannat nu eftersom jag väntar på Cylinder och bakdämparen+ fjädern.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!