Övervåld från poliser

När demonstranter slår sönder halva stan o polisen inget gör, då gnäller man. När polisen griper in o gör nåt, då gnäller man. Verkar lite omöjligt att göra rätt...

och förmodligen är det kanske den bästa (och mest realistiska?) lösningen, att man bibehåller en slags outtalad status quo, där ingen är 'större och starkare' än motparten.

Tycker polisen skötte sig bra!

Var på DIF-linköping i helgen, även där gjorde polisen ett bra jobb.
På "supportrarna" hade dom iaf vett att använda ändamålsenlig materiel.

"When you play with fire, you're bound to get burnt".
För att vara lite sådär käckt internationell

Last edited:
Bara det faktum att det inte är närmare djurplågeri än något annat när man ger sig på AFA gör mig upprörd.

Att det sen inte är skottpengar på dem eller iaf lagligt att klappa till dem är ju helt vrickat.

Man blir förbannad. :mad:

och förmodligen är det kanske den bästa (och mest realistiska?) lösningen, att man bibehåller en slags outtalad status quo, där ingen är 'större och starkare' än motparten.

Den dagen när polisen inte är starkare än slöddret bävar jag för. Den dagen verkar tillsynes komma närmare och närmare.

Det verkar som att en del glömmer att allt inte fångades på film. Vi vet inte vad som hände innan eller efter.

Det är korrekt. Jag är övertygad om att snorungarna betedde sig lika jävla illa när de inte blev filmade.

Jag jobbade natt på EU-mötet i Göteborg för några år sedan, alldeles bredvid det 'alternativa' området. Det var en skrämmande inblick i afaslöddrets tankemönster. Det var i och för sig fruktansvärt roligt när några av de frivilliga småtjejerna skulle 'gå vakt' runt området på natten, och de fick området runt rosenlund på sin lott.... Två militanta veganbrudar från umeå med för mycket svart smink fick sig en snabblektion i livets realiteter och marknadsföring för världens äldsta yrke.

De kom inte tillbaka dagen efter...

Moahahahahaa! Och Betsskena verkar vara som min polare. Säger man t.ex. att jag som icke homo ej vill ha den i brummen så kommer han nog fan på att vända på det så att det blir debatt.

Klart som fan dom blir irriterade om man ska dras med en sådan dialekt:D

grattis, du har just blivit din egen största 'tänkare' i din naiva cyniska värld utan någon som helst verklighetsförankring. kan vara dags att ta av sig tomtemössan och få ett perspektiv på tillvaron samt vidga vyerna något.

eller dra bara ned mössan helt och hållet...

Och som vettigt motargument har du.. Nej, just det, ingenting.

grattis, du har just blivit din egen största 'tänkare' i din naiva cyniska värld utan någon som helst verklighetsförankring. kan vara dags att ta av sig tomtemössan och få ett perspektiv på tillvaron samt vidga vyerna något.

eller dra bara ned mössan helt och hållet...
Nu är du ute på väldigt hal is kapten. :va

Det dessa idioter håller på med är inte praktiserande av yttrandefriheten eller demonstrationsfriheten. Det är snarare upplopp. YGL handlar inte bara om din absoluta rätt till att uttrycka din åsikt, den handlar också om det ansvar som läggs på dig som individ genom att du har fått rätten att praktisera den här friheten.

Last edited:
Övervåld? :D Du kan inte ha sett mycket här i världen. :confused:

Det där klassar jag inte ens som våld överhuvudtaget. Att hålla sig så lugn när man blir så provocerad..:va

Kolla på COPS klockan 19.00 på kanal 6 så ska du se på övervåld.

Dom ska vara glada att jag inte är Polis, för jag hade inte haft tålamod till att få höra alla kränkande meningar dom häver ur sig! :smasha

Och du Bettskena, fundera på varför det heter Ordningsmakt!

Kollade på filmen EN gång. Blir bara förbannad, och det är inte för att poliserna värjer sig mot snorpacket.

Missade hjälmen helt och hållet, så det kan inte ha varit så farligt.
Satan vilka gapiga ungar. Varsin örfil skulle de ha.

Tja. Man kan ju vrida och vända på det hur som helst. Hur tänker man som demonstrant när man drar av en polis hjälmen eller helt sonika vägrar lyda polisens order för att istället ge sig på och provocera polisen.

Polisen har till uppgift att upprätthålla ordningen i dylika tillställningar. Lyssnar man inte på polisens order utan istället ger sig på polisen så har dom rätt att bruka våld. Dessutom har dom rätt att försvara sig. Jag vet inte hur tydligt det framgår men jag kan i alla fall utifrån bilderna uttyda att polisen är i ganska kraftigt numerärt underläge.
Dessutom visar filmen (vilket också nämns på sidan) bara valda delar. Vad som hände innan och efter kan vi bara spekulera i. Min kvalificerade gissning är dock att det är motdemonstranter som är ute på en olaglig demonstration och enbart är ute efter att skapa bråk. Inte för att ja på något sätt sympatiserar med SD men man ska fan inte hålla på och bråka på det där sättet. Jag tycker polisen gör rätt.
Jag tycker bara det är synd att polisen i Sverige inte får använda vattenkanoner, gummikulor och ärtpåsar. då skulle det kanske bli lite mindre frestande för dom små liven att bråka och härja och polisen skulle kunna lägga lite mindre resurser på att hålla ordning på skitungar som vägrar växa upp för att istället kanske göra något vettigt.

Orkade inte läsa igenom tråden, antar att det redan har nämnts.

Vart är övervåldet?

Det vore schyst om Polisen fick lite friare händer vad det gäller våld, dessa ouppfostrade jävla avskum förstår sig inte på tillsägelser utan det krävs ett par smällar för att dom skall fatta.

Dom är förmodligen uppfostrade/uppväxta med att käfta tills det att dom får sig en rejäl snyting.

Mer stryk åt folket!

Dom är förmodligen uppfostrade/uppväxta med att käfta tills det att dom får sig en rejäl snyting.

Mer stryk åt folket!

Snarare är dom väl uppväxta med att INTE få en snyting när dom käftar, vilket dom kanske borde ha fått. Svaga föräldrar och svaga lärare osv. :mad:

för att rätt ska vara rätt; ingen av oss vet HELA bakgrunden, utan det kommer bara vara spekulationer om vem som gjorde det ena och det andra och varför. spekulationer suger.

däremot har jag ett förslag som går ut på att göra något de (dvs demonstranterna) inte gör, ett nytänkande, och prova en helt annan sak eftersom de 'beprövade metoderna' (dvs alltför oftast själva vara aggressiva och bruka våld) inte fungerar och de uppfattas som just 'the bad apples' och därmed tycker folk att poliserna får banka in skallen på dessa människor. jag vill just att demonstranterna INTE ska ge polisen det tillfället.

och har du ett företag eller ett varumärke som är i behov av reklam, pm'a mig gärna så ser vi till att göra någonting som inte innehåller tomtar i kommunikationen.

Hmm. Ett annat förslag är ju att man åtlyder polisens instruktioner. Slynglarna i den här filmen är inte lagliga demonstranter och dom är inte där för att utnyttja sin yttrandefrihet eller åsiktsfrihet utan snarast där för att bråka och väcka uppmärksamhet.
Dom ger sig med berått mod på polisen som är där för att upprätthålla ordningen och då får dom faktiskt räkna med att åka på någon enstaka smäll. Polisen har rätt att använda våld för att upprätthålla ordningen. Är det en farlig folkmassa får dom använda ganska ansenliga mängder våld. Dessutom har dom rätt att försvara sig. Men det kanske du har missat.
Är man ute för att bråka så får man räkna med att själv få några smällar. Personligen tycker jag dylika "demonstranter" som bara är ute efter att få förstöra och bråka borde ha skottpengar på sig.
Om dom har några vettiga argument som dom tror sig vinna några sympatier på så skulle dom kanske kunna ägna sig åt lagliga demonstrationer istället men det gör dom ju inte. Det tolkar jag som att argumenten tryter så dom istället måste ta till våld och istället bråka.
Resultatet av det blir att polisen måste slå tillbaka.
Den dagen du råkar befinna dig på den sida som polisen skyddar kommer du säkerligen att vara ganska tacksam för att polisen försöker sköta sitt jobb.

Samma sak med den där "stackaren" som det var sådant liv om på nyheterna för något år sedan i samband med kravallerna kring WTO mötet. Kastar man gatsten på polisen så får man faktiskt räkna med att polisen använder verkanseld.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h