Blir så lack på folk...

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Efter en tidig morgon promenad idag såg jag att garage dörren va uppbruten IGEN. hade inbrott i våras och de stal 1mc samt försökte få med sig en till men misslyckats.

Min hoj står utan fälgar pga av detta. men står även 2st quad samt en nästan splitt ny HD samt några andra mc i samma garage. Gissar att de blivit avbrutna då de inte fått med sig något. Blir bara så jävla lack på folk som inte kan skillja på sitt och andras. Fan ska man behöva vakta hojen 24h om dygnet eller??? Nä hoppas man får se dem nästa gång så ska de få smaka på mr träpåk och miss teleskåp batong :mad:

///Micke

Fy fan va tråkigt, lider med dej! Ibland skulle man vilja ha lite amerikanska lagar och få lov att skydda det som är sitt...

Hade samma problem i mitt gamla garage, instalerade nordens största larmtuta som garanterat skulle väcka hela kåken (garaget låg i bottenvången) samt att det var planer på en innerdörr så larmet skulle ljuda en stund innan nån kom åt godsakerna.

Har ni kolla på billiga GSM larm hos tex kjell&company, beror ju iof på hur långt man har till garaget osv.

//C

Inte kul alls. Jag tänkte först att det är självklart i Stockholm detta händer, men sen såg jag att du bor i Jönköping :skrämd För man fråga vart i Jönköping. Tur att min hoj inte står här över vintern i alla fall.

Med så mycket i garaget så borde du skaffa larm! Även om det inte hindrar någon så kommer det att avskräcka när det börjar att tjuta! Min erfarenhet säger att det hjälper! Liten kostnad jämfört med självrisk och jobb! :tummenupp

Ha ordentlig koll kommande natt.
Känns som att dom ev. kommer tbx inom kort med bättre utrustning/planering...

Larm för den händige

Har funderat på att bygga om en gammal mobiltelefon som ringer mig så fort garagedörren öppnas. Låda med mobilen i och en fjäderbelastad pinne som trycker till ringknappen då dörren öppnas. Ring Harry haffa eller kuta ut med batong:tummenupp .

göm en spikpistol uppifrån med ett snöre till dörrhandtaget på insidan

Har funderat på att bygga om en gammal mobiltelefon som ringer mig så fort garagedörren öppnas. Låda med mobilen i och en fjäderbelastad pinne som trycker till ringknappen då dörren öppnas. Ring Harry haffa eller kuta ut med batong:tummenupp .

Annars finns det färdiga med röresledetektor för 1000 spänn

//C

göm en spikpistol uppifrån med ett snöre till dörrhandtaget på insidan

Ja det vore något... Eller en eldkastare som bränner skägget av dem :D ... Samt en negger med jätte dase som röv knull.r dem till röven ser ut som en 2L pet flaska...

En feting järnbom är på G samt kanske ettlarm med Securitas abonemag med sms funktion. Kostar bara 250kr i månaden kan det vara värt att få det patrulerat oregelbundna tider varje natt...

Nu står en ca 2ton V70 inkörd framförporten med växel samt handbroms i så då får de lite mer att göra iallfall...

///Micke

larm, fet dörr, kamera o slutligen rökmaskin så dom inte ser vafasen dom gör ifall dom skulle lyckas ta sig in.
-kanske ev komplettera med en gallergrind på insidan som är strömförande

med en regering som denna kan man iofs förstå att folk blir kriminella o ska nalla andras prylar :mad:

Ja det vore något... Eller en eldkastare som bränner skägget av dem :D ... Samt en negger med jätte dase som röv knull.r dem till röven ser ut som en 2L pet flaska...

En feting järnbom är på G samt kanske ettlarm med Securitas abonemag med sms funktion. Kostar bara 250kr i månaden kan det vara värt att få det patrulerat oregelbundna tider varje natt...

Nu står en ca 2ton V70 inkörd framförporten med växel samt handbroms i så då får de lite mer att göra iallfall...

///Micke

Säker på att du får bevakning för 250 kr i månaden o inte bara ryck vid larm?

Mm har fått påhälsning jag med, aldrig för man ha sakerna i fred. Köp en hund och träna den väl! Hundgården = garaget, helst en pitbull som släpper in men inte ut. Jävlar va dom ska ångra sig.

Såg detta nu med -> http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=37862300

Verkar grymt vettigt, synd bara med priset. Då kan man faktiskt ha med en pitbull i bilen när man gör påhällsning istället, så slipper han sova i garaget.

Lite fräckt att kunna ringa upp larmet å lyssna vad som försigår runt hojen.

Last edited:
Ja dessvärre så kan ju den där bevakningen bli ganska slentrianmässig av ett bevakningsföretag å kännas lite si å så kanske men de va ju väldigt billigt om de verkligen ingick bevakning för 250 pesos.... larmryck kostar ju säkert extra om de skulle bli något sådant..... annars finns de ju kameror som fungerar via wlan till datorn hemma om du bor nära garaget samt gps tracker för ett par tusen me....
De är förjävla trist att man inte kan få ha sina saker ifred tycker ja, man blir ju skogstokig bara nån snorvalp snor cykeln så vad skulle man inte bli om dom snor hojen.... huvva

automatiskt dörrstängning samt koldioxidfyllning av rummet sen e det slutsnattat ....

Ja dessvärre så kan ju den där bevakningen bli ganska slentrianmässig av ett bevakningsföretag å kännas lite si å så kanske men de va ju väldigt billigt om de verkligen ingick bevakning för 250 pesos.... larmryck kostar ju säkert extra om de skulle bli något sådant..... annars finns de ju kameror som fungerar via wlan till datorn hemma om du bor nära garaget samt gps tracker för ett par tusen me....
De är förjävla trist att man inte kan få ha sina saker ifred tycker ja, man blir ju skogstokig bara nån snorvalp snor cykeln så vad skulle man inte bli om dom snor hojen.... huvva

Glöm då inte bort att sådana kameror har en egen adress som går att hitta om man är en påläst tjuv. Många installerar sådan övervakning i sina hem vilket kan vara den mest effektiva innehållsförteckning man kan sa samt att det inte blir svårt att se när det är fritt fram.
Just när det gäller trådlösa lankameror behöver man ju inte hacka sig in i datorn utan endast kameran - värt att tänka på!

Ne jag ringde till en larmfirma som installerar larm, Larminstallation 11 000:-, Anslutningsavgift bevakning 19:- och månadskostnad 250:- inte så blodigt tycker jag.

///Micke

Där ser man..
Ja de va rätt billigt om du får en väktare att åka förbi en gång per natt för de pengarna faktiskt.

Men du kan nog inte räkna med annat än att de åker förbi ungefär samma tid varje natt lite snabbt o slår en snabbkoll.
Några oregelbundna tider lär det tyvärr inte bli direkt.

Men det är rätt effektivt ändå mot de flesta tjuvar.

Såg ni på Tv för ett par veckor sedan, (minns ej kanal) men en "ny" typ av larm som innebär blinkande lampor, förskräckligt örongnisslande ljud samt att rummet rökfylls!

Tjuvar som tar sig in kan inte lokalisera prylar utan ser dåligt, kan inte koncentrera sig och ger upp. Väldigt intressant program var det iaf.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa