Var köpa säkring R1-07

NenneR1

Skynda Långsamt .
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
2007, Yamaha, R1.
Hej .

Pillade lite med R1,an -07 och installerar ett larm och då gick en säkring som sitter under sätet under Boxen Den är Röd och På 50A Så står det pacific på det genomskinliga plastet ovanpå där man ser att säkringen gått.

Nu till min fråga , Vart ska jag köpa en sådan säkring? kan inte direkt gå in på en mack å köpa en.

Vore tacksam för svar .

MVH / Nenne Göteborg

Bifogat

• IMG_1601.JPG
    IMG_1601.JPG
    225.9 KB · Visningar: 233
Last edited:
Är det nå special säkring av något slag får du vända dig till Yamaha center!

Hej tack för svaren .

Men nej det är inte såna vanliga säkringar denna är typ tjockare större och inuti den röda plastbiten ligger en säkring Svårt å förklara ligger under sätet och under boxen 50A,

MVH / Nenne Göteborg

Hur i helvete kunde du paja en 50A säkring?

Är du osäker på el skulle jag be någon annan titta på larmet så du inte pajar databoxar eller dyl!

Jag har tittat på Elfa och inte hittat något liknande .
Bilsäkringar och vanliga säkringar vet jag vad det är men detta jag har i handen är typ stort som en femkrona i diameter fast avlångt och passar in i en koppling under sätet pcm boxen så kopplar man in denna röda legobit med säkringen inbakad där inne, den har inga två stift som sticker ut i änden utan det är en hona utan stift för stiften sitter i kopplingen under pcm boxen där man ska koppla den i.

Synd att jag inte har någon bild att ladda upp så ni fick se vad jag menar .

Kasst att behöva vänta med det man håller på med för en säkring gått, om det vore normal säkring bara gå till macken å köpa å sedan fortsätta jobba .

MVH/ Nenne Göteborg

Hur i helvete kunde du paja en 50A säkring?

Är du osäker på el skulle jag be någon annan titta på larmet så du inte pajar databoxar eller dyl!

Rätt så enkelt när jag skulle koppla kablarna larmet till batteriet så kom en kabel fel som inte var skyddad med eltejp och då liten gnista å så gick det som det gick . . . och då såg jag att den säkringen gick . . Otur .

MVH / Nenne Göteborg

Enklast att handla på Yamaha center
det jag ser på bilden liknar iof de säkringar som satt som huvudsäkringar i jappsbilar (i varje fall gammal Mazda 88)

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back