Ny hoj =)

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Mitt i höstrusk, finanskris och höstregn är jag en av dom som köper nytt...Nä, beställde den i våras och hojen var leveransklar igår.
Klart man trotsar regnet och med påklistrad pappers reg.plåt plockar hem sötnosen. Delar med mig några bilder.

small081017091rw7.jpg


small081017089iu1.jpg
 
Strunt i regnet! det finns regnkläder!

Fin fin hoj och grattis!
 
Hur är det med komfort och bränsleförbrukning?
100 mil på en dag i sadeln?
 
Hur är det med komfort och bränsleförbrukning?
100 mil på en dag i sadeln?

Komfortmässigt är den riktigt go. Inget skak alls även om man ligger och vråålar i 12-13k varv som man oftast gör. Körställningen är helt ok. Inget ont i ryggen.
Går utmärkt å ligga och trycka 130 på motorvägen utan problem.
Bränsleförbrukning.. tja har bara kört 10mil har inte kollat. Men enligt jenkarna så är den sjukt låg. Men dom kör med förgasare på sina.
 
"Idioter behärskar röra, genier behärskar kaos"
Jag kunde inte låta bli att kommentera eftersom halva tråden klagade på ditt garage, men grabben skit i det för hojen bär upp hela fotot :yoparty

Åh bajby.....nu ska Leo Vincet på, på min! Du tror inte att jag sitter här och bli sjukt sugen på att mecka-pilla-hoj i höstrusket....och jag som faktiskt funderade på att behålla min i la originale tills hon skulle uppgraderas för bana.

Äntligen....stort grattis till dig också!!

Men min är ändå finare, för den är äkta kawa grön :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top